|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KVV / 3JKZ1
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KVV
/
3JKZ1
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
The course art activities in nature 1
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
2
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
sports training
6
[Days/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem kurzu je rozpoznávání specifičnosti různých vizuálně obrazných znakových systémů a zároveň vědomé uplatnění jejich prostředků k vytváření nového obsahu při vlastní tvorbě a interpretaci. Kurz je komponován jako experimentální program v oblasti tvůrčích dovedností pro specifické formy média kresby, malby, grafiky a prostorových činností. Studenti jsou vedeni k tomu, aby intenzivně dokázali prožívat přírodní realitu živých struktur, aby si tak sami dokázali nacházet motivy a náměty, ale i nové materiály a formy práce v přírodě a s přírodou; stanovili si postupy, časové i prostorové relace vlastní osobité práce na vytýčených projektech.
|
Requirements on student
|
Znalosti získané v praktických cvičeních 1. ročníku (kresba, malba, grafika, sochařství).
Body Hodnocení Zkouška Zkouška OU Zápočet OU (šestistupňová klasifikační stupnice) (šestistupňová klasifikační stupnice) (čtyřstupňová klasifikační stupnice) 91 - 100 A 1 1 započteno 81 - 90 B 2+ 2 71 - 80 C 2- 61 - 70 D 3+ 3 51 - 60 E 3- 0 - 50 F, FX 4 4 nezapočteno
|
Content
|
Soubor výtvarných prací kresebných, malířských a prostorových vytvořených v průběhu krajinářského kurzu.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Being present in classes
|
60
|
Total
|
60
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Studenti na základě praktické prožitkové tvorby rozvíjejí své schopnosti a dovednosti v přírodním prostředí. Osvojují si vědomosti, které jim tento kurz nabízí. Rozvíjí se jejich spontánní výtvarné vyjadřování v krajině. Studenti jsou vedeni k samostatné tvůrčí práci, která je zaměřena na práci v plenéru. |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
Analysis of inventive work (musical, visual, literary) |
Continuous analysis of student´s achievements |
Dialogue |
Satisfactory completion of course, no grade |
The form of assessment of course is subject pass ("zápočet"). The result of a subject pass is expressed on the scale: a) "započteno" (i.e. "pass"), b) "nezapočteno" (i.e. "fail"). |
Verbal evaluation |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
Ability and practical skills |
Demonstration |
Dialogic (discussion, dialogue, brainstorming) |
Experiment |
Graphic and artistic activities |
Group and co-operative tutoring |
Monologic (explanation, lecture, briefing) |
Observation |
Training (hands-on, laboratory) |
Work of art activities |
|
|
|
|