|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVM / 0IBSL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVM
/
0IBSL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sem. k bakalářs. práci, metodologie výzk
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Seminář k bakalářské práci, metodologie výzkumu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
26 / 27
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVM/DIPSE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Posluchači se seznámí s metodikou a obecnými zásadami pro vypracování bakalářských prací, metodikou postupu při zpracování bakalářské práce, administrativními úkony spojenými se zadáním a odevzdáním práce, povinnými součástmi práce, informačním systémem pro evidenci VŠKP, zpracování souhrnů (abstraktů). Přehledně jsou prezentovány platné normativy pro psaní textu (ČSN 01 6910) a pro uvádění citací ČSN ISO 690 (01 0197).
Obsah předmětu dále orientuje posluchače v základních pravidlech práce s odbornou literaturou, způsobu výběru a zpracování dat obsažených v odborných publikacích a využívání elektronických informačních zdrojů. Student se seznámí se základními pojmy z oblasti metodologie výzkumu. Nedílnou součástí je i seznámení se správným technickým řešením práce a její prezentace při SZZK - příprava přednáškového sdělení (s důrazem na didaktické zásady názornosti).
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je ukončen zápočtem. Výuka je realizována s podporou e-learningu, těžiště práce studenta spočívá v samostatných aktivitách, účast na prezenční části výuky je povinná.
Studenti již mají na počátku výuky přiděleno téma bakalářské práce, případně vyberou téma z nabídky. Veškeré úkoly jsou zaměřené na konkrétní téma práce. Pro udělení zápočtu student musí splnit všechny koresp. úkoly v e-kurzu: zpracování podkladu pro zadání práce, projekt práce, harmonogram výzkumu, základní rešerše, rozšířená rešerše s využitím odborných databází elektronických informačních zdrojů, zpracovaná základní struktura a osnova práce společně s předběžným seznamem citací použitých informačních zdrojů zapsaným podle citační normy.
|
Obsah
|
Blok 1 - 3 hodiny
Bakalářská práce - její specifika, cíle, forma zpracování, administrativní úkony spojené se zadáním bakalářské práce. Informační systém pro zadávání a odevzdání VŠKP, zpracování podkladu pro zadání práce, příprava projektu, základní rešerše k tématu, klíčová slova. Zásady konzultací s vedoucími práce - metodologie vědeckého výzkumu, základní pojmy, kvantitativní a kvalitativní výzkum, hypotézy, výzkumné metody, experiment. Oborová specifika témat VŠKP.
Blok 2 - 4 hodiny
Elektronické informační zdroje dostupné v síti Ostravské dle aktuální nabídky. Metodiky vyhledávání, práce s klíčovými slovy, hodnocení výsledků hledání, export, uložení. PC učebna. Práce s konkrétním tématem. (externí lektor, Univerzitní knihovna).
Blok 3 - 3 hodiny
Zpracování elektronického textu, norma ČSN ISO 01 6910, Bibliografické citace - norma ISO 690, další související normy: ČSN ISO 2145, ČSN ISO 215, ČSN ISO 7144, ČSN ISO 214, ČSN 01 0194. Textový a tabulkový procesor - pokročilé využití, vytváření seznamů, křížové odkazy. Zásady tvorby elektronických prezentací, příprava přednášky doplněné elektronickou prezentací. Administrativa odevzdání VŠKP. Test.
Výuka je podpořena e-learningovým kurzem v LMS Moodle, který představuje hlavní komunikační prostředí pro sdílení materiálů odevzdávání úkolů, hodnocení a doplňující diskuzi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MEŠKO, D., KATUŠČÁK, D.,FINDRA, J. a KOl. Akademická příručka (české, upravené vydání). Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-8063-219-7.
-
Základní:
ČSN. ČSN ISO 690. Bibliografické citace..
-
Základní:
ČSN. ČSN 01 6910 Úprava písemností zpracovaných textovými procesory. 2014.
-
Základní:
Greenhalgh T. Jak pracovat s vědeckou publikací : základy medicíny založené na důkazu. Praha, Grada, 2003. ISBN 80-247-0310-6.
-
Rozšiřující:
Bibliografické odkazy a citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197) platné od 1. dubna 2011
(Biernátová O., Skůpa J.)
-
Rozšiřující:
Hendl, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2004.
-
Rozšiřující:
Višňovský P., et al. Základy vědecké práce ve farmacii a v medicíně. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0251-2.
-
Doporučená:
KASAL, P.; SVAČINA, Š. a kolektiv. Internet a medicína. Praha: Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0119-7.
-
Doporučená:
ČMEJRKOVÁ, S.; DANEŠ, F.; SVĚTLÁ J. Jak napsat odborný text. Voznice: Leda, 2002. ISBN 80-85927-69-1.
-
Doporučená:
Greenhalgh, T. Jak pracovat s vědeckou publikací. Grada, 2006.
-
Doporučená:
Buriánek, J. Lékařské tajemství, zdravotnická dokumentace a související právní otázky. Praha, 2005. ISBN 80-7201-544-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
40
|
Účast na výuce
|
14
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Celkem
|
64
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Student se orientuje v prostředí LMS Moodle. Základní znalosti práce s PC, zejména s kancelářskými aplikacemi - zpracování elektronického textu, tabulkový procesor, program pro přípravu elektronické prezentace. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Studenti po absolvování:
- znají zásady zpracování bakalářské práce, mají představu o své konkrétní práci, jejím obsahu a struktuře
- znají zásady zpracování odborného textu, specifika vysokoškolské kvalifikační práce, dokáží je aplikovat ve svém oboru
- znají zásady správného citování použitých zdrojů včetně zdrojů elektronických
- zná základní pojmy metodologie výzkumu
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Studenti po absolvování:
- umí pracovat s informačními zdroji potřebnými pro zpracování teoretické části práce
- umí pracovat s odborným textem,
- dovede formulovat výzkumný problém, hypotézy, interpretovat výsledky
- umí správně citovat použité zdroje včetně zdrojů elektronických
- umí výsledky své práce prezentovat v přednášce doplněné elektronickou prezentací |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IIB25 - Seminární práce / referát |
IC8 - Didaktický test |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
G3 - E-learning |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
A1 - Přednáška |
G4 - Blended learning |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|