|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
UOM / 0IO1D
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
UOM
/
0IO1D
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Nursing procedures 1
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
2
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
practical class
40
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
27 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
0
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
UOM/0IE1D, UOM/0IO2D, UOM/0IP1D
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Obsah tvoří jádro profesionálních dovedností dětských sester a patří ke komplexu základních odborných předmětů. Na základě teoretických znalostí učí ošetřovatelskou techniku výkonů a postupy ošetřovatelské péče. Důraz je kladen na dodržování klinických doporučených postupů ve shodě s nejnovějšími vědeckými poznatky a rozvojem technologií. Jednotlivé ošetřovatelské postupy a techniky jsou vyučovány ve shodě s holistickým přístupem k dítěti, akceptováním jeho práv a dodržováním pravidel ochrany a bezpečnosti při práci.
Cílem je osvojit si vědomosti a dovednosti nezbytné pro bezpečnou praxi při uspokojování individuálních potřeb dítěte a dospívajícího. Naučit se praktické realizaci "celostní péče" o jednotlivce; pochopit význam uspokojení potřeby jistoty a bezpečí u jednotlivce. Získat manuální zručnost k provádění jednotlivých ošetřovatelských výkonů, a to za využití trenažérů, modelů a pomůcek určených pro výuku zdravotnických dovedností. Uvědomit si důsledky neprofesionálních intervencí v poskytování individuální péče. Naučit se vyhodnotit účinnost ošetřovatelských intervencí. Naučit se provádět výkony z oblasti závislých činností sestry tj. diagnostické a léčebné výkony. Naučit se dodržovat zásady týmové spolupráce.
|
Requirements on student
|
100% účast na cvičení (omluvená nepřítomnost ze zdravotních důvodů max. 20%)
splnění průběžných testů (4 testy)
vypracování prezentace na zadané téma dle instrukcí
demonstrace praktických dovedností
|
Content
|
Cvičení:
1. - 2. Ošetřovací jednotka, péče o lůžko. Asistence při vizitě u dětí.
3. - 4. Bariérová ošetřovatelská péče. Léčebný a ošetřovatelský režim u dětí a dospívajících. Ošetřovatelské intervence jako součást ošetřovatelského procesu.
5. - 8. Podpora zdraví - Hygienická péče u dětí a dorostu.
9. - 12. Podpora zdraví - Monitoring fyziologických funkcí dětí a dorostu.
13. - 16. Podpora zdraví - Odběry biologického materiálu krve u dětí a dorostu.
17. - 20. Podpora zdraví - Aplikace léků (per os) dětem a dorostu.
21. - 24. Podpora zdraví - Aplikace léků (injekční aplikace) u dětí a dorostu.
25. - 28. Doména Výživa - výživa dítěte, techniky krmení.
29. - 32. Parenterální výživa (infúze, transfúze) u dětí a dospívajících.
33. - 34. Enterální výživa sondou u dětí a dorostu. Výplach žaludku u dětí a dorostu.
35. - 38. Doména: Vylučování a výměna Hodnocení moče sestrou.
Odběry biologického materiálu moče u dětí a dorostu.
39. - 40. Katetrizace močového měchýře u dívek, asistence u katetrizace chlapců.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
Dušová, B. Laktační poradenství. Ostrava: Ostravská univerzita, 2018. ISBN 978-80-7368-838-7.
-
Basic:
OVŠONKOVÁ, A., ZANOVITOVÁ, M. Ošetřovatelské výkony a intervencie v pediatrii. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2018. ISBN 978-80-7464-083-4.
-
Recommended:
SLEZÁKOVÁ, L. a kol. Ošetřovatelství v pediatrii. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3286-2.
-
Recommended:
SEDLÁŘOVÁ, P. a kol. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1613-8.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
Full-time form of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Preparation for a credit test
|
5
|
Being present in classes
|
40
|
Presentation (of works, projects, etc.)
|
10
|
Preparation for test
|
5
|
Total
|
60
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Má znalosti o typech ošetřovacích jednotek.
Má znalosti o zásadách bariérové ošetřovatelské péče. |
Má znalosti v oblasti enterální a parenterální výživy u dětí a dospívajících. |
Skills - skills resulting from the course: |
Umí realizovat hygienickou péči u dětí a dorostu.
Umí monitorovat fyziologické funkce dětí a dospívajících.
Umí odebírat krev dětem a dorostu.
Umí aplikovat léky dětem a dospívajícím.
Umí podávat stravu dětem a dospívajícím. |
Umí hodnotit moč a katetrizovat močový měchýř dívek, asistovat při katetrizaci močového měchýře chlapců. |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC8 - Didactic test |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IC10 - Presentation in lessons (individual or group) |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
C4 - Instruction |
C2 - Demontration of obejcts/phenomena/processes |
D7 - Practice and creation of other professional skills (medical, legal, etc.) |
C5 - Static and dynamic projection/presentation |
|
|
|
|