|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
PES / 6PXE2
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
PES
/
6PXE2
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Professional Practice 2, Continuous, Ref
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Long Title
|
Professional Practice 2, Continuous, Reflected
|
Accredited / Credits
|
Yes,
4
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
practical placement
26
[Hours/Semester]
seminar
4
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
23 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
0
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Praxe 2 je průběžná a reflektovaná. Výběr míst praxe je rozšířen oproti Praxi 1 již o zařízení pobytového typu. Studenti si vybírají praxe z předem nasmlouvaných zařízení převážně ve školách (např. v družinách a třídách), ve školských zařízeních (např. střediscích volného času, domech dětí a dětských domovech) nebo v sociálních zařízeních (nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež nebo v organizacích zajišťujících doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí (např. organizace S.T.O.P). Cílem je: 1. seznámit se s chodem zařízení a činnostmi pedagogů (vychovatelů, asistentů pedagoga nebo sociálního pedagoga), 2. absolvovat aktivní náslechy a zapojit se do pedagogické činnosti s cílovou skupinou (dětmi, klienty, uživateli sociálních služeb), 3. provést reflexi praxe (sebereflexi a pracovat s reflexí pověřených pracovníků).
|
Requirements on student
|
Za aktivní účast v seminářích a na praxi lze získat 0-40 bodů. Student musí naplnit požadovaný počet hodin praxe a účast v semináři, kde proběhne jeho reflexe praxe ve skupině. Výše bodů se odvíjí od schopnosti představit zařízení, kde praxi vykonával, výchovných metod, na kterých se podílel a schopnosti reagovat na dotazy vyučujícího a spolužáků.
Za vytvoření portfólia a reflexi praxe 0-60 bodů. Při hodnocení Portfólia se hodnotí naplnění požadované obsahové stránky portfolia (popis zařízení, jeho účelu, cílové skupiny, výchovných metod práce + zařazení části sebereflexivní - student popisuje, co se mu ve výchovné práci dařilo a na čem má zájem dále pracovat a zlepšovat) a stránky formální (student má potvrzený počet hodin praxe, práce nevykazuje gramatické chyby, součástí je hodnocení praxe pověřeným pracovníkem v zařízení a také studentem samotným). Při nenaplnění počtu hodin praxe, nedoporučení zápočtu pověřeným pracovníkem v zařízení nebo při neodevzdání některé z částí portfolia student zápočet nezískává. Výše bodového hodnocení portfolia se odvíjí od kvality zpracování jednotlivých částí. Hodnocení zápočtu: 51-100 bodů započteno 0-50 bodů nezapočteno.
Komunikace s vyučujícími probíhá ve výuce, prostřednictvím e-mailu osu a v případě zájmu studenta o osobní setkání v konzultačních hodinách vyučujícího. Veškeré dokumenty týkající se praxí jsou dostupné na Portále pod příslušnou zkratkou (Dokumenty-Pedagogická fakulta-Katedra Sociální pedagogiky-Praxe).
|
Content
|
1. Seznámení se zařízením, kde se student/ka na praxi účastní.
2. Seznámení s činností a kompetencemi vybraného pedagoga v zařízení.
3. Účast na aktivních násleších pedagogických činností.
4. Aktivní příprava, realizace a reflexe vybraných pedagogických činností.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
Pracovní listy k praxi jsou k dispozici v Portále.
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
Nehyba, J. a kol. Reflexe v procesu učení.. Brno: Masarykova Univerzita, 2014. ISBN 9788021064898.
-
Basic:
Fontana, D. Sociální dovednosti v praxi. Praha: Portál, 2017. ISBN 9788026211976.
-
Basic:
Potměšilová, P. a kol. Sociální pedagogika v teorii a praxi. Olomouc: UPOL, 2013. ISBN 9788024438313.
-
Extending:
Hučík, J.; Hučíková, A. Kaziuistika v sociálnej práci. Bratislava: VŽSaSP, 2010. ISBN 9788089271665.
-
Recommended:
Mertin, V. a kol. Problémy s chováním ve škole - jak na ně. Praha: Wolters Kluwer, 2013. ISBN 9788074780264.
-
Recommended:
Bendl, S. a kol. Vychovatelství. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4248-9.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
Full-time form of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Preparation for a credit test
|
25
|
On-the-job training
|
30
|
Homework for lessons
|
25
|
Scientific text studying in the Czech language
|
4
|
Hands-on practice (schools, offices, hospitals, institutes)
|
26
|
Being present in classes
|
4
|
Consultation of work with the teacher/tutor (incl. electronic)
|
6
|
Total
|
120
|
|
Prerequisites
|
Competences - students are expected to possess the following competences before the course commences to finish it successfully: |
Absolvování předmětu Seminář k bakalářskému studiu a praxím a Praxe 1. |
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
- Ví v jakém typu zařízení absolvoval praxi. Je schopen popsat cílovou skupinu, principy výchovné práce, nabídku výchovných činností v zařízení, kde praxi absolvoval.
- Zná rozsah a kompetence práce pedagoga, u kterého praxi absolvoval.
- Má znalosti o tom, jak připravit a zrealizovat dílčí pedagogickou aktivitu pro cílovou skupinu, pro kterou praxi absolvoval. |
Skills - skills resulting from the course: |
- Dovede popsat zařízení, ve kterém praxi absolvoval a to z hlediska účelu, cílové skupiny a zaměření výchovných činností.
- Umí připravit a zorganizovat dílčí pedagogickou aktivitu.
- Dokáže alespoň částečně reflektovat vlastní pedagogickou práci. |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC12 - Execution of practice in professional organisations (schools, hospitals, professional institutions, etc.) |
IIA5 - Portfolio |
IC17 - Oral self-reflection |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
A4 - Interview (asking questions when encoding and repeating the subject matter) |
B5 - Method of written works (final written test, reflective diaries, etc.) |
C4 - Instruction |
F1 - Pedagogical professional practice |
F3 - Study practice |
|
|
|
|