Browse IS/STAG - Portál OSU

Skip to page content
Website OSU
Portal title page OSU
Anonymous user Login Česky
Browse IS/STAG
Login Česky
  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
Vítejte
Browse IS/STAG
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivals
Alumni Club
University portal

1st level navigation

  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses, selected item
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a  Course

Print/export:  Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.

Courses found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Export to xls
  Abbreviation unit / Course abbreviation Title Variant
Item shown in detail - course KIK/66BP1  KIK / 66BP1 Bachelor Dissertation Seminar Show course Bachelor Dissertation Seminar 2022/2023

Course info KIK / 66BP1 : Course description

  • Course description , selected item
  • Study programmes, wherein the course is included
  • List of students course
  • Timetable course
  • Examination datesexaminations course
  • Timetable events course
  • Permissions for Course
Department/Unit / Abbreviation KIK / 66BP1 Academic Year 2022/2023
Academic Year 2022/2023
Title Bachelor Dissertation Seminar Form of course completion Pre-Exam Credit
Form of course completion Pre-Exam Credit
Accredited / Credits Yes, 2 Cred. Type of completion Combined
Type of completion Combined
Time requirements practical class 6 [Hours/Semester] Course credit prior to examination No
Course credit prior to examination No
Automatic acceptance of credit before examination No
Included in study average NO
Language of instruction Czech
Occ/max Status A Status A Status B Status B Status C Status C Automatic acceptance of credit before examination No
Summer semester 0 / - 2 / - 0 / 0 Included in study average NO
Winter semester 0 / 0 0 / 0 0 / - Repeated registration NO
Repeated registration NO
Timetable Yes Semester taught Summer semester
Semester taught Summer semester
Minimum (B + C) students not determined Optional course Yes
Optional course Yes
Language of instruction Czech Internship duration 0
No. of hours of on-premise lessons Evaluation scale S|N
Periodicity every year
Specification periodicity Fundamental theoretical course No
Fundamental course No
Fundamental theoretical course No
Evaluation scale S|N
Substituted course None
Preclusive courses N/A
Prerequisite courses N/A
Informally recommended courses N/A
Courses depending on this Course N/A
Histogram of students' grades over the years: Graphic PNG ,  XLS
Course objectives:
Seminář poskytuje studentům informace a pokyny k vypracování bakalářské práce a prostor pro její postupné zpracování. Je založen zejména na samostatné práci studenta a průběžných konzultacích. Na začátku semestru se uskuteční úvodní setkání, kde jsou studenti hromadně seznámeni s formálními a obsahovými/metodologickými principy zpracování závěrečné práce. V průběhu semestru probíhají individuální konzultace studenta s vedoucím bakalářské práce. Výstupem z předmětu je zpracovaná rešerše dostupné literatury, návrh osnovy celé práce, přehled o teoretických východiscích řešeného problému a návrh jeho řešení. Součástí je formulace cílů práce. Požadované náležitosti jsou zpracovány ve formě záměru (projektu) bakalářské práce, který je prezentován na závěrečném setkání studentů a všech vedoucích jejich prací v závěru semestru.

Requirements on student
Předmět je zakončen zápočtem. K zápočtu student předloží záměr/projekt své práce, zahrnující cíle a výzkumný problém/výzkumné otázky, návrh postupu řešení, osnovu celé práce a předběžný seznam odborné literatury/informačních zdrojů zpracovaný dle bibliografické normy.

Kritéria hodnocení:
0-50 nezapočteno
Student nezpracoval a neodevzdal záměr své bakalářské práce, záměr nebyl prezentován na závěrečném semináři.
51-100- započteno
Student záměr bakalářské práce odevzdal a prezentoval. Body budou uděleny podle následujících kritérií:
- jasné a konkrétní vymezení tématu a výzkumných/řešených problémů; vytýčení cílů práce,
- relevance tématu a zaměření k studovanému programu,
- dodržení předepsané struktury,
- dostatečný počet prostudovaných relevantních informačních zdrojů,
- dodržení bibliografické normy,
- úroveň navrženého postupu řešení,
- srozumitelnost prezentace,
- iniciativa studenta, míra jeho zapojení.


Content
-

Activities
Fields of study


Guarantors and lecturers
  • Guarantors: doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D. (100%), 
  • Tutorial lecturer: PhDr. Vojtěch Gybas, Ph.D. (100%),  doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D. (100%), 
  • Seminar lecturer: Mgr. Tomáš Javorčík, Ph.D. (50%),  doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D. (50%), 
Literature
  • Basic: ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-7367-313-0.
  • Basic: HENDL, J.:. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
  • Basic: CHRÁSKA. M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • Basic: GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: PAIDO, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
  • Extending: CHRÁSKA, Miroslav. Metody sběru dat v klasických pedagogických výzkumech. Olomouc: Votobia, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • Extending: Hendl, J., & Remr, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • Extending: Hendl, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Páté, rozšířené vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
  • Extending: MAŇÁK, Josef, Vlastimil ŠVEC a Štefan ŠVEC (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-102-2.
  • Extending: Hendl, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0700-9.
  • Recommended: Šanderová, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 80-86429-40-7.
  • Recommended: ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace, 2013, roč. 23, č. 4, s. 478-510. 2013. ISBN 1211-4669.
  • Recommended: DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-246-0139-7.
  • Recommended: Mareš, J., & Vlčková, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních?. 2013. ISBN 1211-4669.
  • Recommended: COHEN, L., MANION, L., MORRISON, K. Research Methods in Education. 7th Edition. London and New York: Routledge, 2011. ISBN 9781138209886.
  • On-line library catalogues
Time requirements
All forms of study
Activities Time requirements for activity [h]
Self-tutoring 40
Aided studying 20
Defence (of works, projects, etc.) 10
Scientific text studying in the Czech language 40
Source stuying 30
Scientific text studying in a foreign language 40
Total 180

Prerequisites

Learning outcomes

Knowledge - knowledge resulting from the course:
- postupu při zpracování bakalářské práce (od zadání práce po její odevzdání);
- relevantních informačních zdrojů pro nastudování řešené problematiky;
- bibliografické normy;
- požadavků na formální zpracování a strukturu práce.
Skills - skills resulting from the course:
- samostatně vyhledat doporučené odborné informační zdroje a zpracovat rešerši;
- kriticky zhodnotit informace získané z doporučených zdrojů;
- vytyčit cíle celé práce, formulovat výzkumný problém, příp. výzkumné otázky;
- navrhnout postup řešení daného problému;
- navrhnout strukturu a zpracovat osnovu bakalářské práce.

Assessment methods

Teaching methods

 

Facilities

  • Counselling and Career Centre
  • Pyramida Centre
  • Halls of Residence
  • University Library
  • University e-shop
  • International Office

Prospective students

  • Why study at the UO
  • E-application
  • Study Degree Programme
  • Study Exchange Programme
  • Study PhD Programme
  • How to Apply
  • Contacts for admissions

Students

  • Academic Calendar
  • University ID Cards
  • Students with special needs
  • Student documents and regulations

Alumni

  • Alumni Registration
  • Alumni Portal
  • Alumni Photogallery

Student App

  • For Android
  • For iOS