|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSZ / 1JPP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSZ
/
1JPP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Jevištní pohybová průprava 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
11 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět rozvíjí schopnost využívat jevištní pohyb jako výrazový nástroj sloužící k přesvědčivému scénickému ztvárnění dramatických situací a postav. Student se seznamuje s principy nonverbální komunikace prostřednictvím gestikulace celého těla, učí se pracovat s partnerem, rekvizitou a maskou, rozvíjí svou pohybovou a prostorovou paměť a zlepšuje svou fyzickou kondici a vytrvalost. Ve výsledku je student schopen samostatného zpracování jevištní taneční formy a improvizace na dané téma.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní přístup k výuce
- vyjádření zadané jevištní situace pohybem a gestem
- předvedení nastudované choreografie
|
Obsah
|
- základy commedia dell´arte
- typy a masky
- psychologická analýza role, chování a jednání
- výběr pasáži z jednotlivých oper a jejich scénické zpracování
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
KAZÁROVÁ, Helena. Barokní balet ve střední Evropě. Praha, 2008. ISBN 978-80-7331-130-8.
-
Doporučená:
KAZÁROVÁ, Helena. Barokní taneční formy. Praha, 2005. ISBN 80-7331-026-0.
-
Doporučená:
KRÖSCHLOVÁ, Eva. Jevištní pohyb: herecká pohybová výchova. Praha, 2015. ISBN 978-80-7331-343-2.
-
Doporučená:
VASILJEV, Jurij Andrejevič a SPOUSTOVÁ, Eva, ed. Jevištní řeč: trénink a tvorba: pocit, pohyb, hlas.. Praha: NAMU, 2020. ISBN 978-80-7331-560-3.
-
Doporučená:
MLÍKOVSKÁ, Jiřina. Vyprávění o tanci na jevišti. Praha, 2009. ISBN 978-80-7068-231-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
13
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Samostudium
|
5
|
Celkem
|
28
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
- základní schopnosti v oblasti pohybového ztvárnění postavy
- pohybová paměť
- základní taneční průprava
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
-základní znalosti v oblasti gestikulace v souvislosti s interpretací daného úkolu
-znalosti vhodného použití pohybu a gest při vyjadřování významu daného úkolu
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- vyspělá pohybová a taneční dovednost a obratnost
- schopnost účelného využití prostoru
- schopnost zapamatování si dané choreografie nebo pohybového aranžmá
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Forma kontroly absolvování předmětu je zápočet. Výsledek zápočtu je buď a)"započteno", nebo "nezapočteno". |
IA1 - Interpretace hudebního díla (umělecký výkon pěvecký, instrumentální, sbormistrovský) |
IA3 - Umělecká improvizace (hudební, výtvarná, literární, dramatická, herecká) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC17 - Sebereflexe ústní |
IC9 - Praktická zkouška (prezentace profesních dovedností pěveckých, instrumentálních, sbormistrovských, pracovně-technických, výtvarných apod.) |
IIB18 - Analýza uměleckého díla |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozhovor |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
D2 - Nácvik a vytváření dovedností pohybových/sportovních |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
E3 - Metody inscenační a simulační |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
Metody dovednostně-praktické |
Práce s uměleckým dílem |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|