|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KVV / 7PJMA
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KVV
/
7PJMA
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Studio work - painting
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
5
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
practical class
3
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
12 / 30
|
5 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem předmětu je umožnit studentům zúročit dříve získané teoretické znalosti a praktické dovednosti v plošných výtvarných formách (kresba a malba). Studenti mají příležitost získat dovednost syntetizovat znalosti dějin umění a vizuální kultury, osvojené uměleckořemeslné dovednosti a výtvarné myšlení, aby byli schopni koncipovat a vytvořit autorský umělecký artefakt. Studenti jsou vedeni k vytváření pracovních ateliérových návyků, k ustavení vlastního tvůrčího rytmu. Po hluboké rešerši a konzultaci s vyučujícím pracují studenti samostatně na výtvarných tématech. Důraz je kladen na konstruktivní debatu a poučenou interpretaci vlastního díla.
|
Requirements on student
|
Aktivita ve výuce: ochota podílet se na všech činnostech ve výuce; hodnotí se věcnost, otevřenost, jazyková kultivovanost, flexibilita apod.
Klauzurní práce: hodnocení závěrečné práce nebo souboru prací, které vznikly při výtvarných aktivitách, a jejich presentace.
|
Content
|
1.- 2. Plánování vlastních tvůrčích projektů: od obsahu přes technologické postupy až po finální realizaci. Debata s vyučujícím i s kolegy.
3.- 5. Praktické poznání výtvarného provozu (návštěva galerií, příprava výstav,).
6.- 10. Samostatná výtvarná tvorba s pravidelnou individuální konzultací ve školním ateliéru i mimo něj.
11.- 13. Plnění domácích zadání, samostatná tvorba mimo školní ateliér.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
LUCIE-SMITH, Edward. Artoday: současné světové umění. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
-
Basic:
BREGANTOVÁ, Polana, ŠVÁCHA, Rostislav a Marie PLATOVSKÁ, ed. Dějiny českého výtvarného umění V. Praha: Academia, 2005. ISBN 80-200-1390-3.
-
Basic:
GODFREY, Tony. Painting today. London: Phaidon, 2009. ISBN 978-0-7148-4631-6.
-
Basic:
GOMBRICH, E. H. Příběh umění. Praha : Argo, 1995. ISBN 80-204-0685-9.
-
Basic:
TEISSIG, K. Technika kresby. Praha : Aventinum, 1999. ISBN cnb000016407.
-
Basic:
LOSOS, L. Techniky malby. Praha : Aventinum, 1994. ISBN 80-85277-03-4.
-
Extending:
CHALUPECKÝ, J. Úděl umělce: duchampovské meditace. Praha: Torst, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
-
Recommended:
BOLTER, Jay David a Richard GRUSIN. . Remediation: Understanding New Media. Cambridge, London: The MIT Press, 2000.
-
Recommended:
ZÁLEŠÁK, Jan. Kritické umění a kurátorství v nejisté době. Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny. Praha: Vědecko-výzkumné pracoviště Akademie výtvarných umění v Praze, 2010. ISBN 1802-8918.
-
Recommended:
BISHOP, Claire. Řízení reality -Spolupráce a participace v současném umění. In: Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny. Praha: Vědecko-výzkumné pracoviště Akademie výtvarných umění, 2007. ISBN 1802-8918.
-
Recommended:
BARTHES, Roland. Smrt autora. Aluze, 2006.
-
Recommended:
KUHN, Herman. Terminal Dates for Paintings from Pigment Analysis. Application for Science Examination of Works of Art. Boston: Museum of Fine Arts, 1973. ISBN 80-86005-54-2.
-
Recommended:
GROYS, Boris. Umění ve věku biopolitiky - Od uměleckého díla k dokumentaci umění. In: Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny. Praha: Vědecko-výzkumné pracoviště Akademie výtvarných umění, 2008. ISBN 1802-8918.
-
Recommended:
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Výtvarná výchova - cíle výzkumu v minulosti a dnes. In: Kvalita ve vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2012. ISBN 978-80-244-3130-7.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Po absolvování předmětu prokazuje student znalosti:
- Student prokáže znalost významu koexistence nejnovějších médií s tradiční malbou.
- Technologické znalosti umožňující pochopit proces vzniku uměleckého díla.
- Orientace v současné výtvarné scéně ať už mezinárodní nebo místní.
- Dobré praktické povědomí o současném výtvarném provozu.
- Student rozumí praktickému použití tradičních analogových disciplín (kresba a malba) v digitálním prostředí, dokáže přemostit starší "analogové" s novým "digitálním". |
Skills - skills resulting from the course: |
Po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti:
- Student dokáže samostatně vizuálně myslet a řešit autorské výtvarné projekty na základě dříve získaných řemeslných základů.
- Osvojení mezioborového způsobu přemýšlení při samostatné tvůrčí činnosti.
- Schopnost abstrahovat zadané či zvolené téma, posouvat ho obsahově i formálně.
- Student prokáže schopnost individuálního tvůrčího nasazení, je schopen přizpůsobit výtvarnou formu své osobnosti: z řemeslníka se stává umělcem.
- Student dokáže odpovědně a odborně prezentovat své dílo, prokazuje orientaci v daném oboru, je schopen vlastní práci zařadit do kontextu současného výtvarného dění i dějin umění.
- Student dokáže vytvořit vlastní portfolio či katalog. |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IA3 - Artisitic improvisation (musical, fine-art, literary, dramatic) |
IIB18 - Analysis of a work of art |
IIC27 - Creation of a work of art (musical composition, artistic and literary / leterary-dramatic production) |
IC18 - Final examination (presentation of work or a set of work of professional or artistic nature) |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
A4 - Interview (asking questions when encoding and repeating the subject matter) |
B1 - Discussion |
C1 - Observation of objects/phenomena/processes |
D4 - Practice and creation of graphical and fine-art skills |
C4 - Instruction |
Experiment |
F6 - Excursion |
D8 - Production methods - professional and artistic creation |
G1 - Group and cooperative learning |
G2 - Self-study, controlled study |
|
|
|
|