|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UCV / 1MMT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UCV
/
1MMT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Předmatematické činnosti
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty potřebnými znalostmi (vědomostmi, dovednostmi a schopnostmi) pro profesionální vedení předmatematických činností dětí předškolního věku. Předmatematickou činností je zde nazývána každá aktivita, která podporuje připravenost dítěte na školní matematiku. Studenti se naučí připravit, řídit a reflektovat tyto aktivity tak, aby dobře rozvíjely prostorovou představivost, představy o tvarech a počtu, vnímání souvislostí časových dějů, schopnost odlišení podstatného od nepodstatného a další. Prostředkem pro budování těchto znalostí budou praktické ukázky a zapojení studentů do konkrétních aktivit. Pojmy a vztahy budou zaváděny pouze intuitivně (nikoli jako přesné definice) tak, aby jejich znalost odpovídala potřebám pedagoga příslušné věkové skupiny.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou pro konání zkoušky je: 1) účast v prezenční výuce min. 75% 2) příprava, realizace a reflexe činností z oblasti předmatematických aktivit se skupinou dětí předškolního věku. Zkouška je písemná. Studentovi je zadáno téma, viz obsah předmětu. Student navrhne vhodnou aktivitu, doprovodí teoretickým komentářem, sepíše očekávání (jak budou jednotlivé děti, resp. třída jako celek pracovat), aktivitu realizuje, provede její analýzu (rozbor, reflexe, hodnocení očekávání, hledání příčin, navrhne další postup).
|
Obsah
|
1. Předmatematická výchova 2. Zadání informací 3. Práce s otázkou a odpovědí 4. Porovnávání 5. Přiřazování 6. Třídění 7. Uspořádání 8. Uvažování a usuzování 9. Kvantita, množství a počet 10. Prostorová představivost 11. Geometrické útvary v rovině a prostoru 12. Pravděpodobnost, kombinatorika a statistika
Literatura: Doporučená: MELICHAR, J., SVOBODA, J. Rozvoj matematického myšlení pro studium učitelství pro mateřské školy. UJEP PdF, Ústí nad Labem 2003.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Předmatematické činnosti
(Zemanová, R.)
-
Doporučená:
BEDNÁŘOVÁ, J. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno : Computer Press, a.s., 2008. ISBN 978-80-251-1829-0.
-
Doporučená:
Divíšek, J. Metodika rozvíjení matematických představ v mateřské škole. Praha, SPN, 1987. ISBN 80-04-24282-0.
-
Doporučená:
Bednářová, J. Počítání soba Boba 3 - cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení. Computer Press, Brno, 2007. ISBN 978-80-266-1301-5.
-
Doporučená:
KASLOVÁ, Michaela. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-96-1.
-
Doporučená:
kolektiv autorů. Šimonovy pracovní listy.
-
Doporučená:
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2569-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|