|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KIK / 66BP1
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KIK
/
66BP1
|
Academic Year
|
2022/2023
|
Academic Year
|
2022/2023
|
Title
|
Bachelor Dissertation Seminar
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
2
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
practical class
6
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / 0
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Seminář poskytuje studentům informace a pokyny k vypracování bakalářské práce a prostor pro její postupné zpracování. Je založen zejména na samostatné práci studenta a průběžných konzultacích. Na začátku semestru se uskuteční úvodní setkání, kde jsou studenti hromadně seznámeni s formálními a obsahovými/metodologickými principy zpracování závěrečné práce. V průběhu semestru probíhají individuální konzultace studenta s vedoucím bakalářské práce. Výstupem z předmětu je zpracovaná rešerše dostupné literatury, návrh osnovy celé práce, přehled o teoretických východiscích řešeného problému a návrh jeho řešení. Součástí je formulace cílů práce. Požadované náležitosti jsou zpracovány ve formě záměru (projektu) bakalářské práce, který je prezentován na závěrečném setkání studentů a všech vedoucích jejich prací v závěru semestru.
|
Requirements on student
|
Předmět je zakončen zápočtem. K zápočtu student předloží záměr/projekt své práce, zahrnující cíle a výzkumný problém/výzkumné otázky, návrh postupu řešení, osnovu celé práce a předběžný seznam odborné literatury/informačních zdrojů zpracovaný dle bibliografické normy.
Kritéria hodnocení:
0-50 nezapočteno
Student nezpracoval a neodevzdal záměr své bakalářské práce, záměr nebyl prezentován na závěrečném semináři.
51-100- započteno
Student záměr bakalářské práce odevzdal a prezentoval. Body budou uděleny podle následujících kritérií:
- jasné a konkrétní vymezení tématu a výzkumných/řešených problémů; vytýčení cílů práce,
- relevance tématu a zaměření k studovanému programu,
- dodržení předepsané struktury,
- dostatečný počet prostudovaných relevantních informačních zdrojů,
- dodržení bibliografické normy,
- úroveň navrženého postupu řešení,
- srozumitelnost prezentace,
- iniciativa studenta, míra jeho zapojení.
|
Content
|
-
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
-
Guarantors:
doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D. (100%),
-
Tutorial lecturer:
PhDr. Vojtěch Gybas, Ph.D. (100%),
doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D. (100%),
-
Seminar lecturer:
Mgr. Tomáš Javorčík, Ph.D. (50%),
doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D. (50%),
|
Literature
|
-
Basic:
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
Basic:
HENDL, J.:. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Basic:
CHRÁSKA. M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Basic:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: PAIDO, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
Extending:
CHRÁSKA, Miroslav. Metody sběru dat v klasických pedagogických výzkumech. Olomouc: Votobia, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Extending:
Hendl, J., & Remr, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Extending:
Hendl, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Páté, rozšířené vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
-
Extending:
MAŇÁK, Josef, Vlastimil ŠVEC a Štefan ŠVEC (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-102-2.
-
Extending:
Hendl, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0700-9.
-
Recommended:
Šanderová, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 80-86429-40-7.
-
Recommended:
ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace, 2013, roč. 23, č. 4, s. 478-510. 2013. ISBN 1211-4669.
-
Recommended:
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-246-0139-7.
-
Recommended:
Mareš, J., & Vlčková, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních?. 2013. ISBN 1211-4669.
-
Recommended:
COHEN, L., MANION, L., MORRISON, K. Research Methods in Education. 7th Edition. London and New York: Routledge, 2011. ISBN 9781138209886.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Self-tutoring
|
40
|
Aided studying
|
20
|
Defence (of works, projects, etc.)
|
10
|
Scientific text studying in the Czech language
|
40
|
Source stuying
|
30
|
Scientific text studying in a foreign language
|
40
|
Total
|
180
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
- postupu při zpracování bakalářské práce (od zadání práce po její odevzdání);
- relevantních informačních zdrojů pro nastudování řešené problematiky;
- bibliografické normy;
- požadavků na formální zpracování a strukturu práce.
|
Skills - skills resulting from the course: |
- samostatně vyhledat doporučené odborné informační zdroje a zpracovat rešerši;
- kriticky zhodnotit informace získané z doporučených zdrojů;
- vytyčit cíle celé práce, formulovat výzkumný problém, příp. výzkumné otázky;
- navrhnout postup řešení daného problému;
- navrhnout strukturu a zpracovat osnovu bakalářské práce.
|
|
Assessment methods
|
|
Teaching methods
|
|
|
|
|