|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
PES / 7SEPX
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
PES
/
7SEPX
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Seminar for Master's Studies and Practic
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Long Title
|
Seminar for Master's Studies and Practice
|
Accredited / Credits
|
Yes,
3
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
seminar
2
[Days/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
16 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
0
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Úvodní seminář ke studiu a praxím je realizovaní prostřednictvím účasti na pobytovém adaptačním kurzu. Má tyto cíle: 1. seznámit studenty s organizačními pokyny ke studiu, 2. informovat o organizaci praxí a zařízeních, kde praxe probíhají, 3. seznámit s dokumenty a průběhem reflexí praxí, 4. umožnit usnadnění adaptační fáze studentů na způsob práce a výuku na univerzitě, 5. umožnit vzájemné seznámení studentů, pracovníků na praxích z vybraných školských a sociálních zařízeních a akademických a neakademických pracovníků.
|
Requirements on student
|
Před zápočtem lze získat za aktivní účast v seminářích 0-40 bodů. Aktivní účast je chápána jako účast na seminářích, zapojení do diskuzí a dalších aktivit. Za přípravu a realizaci aktivity 0-60 bodů. U připravované aktivity se hodnotí účel aktivity (zda se jedná o aktivitu seznamovací), příprava pomůcek a místa, jednoznačná pravidla, realizace aktivity a její reflexe. Aktivitu je možné realizovat týmově.
Hodnocení zápočtu:
51-100 bodů započteno
0-50 bodů nezapočteno.
|
Content
|
1. Seznámení studentů s organizací studia programu sociální pedagogiky. (Seznámení s obsahem a způsobem studia, informace o vybraných vyučujících - odborném zaměření, konzultačních hodinách, možnostech zahraničních studijních pobytů).
2. Seznámení studentů s organizací praxí průběžných (Praxe 1-3) a souvislé (Praxe 4). Představení dokumentů potřebných před zahájení praxe, v jejím průběhu a závěru. Objasnění způsobů reflexí praxí.
3. Představení vybraných škol, školských a sociálních zařízení, kde praxe probíhají. Seznámení s jejich pracovníky pověřených koordinací praxí.
4. Seznámení se spolužáky a přítomnými vyučujícími s praktickým využitím základních znalostí z obecné a sociální psychologie. Aplikace sociálně psychologických her a cvičení.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
Informace o studiu (aktuálního akademického roku). Ostrava: PdF Ostravská Univerzita.
-
Basic:
Nehyba, J. a kol. Reflexe v procesu učení.. Brno: Masarykova Univerzita, 2014. ISBN 9788021064898.
-
Basic:
Potměšilová, P. a kol. Sociální pedagogika v teorii a praxi. Olomouc: UPOL, 2013. ISBN 9788024438313.
-
Basic:
Franc, D. a kol. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1701-9.
-
Basic:
Pelánek, R. Zážitkové výukové programy. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-656-8.
-
Extending:
Cameron, C.; Moss, P. Social Pedagogy and Working with Children and Young People. Great Britain: Jessica Kingslay Publishers, 2011. ISBN 9781849051194.
-
Extending:
Fontana, D. Sociální dovednosti v praxi. Praha: Portál, 2017. ISBN 9788026211976.
-
Recommended:
Pelánek, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-353-6.
-
Recommended:
Bendl, S. a kol. Žák s problémovým chováním: cesta institucionální pomoci. Praha: Triton, 2016. ISBN 9788073877033.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Consultation of work with the teacher/tutor (incl. electronic)
|
5
|
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks)
|
19
|
Homework for lessons
|
30
|
Being present in classes
|
16
|
Self-tutoring
|
20
|
Total
|
90
|
|
Prerequisites
|
Competences - students are expected to possess the following competences before the course commences to finish it successfully: |
Student před zahájením seminářů reaguje na požadavky k organizaci pobytového semináře (např. reaguje na maily, provede přípravu na seminář). |
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Získané znalosti:
Student se orientuje ve způsobu studia programu sociální pedagogiky.
Zná organizaci a zařízení, kde probíhají praxe.
Ví, jak probíhají reflexe praxe a jaké dokumenty s realizací praxe souvisí.
Zná vybrané vyučující, pracovníky z praxe a své spolužáky. |
Skills - skills resulting from the course: |
Odborné dovednosti:
Umí vyhledat informace o výuce a vyučujících.
Ví, kde jsou k dispozici dokumenty k praxi a umí je vyplnit.
Umí provést výběr zařízení na praxe tak, aby splnil požadovaná kritéria pro realizaci praxí během celého bakalářského studia. |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IC17 - Oral self-reflection |
IIA4 - Preparation for lessons |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
A2 - Expert report |
Activities (simulations, games, dramatizations) |
B1 - Discussion |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
B7 - Peer groups |
G1 - Group and cooperative learning |
Presentation (static projection) |
|
|
|
|