|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
SPG / CSPPE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
SPG
/
CSPPE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Speciální pedagogika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/SEM]
Cvičení
31
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Základní teoretické problémy a podobory speciální pedagogiky. Získání základních znalostí a orientace v oboru speciální pedagogika a dílčích oborech.
|
Požadavky na studenta
|
1. účast na seminářích - 80% 2. plnění zadaného úkolu 3. písemná zkouška
Předmět lze absolvovat během zahraničního studijního pobytu za následujících podmínek: 1. Osobní konzultace s vyučujícím před odjezdem na zahraniční studijní pobyt. 2. Úspěšné absolvování předmětu v zahraničí, jehož obsah odpovídá obsahu (probíraným okruhům látky) daného předmětu. 3. Bezprostředně po návratu předložení sylabu absolvovaného předmětu a získaného hodnocení vyučujícímu.
Studenti jsou hodnoceni následovně: A - 91-100 b. B - 81-90 b. C - 71-80 b. D - 61-70 b. E - 51-60 b. F - 0-50 b.
|
Obsah
|
-
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
EDELSBERGER, L. a kol. Defektologický slovník. Praha : H+H, 2000. ISBN 80-86022-76-5.
-
Základní:
VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
-
Základní:
PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. rozšířené a přepracované vydání. Brno : Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
-
Základní:
FRANIOK, P. Speciální pedagogika - vybrané problémy. Ostrava : PdF, 2006. ISBN 80-7368-161-7.
-
Rozšiřující:
MONATOVÁ, L. Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-60-5.
-
Rozšiřující:
VALENTA, M. a kol. Přehled speciální pedagogiky a školská integrace. Olomouc : UP, 2003. ISBN 80-244-0586-5.
-
Rozšiřující:
RENOTIÉROVÁ, M. a kol. Speciální pedagogika. Olomouc : UP, 2006. ISBN 80-244-0873-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientuje se v terminologii speciální pedagogiky. Získává základní poznatky z jednotlivých speciálně pedagogických disciplín. Získává základní poznatky o systému pedagogicko-psychologického poradenství. Osvojuje si poznatky z legislativního a kurikulárního rámce edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a vytváření inkluzivního prostředí. Má poznatky o ucelené rehabilitaci a jejím významu pro speciálně pedagogickou praxi. Má poznatky o speciálně pedagogikcýh terapiích a jejich významu pro praxi.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Projekce (statická, dynamická) |
|
|
|
|