Prohlížení - Portál OSU

Přeskočit na obsah stránky
Webové stránky OSU
Vstupní stránka portálu OSU
Nepřihlášený uživatel Přihlásit English
Prohlížení
Přihlásit English
  • Vítejte
  • Prohlížení
  • Uchazeč
  • Absolvent
  • Univerzitní portál
Vítejte
Prohlížení
Informace pro uchazečeE-PřihláškaECTS příjezdy
Klub absolventů
Univerzitní portál

Navigace první úrovně

  • Vítejte
  • Prohlížení
  • Uchazeč
  • Absolvent
  • Univerzitní portál
Vzhledem k dlouhotrvající nečinnosti došlo k odpojení uživatele z portálu.
Klikněte, prosím, na tento odkaz pro obnovení připojení k portálu
(k odpojení dochází až po 240-ti minutách nečinnosti. Pozor, na mobilních zařízeních k němu může dojít podstatně dříve).

Prohlížení (S025)

Nápověda portletu

Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG

  • Programy a specializace
  • Předměty, vybraná položka
  • Pracoviště
  • Učitelé
  • Studenti
  • Zkouškové termíny
  • Rozvrhové akce
  • Kvalifikační práce
  • Předzápis. kroužky
  • Místnosti
  • Místnosti - celoročně
  • Volné míst - semestr
  • Volné míst - rok
  • Klauzurní práce
  • Průnik časů
  •  
  • Úvodní stránka
  • Kalendář
  • Nápověda

Najít  Předmět

Tisk/export:  Tento odkaz můžete zkopírovat a použít například jako záložku prohlížeče pro zobrazení aktuální pozice v Prohlížení IS/STAG.

Nalezené předměty, počet: 1

Stránkování výsledků vyhledávání

Nalezeno 1 záznamů Export do Xls
  Zkratka pracoviště / Zkratka předmětu Název Varianta
Položka zobrazena v detailu... - předmět KPD/PROVY  KPD / PROVY Úvod do projektové výuky Zobrazit předmět Úvod do projektové výuky 2023/2024

Informace o předmětu KPD / PROVY : Popis předmětu

  • Popis předmětu , vybraná položka
  • Studijní programy, do kterých je předmět zařazen
  • Seznam studentů předmětu
  • Rozvrh předmětu
  • Termínyzkoušek předmětu
  • Rozvrhové akce předmětu
  • Oprávnění u předmětu
Pracoviště / Zkratka KPD / PROVY Akademický rok 2023/2024
Akademický rok 2023/2024
Název Úvod do projektové výuky Způsob zakončení Zápočet
Způsob zakončení Zápočet
Akreditováno / Kredity Ano, 4 Kred. Forma zakončení Kombinovaná
Forma zakončení Kombinovaná
Rozsah hodin Seminář 1 [HOD/TYD] Zápočet před zkouškou Ne
Zápočet před zkouškou Ne
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou Ne
Počítán do průměru NE
Vyučovací jazyk -
Obs/max Status A Status A Status B Status B Status C Status C Automatické uznávání zápočtu před zkouškou Ne
Letní semestr 0 / 0 0 / 0 0 / 0 Počítán do průměru NE
Zimní semestr 0 / 0 0 / 0 0 / 0 Opakovaný zápis NE
Opakovaný zápis NE
Rozvrh Ano Vyučovaný semestr Zimní semestr
Vyučovaný semestr Zimní semestr
Minimum (B + C) studentů nestanoveno Volně zapisovatelný předmět Ano
Volně zapisovatelný předmět Ano
Vyučovací jazyk - Počet dnů praxe 0
Počet hodin kontaktní výuky Hodnotící stupnice S|N
Periodicita každý rok
Periodicita upřesnění Základní teoretický předmět Ne
Profilující předmět Ne
Základní teoretický předmět Ne
Hodnotící stupnice S|N
Nahrazovaný předmět Žádný
Vyloučené předměty Nejsou definovány
Podmiňující předměty KPD/ODID nebo KPD/ZDPX nebo KPD/3ZOD
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem NE
Předměty informativně doporučené Nejsou definovány
Předměty,které předmět podmiňuje Nejsou definovány
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky: Obrázek PNG ,  XLS
Cíle předmětu (anotace):
Předmět je zaměřen na osvojení základů práce ve výuce prostřednictvím projektů, zejména praktickou formou. Studenti se naučí formulovat cíle projektu, plánovat a monitorovat jeho průběh, seznámí se s možnostmi hodnocení výsledků práce. Předmět navazuje na obecnou didaktiku, kdy prohlubuje zejména praktické dovednosti studentů a jejich znalosti.

