Browse IS/STAG - Portál OSU

Skip to page content
Website OSU
Portal title page OSU
Anonymous user Login Česky
Browse IS/STAG
Login Česky
  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
Vítejte
Browse IS/STAG
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivals
Alumni Club
University portal

1st level navigation

  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses, selected item
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a  Course

Print/export:  Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.

Courses found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Export to xls
  Abbreviation unit / Course abbreviation Title Variant
Item shown in detail - course KPD/11ZD2  KPD / 11ZD2 Diploma Thesis Seminar 2 Show course Diploma Thesis Seminar 2 2023/2024

Course info KPD / 11ZD2 : Course description

  • Course description , selected item
  • Study programmes, wherein the course is included
  • List of students course
  • Timetable course
  • Examination datesexaminations course
  • Timetable events course
  • Permissions for Course
Department/Unit / Abbreviation KPD / 11ZD2 Academic Year 2023/2024
Academic Year 2023/2024
Title Diploma Thesis Seminar 2 Form of course completion Pre-Exam Credit
Form of course completion Pre-Exam Credit
Accredited / Credits Yes, 5 Cred. Type of completion Combined
Type of completion Combined
Time requirements seminar 15 [Hours/Semester] Course credit prior to examination No
Course credit prior to examination No
Automatic acceptance of credit before examination No
Included in study average NO
Language of instruction Czech
Occ/max Status A Status A Status B Status B Status C Status C Automatic acceptance of credit before examination No
Summer semester 0 / - 0 / - 0 / - Included in study average NO
Winter semester 0 / - 0 / - 0 / - Repeated registration NO
Repeated registration NO
Timetable Yes Semester taught Winter semester
Semester taught Winter semester
Minimum (B + C) students not determined Optional course Yes
Optional course Yes
Language of instruction Czech Internship duration 0
No. of hours of on-premise lessons Evaluation scale S|N
Periodicity every year
Specification periodicity Fundamental theoretical course No
Fundamental course No
Fundamental theoretical course No
Evaluation scale S|N
Substituted course None
Preclusive courses N/A
Prerequisite courses KPD/11ZD1
Meet all prerequisites before registering NO
Informally recommended courses N/A
Courses depending on this Course N/A
Histogram of students' grades over the years: Graphic PNG ,  XLS
Course objectives:
Cílem semináře jsou intenzivní individuální konzultace problematiky diplomové práce ve druhé fázi řešení. Konzultace se orientují dle stanovených cílů práce na počátku řešení - v případě nejčastějšího typu empiricko-výzkumné práce na sběr a analýzu dat, interpretaci výsledků, vyvození závěrů. Předmět je ukončen prezentací závěrečné práce "nanečisto" na závěrečném semináři a následně odevzdáním práce dle harmonogramu daného akademického roku.

Requirements on student
IIA12 Projekt výzkumu / výzkumná zpráva
Student zpracuje diplomovou práci podle daných pravidel a požadavků.

IC10 Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová)
Diplomová práce je prezentována na závěrečném setkání studentů a všech vedoucích jejich prací v závěru semestru. Úroveň rozpracování - viz kritéria.

Kritéria hodnocení:
0-50 - nezapočteno: student se neúčastnil závěrečné prezentace "nanečisto", nebyl schopen prezentovat výsledky své práce, nebo práce zjevně není rozpracovaná do stavu "před dokončením" tak aby ji student mohl v termínu odevzdat.

51-100 - započteno: student práci prezentoval "nanečisto". Body budou uděleny podle následujících kritérií:
- dostatečná úroveň rozpracování teoretické části (např. vymezení základních pojmů, zmapování stavu zkoumané problematiky apod.).;
- odpovídající úroveň rozpracování empirické/analytické/aplikační části (stav řešení problému);
- úroveň prezentace hlavních částí diplomové práce na závěrečném semináři (jasně vymezené cíle/výzkumný problém/výzkumné otázky, srozumitelné představení postupu řešení, adekvátní výzkumné metody/způsoby řešení, promyšlená struktura práce, použití relevantních odborných zdrojů; schopnost reagovat na otázky při diskusi a vysvětlit, příp. obhájit své záměry).


