|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSZ / 1PSB3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSZ
/
1PSB3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Povinná sborová praxe 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
10 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvoj hudebnosti a hudební představivosti. Při studiu vícehlasé komorní a sborové tvorby různých stylů a žánrů se rozvíjí smysl pro celkovou souhru, intonační čistotu, schopnost vzájemně se poslouchat a barevně doplňovat, sjednocovat v deklamaci, artikulaci a celkové ansámblové rytmické preciznosti. Studenti při studiu skladeb využívají znalosti a dovednosti z doposud absolvovaných teoretických i praktických předmětů. Repertoár obsahuje skladby acapella a taktéž s doprovodem klavíru či dalších doprovodných nástrojů.
|
Požadavky na studenta
|
70% docházka
vystoupení v rámci interpretačního semináře a na koncertech komorního sboru
domácí příprava
|
Obsah
|
- dodržování zásad správné pěvecké techniky
- orientace v notovém zápisu vícehlasé vokální skladby
- zpěv vícehlasých skladeb různých stylů a žánrů
- chápání komorního zpěvu jako prostředku pro skupinovou interpretaci
- přizpůsobování intepretace jednotlivce celku
- dodržování jednotného frázování a artikulace jednotlivých skladeb
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
FUCHS, Jiří. Antologie skladeb pro účely sborového zpěvu: Určeno pro posl. Pedagogické fak. v Čes. Budějovicích. Díl 1.. České Budějovice: Pedagogická fakulta, 1991.
-
Doporučená:
Cantus: časopis pro sborové umění.. 1990.
-
Doporučená:
Soukup, Jaromír. Hlas, zpěv, pěvecké umění. Supraphon, 1972.
-
Doporučená:
VÁLEK, Jiří Miloš. Krize a perspektivy interpretace hudby: problémy, úkoly, poslání hudebně interpretačního a pěveckého umění z hlediska náročných, perspektivních kritérií euroamerické civilizace konce 20. a začátku 21. století.. Praha: Pěvecká konservatoř, 1996. ISBN 80-238-0062-0.
-
Doporučená:
ČEŠKOVÁ, Olga. Pěvecká výchova. Praha: Akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-7331-137-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostudium
|
4
|
Účast na výuce
|
26
|
Celkem
|
30
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
poznatky základů sborového zpěvu
schopnost práce s vícehlasou skladbou
základní znalost čtení z listu
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- orientace v hudebních stylech, žánrech a formách a jejich historickém vývoji
- porozumění zásadám interpretace vícehlasých skladeb
- znalost techniky zpěvu v daném typu repertoáru
- orientace v partech
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- schopnost skupinového hudebního projevu
- schopnost čtení a zpěvu z listu
- uzpůsobení pěvecké techniky sborovému projevu
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IA1 - Interpretace hudebního díla (umělecký výkon pěvecký, instrumentální, sbormistrovský) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IA3 - Umělecká improvizace (hudební, výtvarná, literární, dramatická, herecká) |
Forma kontroly absolvování předmětu je zápočet. Výsledek zápočtu je buď a)"započteno", nebo "nezapočteno". |
Systematické a dlouhodobé hodnocení studenta (um. obory) |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
D5 - Nácvik a vytváření dovedností hudebních |
D8 - Produkční metody - tvorba odborná, umělecká |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
Práce s uměleckým dílem |
Metody dovednostně-praktické |
|
|
|
|