|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PES / KDRA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PES
/
KDRA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dramatická výchova 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
9
[HOD/SEM]
Cvičení
17
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPA/KDRA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
PES/KDRB
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Možnosti dramatické výchovy ve výchově a vzdělávání, uplatnění ve speciální pedagogice. Osobnostní, sociální a umělecko- estetický rozvoj jako součást dramatické výchovy.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na studenta:
a) Účast na výuce (docházka není povinná, ale účast bude hodnocena body) 30 bodů
b) Seminární práce na téma: Možnosti dramatické výchovy ve speciální pedagogice 70 bodů
Celkově budou podle součtu bodů studenti hodnoceni:
100 - 51 bodů započteno
0 - 50 bodů nezapočteno
|
Obsah
|
Přehled probírané látky: 1. Dramatická výchova- charakteristika 2. Situace, konflikt a dramatická hra 3. Vztah dramatické výchovy a divadla 4. Cíle a obsah dramatické výchovy obecně a možnosti pro využití ve spec. pedagogice. 5. Metody dramatické výchovy, charakteristika. 6. Reflexe a závěr
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VALENTA,M. Dramaterapie. Praha:portál, 2001. ISBN 80-7320-039-2.
-
Základní:
CISOVSKÁ,H. Dramatická výchova a dramaterapie. ISBN 978-80-7464-372-9.
-
Základní:
VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura STROM, 1997. ISBN 80-901954-1-5.
-
Základní:
WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha : ISV, 1996. ISBN 80-85866-16-1.
-
Základní:
MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha, 1998. ISBN 80-7068-103-9.
-
Doporučená:
MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno : JAMU, 2004. ISBN 80-85429-93-4.
-
Doporučená:
VALENTA, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha : IVS, 1995. ISBN 80-85866-06-4.
-
Doporučená:
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Praha : Artama, 1992. ISBN 80-7068-041-5.
-
Doporučená:
CISOVSKÁ,H., H. GALETKOVÁ., Ž. KÁŇOVÁ., J.KARAFFA. Rozvoj klíčových kompetencí dramatickou výchovou a jejich evaluace. Ostrava, 2012. ISBN 978-80-7368-879-0.
-
Doporučená:
Tvořivá dramatika. Artama. ISBN 1211-8001.
-
Doporučená:
MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu: Hlava plná nápadů. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientuje se v základních cílech, obsahu, principech a metodách dramatické výchovy.Naplánuje výuku dramatické výchovy: vybere téma nebo problém, formuluje cíle, zvolí vhodné metody a kritéria pro hodnocení na základě odborné literatury. Rozlišuje tři úrovně rolové hry (simulaci, alteraci a charakterizaci) |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Slovní hodnocení |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody dovednostně-praktické |
|
|
|
|