|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
UOM / 0IOPO
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
UOM
/
0IOPO
|
Academic Year
|
2024/2025
|
Academic Year
|
2024/2025
|
Title
|
Basics of psychology for health professi
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Long Title
|
Basics of psychology for health professions
|
Accredited / Credits
|
Yes,
2
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
practical class
30
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
0
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Seznamuje studenty se základní psychologickou terminologií, s psychickými procesy a jejich charakteristikou, s psychologickými teoriemi osobnosti, s poznatky o citovém prožívání, kognitivních procesech a chování člověka. Podává základní informace o ontogenezi vývoje psychiky a vývoji psychosociálních potřeb jedince od narození až do smrti, které směřuje ke kvalitnějšímu pochopení chování nemocného dítěte, k pochopení jeho potřeb i problémů, které nemoc přináší jemu i jeho rodině. Řeší problematiku psychologie nemocných dětí všech věkových skupin.
|
Requirements on student
|
zápočtový test na 70 %
|
Content
|
1. Předmět psychologie.
2-3. Základní pojmy obecné psychologie.
4-5. Metody v psychologii: základní psychodiagnostické metody a metody psychologické intervence.
6. Vědomí a nevědomí.
7-8. Senzorické procesy.
9. Percepce (vnímání).
10. Učení.
11-12. Paměť.
13. Myšlení, Jazyk a myšlení.
14. Motivace.
15. Emoce.
16. Determinace psychického vývoje člověka, nativistické a enviromentální přístupy, současné pojetí.
17. Vývojové modely a zákonitosti. Periodizace psychického vývoje dle různých hledisek.
18. Charakteristika prenatálního, perinatálního a postnatálního vývoje. Období novorozenecké - adaptace novorozence na nové prostředí.
19. Kojenecké období - vývoj dítěte z různých hledisek (psychický, biologický, sociální).
20. Batolecí období - mentální rozvoj, chování, řešení problémových situací při výchově batolete.
21. Období předškolního věku (motorický, kognitivní, emoční a sociální vývoj).
22. Otázky školní zralosti a psychické deprivace v dětství. Diagnostické metody školní zralosti.
23-24 Období mladšího a staršího školního věku. Návaznosti vývojových specifik na projevy ve škole.
25. Období dospívání - vymezení jednotlivých vývojových stupňů v rámci dospívání, komparace s jinými krizovými údobími v životě dítěte.
26-27 Období adolescence.
28. Období dospělosti.
29-30 Období stáří.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
|
Time requirements
|
Full-time form of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Being present in classes
|
30
|
Source stuying
|
10
|
Preparation for a credit test
|
20
|
Total
|
60
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
- zná základní psychologickou terminologii
-dokáže popsat jednotlivá vývojová období života člověka
|
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IC8 - Didactic test |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
A1 - Lecture |
B1 - Discussion |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
|
|
|
|