|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / TSGYM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
TSGYM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sportovní gymnastika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KTV/TAGYM
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět navazuje na základní gymnastiku. Výuka je zaměřena na nácvik a osvojení základních gymnastických dovedností v rozsahu osnov pro základní školy. Důležitou součástí výuky je zvládnutí motivační ukázky, bezpečnost při samotném cvičení na nářadí i při přípravě a manipulaci s nářadím, znalost techniky a metodiky nácviku jed-notlivých cvičebních tvarů. Součástí výuky je seznámení se základními organizačními formami využitelnými v školní praxi a znalost názvosloví cvičení na nářadí v rozsahu výuky.
Cílem předmětu je osvojení základních gymnastických dovedností v prostných a na nářadí v rozsahu učiva osnov ZŠ, znalost dopomoci a záchrany, techniky a metodiky nácviku cvičebních tvarů, znalost terminologie cvičení na jednotlivých nářadích a základní orientace v oblasti gymnastických sportů.
|
Požadavky na studenta
|
1. Aktivní účast na cvičeních (2 absence povoleny), předepsaný cvičební úbor 2. Výkonnostní požadavky - zápočtové sestavy na pěti nářadích hodnoceny podle pravidel sportovní gymnastiky - 50 bodů
Dalších 50 bodů získá student za splnění výše uvedených zápočtových požadavků v jednom semestru.
Studenti jsou hodnoceni dle uvedeného bodového rozsahu 0 - 50 započteno 51 - 100 započteno
|
Obsah
|
Semináře: 1. Úvodní hodina, seznámení s obsahem a zápočtovými požadavky - vstupní diagnostika základních gymnastických dovedností (akrobacie, přeskok, bradla, hrazda, kladina) 2. Akrobacie (základní akrobacie, nácvik stoj na hlavě, nácvik stoj na rukou), Kladina (chůze, skoky, obraty, rovnovážné postoje), Bradla (komihání v podporu, vzepření předkmihem do vzporu) 3. Akrobacie (stoj na rukou, kotoul vzad do stoje na rukou), Přeskok (přímé skoky), Hrazda (výmyku do vzporu, toč vzad, podmet) 4. Akrobacie (nácvik přemet vpřed), Kruhy (základní cvičební polohy komihání ve visu), Trampolína (přímé skoky, kotoul letmo) 5. Akrobacie - základní akrobacie, nácvik přemetu vpřed, Kladina (náskoky a seskoky), Bradla muži - opakování (kotoul vpřed, komihání ve vzporu, zánožka, Hrazda (toč jízdmo v před) 6. Akrobacie (opakování), Kruhy (překot vzad skrčmo a roznožmo), Přeskok (opakování přímé skoky) 7. Akrobacie (opakování cvičebních tvarů ve vazbách), Hrazda (nácvik sestavy), Kladina (nácvik sestavy), Bradla (nácvik sestavy) 8. Akrobacie (akrobatická sestava) Kruhy (nácvik sestavy), Trampolína - (kotoul letmo, salto v před skrčmo) 9. Akrobacie (opakování zápočtové sestavy), Hrazda (opakování zápočtové sestavy), Kladina (opakování zápočtové sestavy), Bradla (opakování zápočtové sestavy), Kruhy (opakování zápočtové sestavy), Přeskok (opakování zápočtových skoků) 10. Akrobacie (opakování zápočtové sestavy), Hrazda (opakování zápočtové sestavy), Kladina (opakování zápočtové sestavy), Bradla (opakování zápočtové sestavy), Kruhy (opakování zápočtové sestavy), Přeskok (opakování zápočtových skoků) 11. Opakování probraného učiva formou cvičení na stanovištích s individuálním zaměřením na odstranění vlastních technických nedostatků. Závěrečný zápočtový test 12. Výstupní diagnostika - plnění praktických zápočtových požadavků 13. Výstupní diagnostika - plnění praktických zápočtových požadavků
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
APPELT,K.,HORÁKOVÁ,D.,NOVOTNÝ,L. Názvosloví pro cvičitele.1.vyd.. Praha:Olympia,247s., 1989. ISBN 80-7033-011-2.
-
Základní:
ZÍTKO, M. Všeobecná gymnastika.. Praha: ČASPV, 2005. ISBN 80-902509-7-1.
-
Rozšiřující:
ZÍTKO,M., CHRUDIMSKÝ J. Akrobacie.. Praha: ČASPV, 2006. ISBN 80-210-3327-4.
-
Rozšiřující:
FEČ, K. Športová príprava mladých gymnastov.. Prešov: PU Prešov, 2000. ISBN 8088885698.
-
Doporučená:
KRIŠTOFIČ, J. Gymnastika. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0661-5.
-
Doporučená:
LIBRA, J. Teorie a metodika gymnastiky 1. - 3.. 1.vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1971. ISBN cnb002897059.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
34
|
Účast na výuce
|
26
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Rozvíjí své pohybové schopnosti. Osvojuje si dovednosti z oblasti sportovní gymnastiky. Zná terminologii cvičení na jednotlivých nářadích, zásady dopomoci a záchrany ve sportovní gymnastice. Je způsobilý vést vyučovací jednotku sportovní gymnastiky. Identikuje chyby v metodice nácviku a technice provedení cvičebních tvarů. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
Didaktický test |
Průběžná analýza výkonů studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace |
Individuální výuka |
Metody dovednostně-praktické |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
|
|
|
|