|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KPD / BPRXA
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KPD
/
BPRXA
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Assistant Practice (Coherent)
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
3
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Tutorial
2
[Weeks/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Předmět propojuje teoretické znalosti a prvotní praktickou zkušenost studenta v pedagogickém terénu. Student prokazuje a zúročí doposud nabyté poznatky z předmětů Základy pedagogiky, Obecné psychologie a psychologie osobnosti i Sociální pedagogiky. Student samostatně analyzuje průběh vyučovací hodiny se zřetelem k základním didaktickým kategoriím - cíli výuky, metodám a organizačním formám výuky, pedagogické komunikaci a interakci. Odborná analýza výuky je v rámci zadaných témat se studenty diskutována během úvodního tutoriálu k praxi. Student pracuje individuálně a v předmětech vlastní studijní aprobace. Další součástí asistentské praxe je podpůrná edukační činnost ve volnočasových zařízeních a v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Výstupem ze souvislé praxe a zároveň podmínkou pro udělení zápočtu je odevzdání portfólia dle pokynů a požadavků vyučujícího.
|
Requirements on student
|
Studijní, příp. další materiály k předmětu naleznete v prostředí MS Teams (v týmech s názvem Asistentská praxe souvislá). Případné konzultace či on-line setkání budou probíhat tamtéž. Výstupy z předmětu (hospitační protokoly apod.) budete odevzdávat v Portále OU - Moje stránka - Studium - Seminární práce, neurčí-li příslušný vedoucí praxe jinak (na předmětu participuje řada externistů a odborníků z praxe, kteří nemusí mít k MS Teams přístup). Komunikace mezi vyučujícími a studenty bude probíhat emailově (jste povinni používat výhradně studentský e-mail).
Student zpracuje (dle pokynů vedoucího praxe) podrobné portfólio obsahující analýzy hospitovaných vyučovacích hodin a koncepty vlastních výukových výstupů.
Požadujeme absolvování:
- 5h náslechové a hospitační činnosti v předmětu vlastní studijní kombinace,
- příp. pomoc při přípravě pomůcek, plánování činností žáků,
- asistenci při individuální nebo skupinové výuce žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
Zároveň je student povinen akceptovat administrativní záležitosti, které jsou s účastí na praxi spojeny a které požaduje referát praxí.
Předmět nelze absolvovat během zahraničního pobytu.
Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.
Hodnocení body:
100 - 51 - započteno
50 - 0 - nezapočteno
|
Content
|
Studenti vykonávají praxi na 2. stupni základních škol. PRAXE JIM BUDE ZPROSTŘEDKOVÁNA REFERÁTEM PRAXÍ. S ohledem na profilaci studenta může být praxe v individuálních případech vykonána na ZUŠ, eventuelně na vyšším stupni SŠ. Obsahové zaměření praxe: - 5h náslechové činnosti v příslušné instituci v rámci předmětu studentovy aprobace,
Organizační záměr: - praxe je vykonávána v termínu stanoveném Katedrou pedagogiky a andragogiky a s ohledem na studijní řád a harmonogram akademického roku Ostravské univerzity, - celková délka praxe je plánována na 2 týdny, - je vyžadováno vykonávání praxe na určených školách a zařízeních, - student odpovídá nejen za odbornou připravenost k realizovaným činnostem, ale i za administrativní úkony s tímto spojené (tzn. smluvní sjednání, podpisy na formulářích o seznámení se s bezpečností práce, zajištění zápočtového listu atd.), - student prostuduje odborné dokumenty, které jsou s výkonem učitelské profese spojeny, a dále se seznámí s kurikulárními materiály, jež jsou v daném zařízení užívány, - student dodržuje zásady profesní etiky.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
KOLÁŘ, Z., VALIŠOVÁ, A. Analýza vyučování. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3357-9.
-
Basic:
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2006. ISBN 978-80-7367-427-4.
-
Basic:
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-85866-33-1.
-
Basic:
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3357-9.
-
Extending:
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
Recommended:
KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Vyučování jako dialog. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 80-7044-202-6.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Self-tutoring
|
10
|
On-the-job training
|
20
|
Scientific text studying in the Czech language
|
10
|
Homework for lessons
|
20
|
Hands-on practice (schools, offices, hospitals, institutes)
|
45
|
Consultation of work with the teacher/tutor (incl. electronic)
|
5
|
Secondary literature studying
|
10
|
Total
|
120
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Student získá: - podrobnou znalost pedagogické práce v reálném výukovém prostředí, - znalost pedagogické dokumentace a interních pokynů a směrnic, - dovednost komplexně analyzovat vyučovací hodiny se zřetelem k hlavním didaktickým kategoriím (pedagogická komunikace a interakce, cíl výuky, metody výuky, organizační formy výuky a učební úlohy), - dovednost metodicky zpracovat a projektovat samostatné výstupy ve výuce, - dovednost profesní sebereflexe, - kompetenci k plánování a realizaci výuky, - kompetenci organizační, prezentační a sociálně-intervenční.
|
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
Lesson observation |
Student´s language skills analysis |
Student´s portfolio analysis |
Verbal evaluation |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
Dialogic (discussion, dialogue, brainstorming) |
Language/communication skills training |
Observation |
|
|
|
|