Content
1.-12. Individuální konzultace studenta s vedoucím diplomové práce, řízené studium.
13. Závěrečný seminář: setkání studentů a všech vedoucích prací - prezentací závěrečné práce "nanečisto" na závěrečném semináři.


Activities
Fields of study


Guarantors and lecturers
  • Guarantors: prof. PhDr. Josef Malach, CSc. (100%), 
  • Seminar lecturer: prof. PhDr. Josef Malach, CSc. (100%),  doc. PhDr. Zuzana Sikorová, Ph.D. (100%), 
Literature
  • Basic: ŠVAŘÍČEK, R., & ŠEĎOVÁ, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-7367-313-0.
  • Basic: HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
  • Basic: CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • Basic: GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu 2., rozšířené vydání. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
  • Extending: CHRÁSKA, M. Metody sběru dat v klasických pedagogických výzkumech. Praha : Votobia, 2007. ISBN 80-244-0765-5.
  • Extending: HENDL, J., & REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • Extending: HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
  • Extending: MAŇÁK, J., ŠVEC, V., & ŠVEC, Š. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 978-80-210-8.
  • Extending: HENDL, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0700-9.
  • Recommended: ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 978-80-86429-40-3.
  • Recommended: ŠEĎOVÁ, K., & ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace, 23(4), 478-510.. 2013. ISBN 1211-4669.
  • Recommended: DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-246-2619-2.
  • Recommended: MAREŠ, J., & VLČKOVÁ, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? Pedagogická orientace, 23(4), 455-477.. 2013. ISBN 80-210-1070-3.
  • Recommended: COHEN, L., MANION, L., & MORRISON, K. Research Methods in Education. 7th Edition. Abingdon, New York: Routledge, 2011. ISBN 978-1-138-2098-86.
  • On-line library catalogues
Time requirements
All forms of study
Activities Time requirements for activity [h]
Consultation of work with the teacher/tutor (incl. electronic) 16
Defence (of works, projects, etc.) 10
Presentation (of works, projects, etc.) 15
Being present in classes 10
Scientific text studying in the Czech language 30
Scientific text studying in a foreign language 30
Self-tutoring 40
Total 151

Prerequisites

Competences - students are expected to possess the following competences before the course commences to finish it successfully:
Nejsou.

Learning outcomes

Knowledge - knowledge resulting from the course:
- postupu při zpracování teoretických východisek/teoretické části práce;
- výzkumných metod a jejich volby v návaznosti na téma a výzkumný problém diplomové práce, tj. metod sběru dat a metod analýzy dat, nebo způsobů řešení problematiky a dosahování cílů (v závislosti na typu práce);
- způsobů prezentace výzkumných dat a zjištění;
- způsobu prezentace výsledků výzkumného šetření nebo způsobu prezentace výsledků analýzy/aplikace/hodnocení/posouzení (v závislosti na typu práce);
- znalost pravidel pro úspěšnou prezentaci závěrečné práce.
Skills - skills resulting from the course:
- aplikovat teoretické poznatky metodologie výzkumu do zpracování závěrečné práce;
- zpracovat diplomovou práci podle daných pravidel a požadavků;
- prezentovat výsledky své odborné/výzkumné práce.

Assessment methods

Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means:
IC10 - Presentation in lessons (individual or group)
IIA12 - Research project / research report

Teaching methods

Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge:
D8 - Production methods - professional and artistic creation
B4- Socratic dialogue
E1 - Heuristic, exploration, research methods
F8 - Creation of a diagnostic and research tool
G2 - Self-study, controlled study
 

Facilities

  • Counselling and Career Centre
  • Pyramida Centre
  • Halls of Residence
  • University Library
  • University e-shop
  • International Office

Prospective students

  • Why study at the UO
  • E-application
  • Study Degree Programme
  • Study Exchange Programme
  • Study PhD Programme
  • How to Apply
  • Contacts for admissions

Students

  • Academic Calendar
  • University ID Cards
  • Students with special needs
  • Student documents and regulations

Alumni

  • Alumni Registration
  • Alumni Portal
  • Alumni Photogallery

Student App

  • For Android
  • For iOS