|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / 6PJMM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
6PJMM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tradiční média - malba
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
31 / 40
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům příležitost seznámit se s technologií malby, základními pomůckami, materiály a pracovními postupy jak při přípravě podkladů, tak při malbě a tvůrčím procesu samotném. Student následně dokáže užívat tyto nabyté poznatky v umělecké praxi v součinnosti s vlastní kreativitou. Po osvojení základních poznatků o barvě (složky, aditiva) bude předmět studenta směřovat k vytvoření závěsného obrazu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivita ve výuce: ochota podílet se na všech činnostech ve výuce; hodnotí se věcnost, otevřenost, jazyková kultivovanost, flexibilita apod.
Presentace ve výuce: studenti presentují obsah zadaného odborného textu; hodnotí se odborná úroveň, jazyková kultivovanost a komunikační dovednosti.
Klauzurní práce: hodnocení závěrečné práce nebo souboru prací, které vznikly při výtvarných aktivitách, a jejich presentace.
|
Obsah
|
1.-2. Příprava plátna a jiných malířských podkladů. Seznámení s malířskými technologiemi a tématy.
3.-12. Osvojování malířských přístupů a postupů k zobrazování reality.
12.-14. Abstraktní malba, práce s kompozicí. Individuální tvůrčí vklad.
7.-14. Plnění samostatných úkolů.
Studijní pomůcky:
Bavlněné nebo lněné malířské plátno, napínací rámy, deskové podklady pro malbu, set akrylových nebo olejových barev, kreslířské potřeby.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Pavel Forman, M.A., Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Pavel Forman, M.A., Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Pavel Forman, M.A., Ph.D. (90%),
Marek Schovanek (10%),
-
Vede seminář:
Mgr. Pavel Forman, M.A., Ph.D. (90%),
Marek Schovanek (10%),
|
Literatura
|
-
Základní:
LUCIE-SMITH, E. Artoday: současné světové umění. Praha : Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
-
Základní:
BROŽEK, Jaroslav. Barvy: úvod do výtvarné teorie. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2009. ISBN 978-80-7414-129-4.
-
Základní:
GOMBRICH, E.H. Příběh umění. Praha: Argo, 1997. ISBN 80-204-0685-9.
-
Základní:
TEISSIG, Karel. Technika kresby: průvodce pracovními postupy a dějinami kresby. Praha: Artia, 1986. ISBN 978-80-7400-748-4.
-
Základní:
LOSOS, Ludvík. Techniky malby. Praha: Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-46-8.
-
Základní:
LAUBE, Otto. Technologie pro malíře 1. Praha: SNP, 1982. ISBN 978-80-204-3142-4.
-
Základní:
BERAN, Zdeněk. Základy malby. Skripta AVU, 2000.
-
Rozšiřující:
GODFREY, Tony. Painting today. London: Phaidon, 2009. ISBN 978-0-7148-4631-6.
-
Rozšiřující:
CHALUPECKÝ, J. Úděl umělce: duchampovské meditace. Praha: Torst, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
-
Doporučená:
ZÁLEŠÁK, Jan. Kritické umění a kurátorství v nejisté době. Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny. Praha: Vědecko-výzkumné pracoviště Akademie výtvarných umění v Praze, 2010. ISBN 1802-8918.
-
Doporučená:
Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny. Praha: Vědecko-výzkumné pracoviště Akademie výtvarných umění v Praze, 2008. ISBN 1802-8918.
-
Doporučená:
BARTHES, Roland. Smrt autora. Aluze, 2006.
-
Doporučená:
KUHN, Herman. Terminal Dates for Paintings from Pigment Analysis. Application for Science Examination of Works of Art. Boston: Museum of Fine Arts, 1973. ISBN 80-86005-54-2.
-
Doporučená:
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Výtvarná výchova - cíle výzkumu v minulosti a dnes. In: Kvalita ve vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2012. ISBN 978-80-244-3130-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti:
- Orientace v materiálech a základních technologických malířských postupech a malířských tématech.
- Student chápe základy stavby obrazu, kompozici, barevnou skladbu.
- Dílčí praktické povědomí o současném výtvarném provozu.
- Student chápe návaznosti tradiční malby na současnou vizuální kulturu a jejich vzájemnou propojenost a součinnost.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti:
- Student dokáže samostatně vizuálně myslet a řešit své vlastní výtvarné projekty na základě právě získaných řemeslných základů.
- Student umí užívat základní malířské pomůcky, vyzná se v sortimentu jemu dostupných materiálů.
- Osvojení si mezioborového způsobu přemýšlení při vlastní, samostatné tvůrčí činnosti.
- Schopnost abstrahovat zadané či zvolené téma, posouvat ho obsahově i formálně.
- Schopnost individuálního tvůrčího nasazení, schopnost přizpůsobit výtvarnou formu své osobnosti. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IA3 - Umělecká improvizace (hudební, výtvarná, literární, dramatická, herecká) |
IIB18 - Analýza uměleckého díla |
IIC27 - Tvorba uměleckého díla (hudební kompozice, výtvarná a literární / literárně dramatická tvorba) |
IIB26 - Klauzurní práce (analýza práce nebo souboru prací odborného nebo uměleckého charakteru) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B1 - Diskuse |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
D4 - Nácvik a vytváření dovedností výtvarných a grafických |
F7 - Vytváření odborné dokumentace |
F6 - Exkurze |
Experiment |
C4 - Instruktáž |
D8 - Produkční metody - tvorba odborná, umělecká |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|