Požadavky na studenta
Studenti jako seminární práci samostatně vypracují návrh vlastního výukového projektu (téma, cíle, průběh,výstupy, hodnocení). Aktivně se na základě samostudia literatury zapojí do diskuse o předkládaných projektech a budou schopni reflektovat jejich klady a zápory a navrhovat možná řešení nedostatků.

Obsah
. Projektové vyučování a jeho význam pro současné školství.
2. Integrovaná tematická výuka - inspirace pro tvorbu výukových projektů.
3. Organizace a typy projektů.
4. Téma, cíle, klíčové učivo, motivace při tvorbě projektu.
5. Učební úlohy, výukové metody, organizační formy, hodnocení projektů.
6. Projektová výuka - její výhody a nevýhody.


Aktivity
Studijní opory


Garanti a vyučující
  • Garanti: Mgr. Bc. Martina Matějíček Rozsypalová, Ph.D. (100%), 
  • Cvičící: Mgr. Bc. Martina Matějíček Rozsypalová, Ph.D. (100%), 
Literatura
  • Základní: KOVALÍKOVÁ, S. Integrovaná tématická výuka. Kroměříž : Spirála, 1995. ISBN 80-901873-1-7.
  • Základní: VALENTA, J. a kol. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha : Artama, 1993. ISBN 80-7068-066-0.
  • Základní: KAŠOVÁ, J. Škola trochu jinak. Projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž : Iuventa, 1995.
  • Doporučená: HAVLÍNOVÁ, M. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu. Praha : Strom, 1994. ISBN 80-901662-2-9.
  • Doporučená: VYBIRAL, M. Od zkušenosti k poznání. Plzeň : Pedagogické centrum, 1996. ISBN 80-7178-998-4.
  • Doporučená: FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-966-6.
  • On-line katalogy knihoven
Časová náročnost
Všechny formy studia
Aktivity Časová náročnost aktivity [h]
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické) 15
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů) 21
Prezentace (prací, projektů aj.) 20
Samostudium 25
Semestrální práce 25
Účast na výuce 13
Celkem 119

Předpoklady

Výsledky učení

Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti:
porozumění teoretickým východiskům projektového vyučování, významu principů integrovaného vyučování
- schopnost kriticky posoudit současné kurikulární reformy ve vztahu k možnostem integrace učebních obsahů
- dovednost aplikovat teoretické znalosti a porozumění v přípravě projektu integrované tematické výuky nebo výukového projektu
- dovednost písemně zpracovat a v semináři prezentovat výše popsaný projekt, reflektovat jeho realizovatelnost v podmínkách školské praxe
- dovednost pracovat ve skupinách

Hodnoticí metody

Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami:
Průběžná analýza výkonů studenta
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce)

Vyučovací metody

Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody:
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody dovednostně-praktické
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Projektová výuka
Skupinová a kooperativní výuka
 

Univerzitní zázemí

  • Poradenské a kariérní centrum
  • Centrum Pyramida
  • Vysokoškolské koleje
  • Kartové centrum
  • Univerzitní knihovna
  • Univerzitní obchod a knihkupectví
  • Centrum marketingu, komunikace a popularizace
  • Centrum mezinárodní spolupráce

Uchazeč

  • E-přihláška
  • Vyber si obor
  • Přijímací řízení
  • Výsledky přijímacího řízení
  • Doktorské studium
  • Proč studovat na OU
  • Den otevřených dveří
  • Uchazeč se specifickými potřebami
  • Kontakty pro uchazeče

Student

  • Harmonogram AR
  • Studium a stáže v zahraničí
  • Stipendia
  • Poplatky za studium
  • Studijní předpisy
  • Studentské organizace
  • Kontakty pro studenty

Absolvent

  • Registrace
  • Absolventský portál
  • Absolventská fotogalerie

Aplikace

  • Pro Android
  • Pro iOS