|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / 7PJMA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
7PJMA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliérová tvorba - malba
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
12 / 30
|
5 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je umožnit studentům zúročit dříve získané teoretické znalosti a praktické dovednosti v plošných výtvarných formách (kresba a malba). Studenti mají příležitost získat dovednost syntetizovat znalosti dějin umění a vizuální kultury, osvojené uměleckořemeslné dovednosti a výtvarné myšlení, aby byli schopni koncipovat a vytvořit autorský umělecký artefakt. Studenti jsou vedeni k vytváření pracovních ateliérových návyků, k ustavení vlastního tvůrčího rytmu. Po hluboké rešerši a konzultaci s vyučujícím pracují studenti samostatně na výtvarných tématech. Důraz je kladen na konstruktivní debatu a poučenou interpretaci vlastního díla.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivita ve výuce: ochota podílet se na všech činnostech ve výuce; hodnotí se věcnost, otevřenost, jazyková kultivovanost, flexibilita apod.
Klauzurní práce: hodnocení závěrečné práce nebo souboru prací, které vznikly při výtvarných aktivitách, a jejich presentace.
|
Obsah
|
1.- 2. Plánování vlastních tvůrčích projektů: od obsahu přes technologické postupy až po finální realizaci. Debata s vyučujícím i s kolegy.
3.- 5. Praktické poznání výtvarného provozu (návštěva galerií, příprava výstav,).
6.- 10. Samostatná výtvarná tvorba s pravidelnou individuální konzultací ve školním ateliéru i mimo něj.
11.- 13. Plnění domácích zadání, samostatná tvorba mimo školní ateliér.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
LUCIE-SMITH, Edward. Artoday: současné světové umění. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
-
Základní:
BREGANTOVÁ, Polana, ŠVÁCHA, Rostislav a Marie PLATOVSKÁ, ed. Dějiny českého výtvarného umění V. Praha: Academia, 2005. ISBN 80-200-1390-3.
-
Základní:
GODFREY, Tony. Painting today. London: Phaidon, 2009. ISBN 978-0-7148-4631-6.
-
Základní:
GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Praha : Argo, 1995. ISBN 80-204-0685-9.
-
Základní:
TEISSIG, K. Technika kresby. Praha : Aventinum, 1999. ISBN cnb000016407.
-
Základní:
LOSOS, L. Techniky malby. Praha : Aventinum, 1994. ISBN 80-85277-03-4.
-
Rozšiřující:
CHALUPECKÝ, J. Úděl umělce: duchampovské meditace. Praha: Torst, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
-
Doporučená:
BOLTER, Jay David a Richard GRUSIN. . Remediation: Understanding New Media. Cambridge, London: The MIT Press, 2000.
-
Doporučená:
ZÁLEŠÁK, Jan. Kritické umění a kurátorství v nejisté době. Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny. Praha: Vědecko-výzkumné pracoviště Akademie výtvarných umění v Praze, 2010. ISBN 1802-8918.
-
Doporučená:
BISHOP, Claire. Řízení reality -Spolupráce a participace v současném umění. In: Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny. Praha: Vědecko-výzkumné pracoviště Akademie výtvarných umění, 2007. ISBN 1802-8918.
-
Doporučená:
BARTHES, Roland. Smrt autora. Aluze, 2006.
-
Doporučená:
KUHN, Herman. Terminal Dates for Paintings from Pigment Analysis. Application for Science Examination of Works of Art. Boston: Museum of Fine Arts, 1973. ISBN 80-86005-54-2.
-
Doporučená:
GROYS, Boris. Umění ve věku biopolitiky - Od uměleckého díla k dokumentaci umění. In: Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny. Praha: Vědecko-výzkumné pracoviště Akademie výtvarných umění, 2008. ISBN 1802-8918.
-
Doporučená:
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Výtvarná výchova - cíle výzkumu v minulosti a dnes. In: Kvalita ve vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2012. ISBN 978-80-244-3130-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti:
- Student prokáže znalost významu koexistence nejnovějších médií s tradiční malbou.
- Technologické znalosti umožňující pochopit proces vzniku uměleckého díla.
- Orientace v současné výtvarné scéně ať už mezinárodní nebo místní.
- Dobré praktické povědomí o současném výtvarném provozu.
- Student rozumí praktickému použití tradičních analogových disciplín (kresba a malba) v digitálním prostředí, dokáže přemostit starší "analogové" s novým "digitálním". |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti:
- Student dokáže samostatně vizuálně myslet a řešit autorské výtvarné projekty na základě dříve získaných řemeslných základů.
- Osvojení mezioborového způsobu přemýšlení při samostatné tvůrčí činnosti.
- Schopnost abstrahovat zadané či zvolené téma, posouvat ho obsahově i formálně.
- Student prokáže schopnost individuálního tvůrčího nasazení, je schopen přizpůsobit výtvarnou formu své osobnosti: z řemeslníka se stává umělcem.
- Student dokáže odpovědně a odborně prezentovat své dílo, prokazuje orientaci v daném oboru, je schopen vlastní práci zařadit do kontextu současného výtvarného dění i dějin umění.
- Student dokáže vytvořit vlastní portfolio či katalog. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IA3 - Umělecká improvizace (hudební, výtvarná, literární, dramatická, herecká) |
IIB18 - Analýza uměleckého díla |
IIC27 - Tvorba uměleckého díla (hudební kompozice, výtvarná a literární / literárně dramatická tvorba) |
IC18 - Klauzurní práce (prezentace práce nebo souboru prací odborného nebo uměleckého charakteru) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B1 - Diskuse |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
D4 - Nácvik a vytváření dovedností výtvarných a grafických |
C4 - Instruktáž |
Experiment |
F6 - Exkurze |
D8 - Produkční metody - tvorba odborná, umělecká |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|