|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
PES / 3DHAI
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
PES
/
3DHAI
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Drama Activities and Improvisation
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
3
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Seminar
2
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
KPA/3DHAI
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem předmětu je seznámit se prakticky i teoreticky s dramatickou hrou a improvizací jako možností sociálně-uměleckého rozvoje klientů, s jejími zdroji, principy a strukturou. Získat zkušenost s variantami dramatické hry, tématy, cíli a konkrétními metodami a technikami. V praktických dramatických aktivitách a reflexích rozvíjet sebepoznání a osobnostně-sociální předpoklady pro zvolený obor.
|
Requirements on student
|
1. Aktivní účast ve výuce (80%). Od studenta/ky se očekává aktivní účast ve výuce, zejména zapojení do diskusí a plnění průběžných úkolů zadaných v semináři, včetně studia odborné literatury (0-50 bodů).
2. Písemný návrh výchovně vzdělávacího projektu s využitím dramatické hry - práce ve skupině. Student/ka aplikuje poznatky získané ve výuce a studiem odborné literatury, respektuje principy dramatické výchovy, volí vhodné metody dramatické výchovy vzhledem ke stanovenému cíli. (0-50 bodů)
|
Content
|
" Úvod do předmětu. Cíle,obsah a metody předmětu.Význam předmětu vzhledem ke studovanému oboru. " Hra jako základ dramatické hry. Principy hry a její možnosti v terapii. Nastolení a přijetí principu hry "jako" a "kdyby". Jednání v "daných okolnostech", princip zobrazování. Význam fikce pro dramatickou hru. " Situace v dramatické hře. Dramatická situace jako základ dramatické hry. Konflikt a jednání. " Dramatická situace - struktura, cíle. Dramatická hra a sociálně -umělecký rozvoj. Témata a inspirace pro dramatickou hru. " Hra v roli. Tři roviny rolové hry. Dovednosti vstupu do role, význam rolového hraní.Rovina rolového hraní - simulace, alterace, charakterizace. Principy, význam. Hodnocení dramatické aktivity. " Improvizace a improvizování v dramatické hře. " Konkretizace metod a technik v dramatické hře- typologie. Plná hra. Neúplná hra. Doplňující metody. " Možnosti dramatikcé hry a improvizace ve vzdělávání " Reflexe a sebereflexe výuky.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
-
Guarantors:
PhDr. Hana Cisovská, Ph.D. (100%),
-
Lecturer:
PhDr. Hana Cisovská, Ph.D. (100%),
Mgr. Kateřina Keprtová (100%),
-
Tutorial lecturer:
PhDr. Hana Cisovská, Ph.D. (100%),
Mgr. Kateřina Keprtová (100%),
-
Seminar lecturer:
PhDr. Hana Cisovská, Ph.D. (100%),
|
Literature
|
-
Basic:
MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno : JAMU, 2004. ISBN 80-85429-93-4.
-
Basic:
CISOVSKÁ,H. Dramatická výchova a sociální učení v základní škole. Ostrava, 2012. ISBN 978-80-7464-204-3.
-
Basic:
CISOVSKÁ, H. Hraní rolí jako metoda aktivního učení. Ostrava: PdF OU, 2011.
-
Basic:
MACHKOVÁ,E. Jak se učí dramatická výchova : didaktika dramatické výchovy. ISBN 978-80-262-0374-2.
-
Basic:
VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura STROM, 1997. ISBN 80-901954-1-5.
-
Basic:
MACHKOVÁ, E. Nástin historie a teorie dramatické výchovy. Praha: AMU, 2018. ISBN 978-80-7331-487-3.
-
Basic:
CISOVSKÁ,H., GALETKOVÁ,H., KÁŇOVÁ,Ž, KARAFFA,J. Rozvoj klíčových ompetencí dramatikcou výchovou a jejich evaluace. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-879-0.
-
Basic:
MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha, 1998. ISBN 80-7068-103-9.
-
Extending:
časopis TVOŘIVÁ DRAMATIKA, Artama. ISBN 1211-8001.
-
Extending:
ULRYCHOVÁ, I. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. 2. vyd.. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2016. ISBN 978-80-7331-408-8.
-
Extending:
MARUŠÁK,R. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. ISBN 80-7265-011-4.
-
Extending:
Marušák, R. Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-73687-472-.
-
Extending:
VALENTA,J. Hraní rolí ve výchově a vzdělávání. Praha,IVS, 1995. ISBN 80-85866-06-4.
-
Extending:
WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou hrou. Přeložila Eva MACHKOVÁ. 2., revid. a aktualizované vyd.. Praha: STD; NIPOS, 2014. ISBN 978-80-903901-4-0.
-
Extending:
MORGANOVÁ, N., SAXTOVÁ, J. Vyučování dramatu: Hlava plná nápadů. Praha : STD, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Being present in classes
|
39
|
Presentation (of works, projects, etc.)
|
20
|
Preparation for a credit test
|
20
|
Self-tutoring
|
20
|
Total
|
99
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Charakterizuje dramatickou hru a improvizaci Pojmenuje možnosti dramatické hry a improvizace pro rozvoj budoucíh uživatelů (klientů, žáků) Aktivně vstupuje do dramatických her a improvizací
|
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
Analysis of mental work (correspondence assignment, presentation, instructional paper, seminary work) |
Continuous analysis of student´s achievements |
Verbal evaluation |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
Ability and practical skills |
Activities (simulations, games, dramatizations) |
Dialogic (discussion, dialogue, brainstorming) |
Working with text (coursebook, book) |
|
|
|
|