|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UOM / 0IOPD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UOM
/
0IOPD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychologie v ped. ošetřovatelství
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Psychologie v pediatrickém ošetřovatelství
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
19 / 20
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek a navazuje na poznatky z obecné a sociální psychologie. Podrobně se zaměřuje na poznatky, které se vztahují k psychologii zdraví, klinické psychologii, k aplikaci psychologických poznatků ve zdravotnictví a psychologické péči o nemocného. Stresový management postihuje zvládání psychické zátěže a stresu u pomáhajících profesí, problematiku psychosociální pomoci, posttraumatickou stresovou reakci a psychologickou první pomoc při katastrofách a neštěstích. Cílem výuky je informovat
o podstatných psychologických problémech souvisejících se změnou zdravotního stavu a připravit
studenty na specifické chování a reakce dětí, jejich rodičů nebo pečujících osob v nemoci.
|
Požadavky na studenta
|
100% účast na cvičení, aktivní zapojení do výuky, vypracování prezentace na zadané téma
|
Obsah
|
1. Psychologická problematika pacienta.
2. Psychologická problematika nemoci.
3. Bolest, strach a úzkost v nemoci.
4. Zdravotník a pacient.
5. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí.
6. Psychologické aspekty psychosomatických poruch v dětství a dospívání.
7. Psychologický přístup k dětem se smyslovými vadami.
8. Psychologické problémy dětí s mentální retardací.
9. Vybrané psychologické problémy dětí a dospívajících ohrožených prostředím.
10. Psychologická problematika rodiny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dušek, K., Večeřová-Procházková, A. Diagnostika a terapie duševních poruch. Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4826-9.
-
Základní:
Baštecká, B., Mach, J. a kol. Klinická psychologie. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0617-0.
-
Základní:
Zeleníková, R. Komunikace v ošetřovatelství. Ostrava, 2018. ISBN 978-80-7464-550-1.
-
Základní:
Zacharová E. Zdravotnická psychologie: teorie a praktická cvičení. Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0155-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- je způsobilý navázat kontakt a správně komunikovat s pacienty v klinické praxi
- je způsobilý rozumět problematice zdraví a nemoci v podmínkách klinické praxe
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC8 - Didaktický test |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
|
|
|
|