|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
PES / DR2MT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
PES
/
DR2MT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dramaterapie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPA/DR2MT
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu seznámit se se základy dramaterapie a charakterizovat ji ve vtahu k dalším paradivadelním systémům, zejména dramatické výchově a arteterapie Seznámit se s cíli a základními prostředky dramatarapie, získat zkušenost s dramaterapeutickým procesem a dramatoterapeutickými technikami.
|
Požadavky na studenta
|
1. Účast na výuce (8O%), při rozvrhové kolizi nebo z jiných závažných (doložených) důvodů nesplnění požadované účasti po domluvě s vyučujícím - 50% účast ve výuce a náhrada v podobě úkolu na zadané téma souvisící se zameškanou výukou. V případě nesplnění požadované účasti z důvodu studijního pobytu v zahraničí pořádaného OU, plní student(ka) po dohodě s vyučujícím speciální úkoly. 2. Návštěva jedné lekce dramaterapii a zpracovat písemně zápis lekce (podle plánu zveřejněném ve výuce) 3. Písemný návrh dramaterapeutické techniky (nebo několika technik) pro skupinu klientů s komentářem - odůvodněním volby.
|
Obsah
|
1. Úvod do předmětu. Zadání úkolů, podmínky k získání zápočtu. 2. Dramaterapie a její vztah k divadlu a dramatu. Podobnosti a odlišnosti Dramaterapie a teatroterapie. 3. Dramaterapie a dramatická výchova. Vztah mezi systémy, podobnosti a odlišnosti. 4. Cíle dramaterapie 5. Rolová hra v dramaterapii.Taxonomie rolí . Nastolování a vedení rolové hry rolové hry 6. Struktura dramaterapeutického procesu. 7. Dramaterapeutické techniky 8. Dramaterapeutické techniky 9. Inspirace dalšími paradivadelními systémy 10. Strukturovaný dramaterapeutický projekt 11. Strukturovaný dramaterapeutický projekt - analýza, reflexe 12. Hospitace lekce dramaterapie 13. Reflexe a sebereflexe. Zápočty
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VALENTA,M. Dramaterapeutické projektování. Olomouc:UP Olomouc, 2003. ISBN 978-80-262-1715-2.
-
Základní:
VALENTA,M. Dramaterapie. Praha:Portál, 2001. ISBN 80-7178-586-5.
-
Základní:
MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova (didaktika dramatické výchovy). Praha : AMU, 2004. ISBN cnb000136059.
-
Základní:
Valenta, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura STROM, 1997. ISBN 80-901954-1-5.
-
Základní:
MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha : ARTAMA, 1998. ISBN 80-7068-103-9.
-
Doporučená:
MACKOVÁ,S. Dramatická výchova. Brno, DiFa, 2004. ISBN 80-7042-058-8.
-
Doporučená:
HILLMAN,J. Klíč k duši.. Praha, Portál, 2000. ISBN 80-7178-393-5.
-
Doporučená:
MACHKOVÁ,E. Metodika dramatické výchovy.. Praha:ARTAMA, 1992. ISBN 978-80-7437-101-1.
-
Doporučená:
WAY,B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha , ISV, 1996. ISBN 80-85866-16-1.
-
Doporučená:
MORGANOVÁ,N.,-SAXTONOVÁ,J. Vyučování dramatu. Praha:STD, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
-
Doporučená:
ŠICKOVÁ- FABRICI,J. Základy artetarapie. Praha:Portál, 2001. ISBN 978-80-262-1043-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Exkurze
|
4
|
Studium pramenů
|
30
|
Semestrální práce
|
25
|
Účast na výuce
|
26
|
Celkem
|
85
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Používá odborné terminologie na základě studia odborné literatury Charakterizuje obor dramaterapie Reflektuje zkušenost s procesem dramaterapie |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|