|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KSE / 7INSK
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KSE
/
7INSK
|
Academic Year
|
2024/2025
|
Academic Year
|
2024/2025
|
Title
|
Individual and group communication
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
4
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Tutorial
2
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
0
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem předmětu je seznámit studující se základními principy komunikace, a to jak individuální, tak skupinové, ke které se taktéž váží pravidla skupinového rozhodování. Studující se seznámí s principy zdravé argumentace a konstruktivní kritiky, kterou se naučí jak tvořit, tak i přijímat. Dále si studující budou mít možnost vyzkoušet dovednost efektivní prezentace a budou jim představeny základní principy vedení porad a mítinků. Mezi nezbytné dovednosti pracovníka řídícího tým patří taktéž schopnost aktivního naslouchání, kterou si studující v průběhu semestru budou mít také možnost osvojit. V neposlední řadě bude studujícím představena metoda asertivního jednání, kterou budou mít možnost si na praktických příkladech vyzkoušet a taktéž zjistit míru své momentální asertivity.
Všechny získané znalosti a způsobilosti povedou k posílení schopností studujících pracovat v týmu, dělat zdůvodněná rozhodnutí a taktéž podpoří jejich interpersonální a interakční dovednosti. Studující získají teoretické a komunikační kompetence, které budou moci použít v praxi.
|
Requirements on student
|
Pro úspěšné zvládnutí předmětu je nutná aktivní účast na hodinách a zapojení do skupinové práce, kde jsou společně zpracovávána a praktický procvičována témata související s aktuální probíranou látkou. Studující v průběhu semestru zpracují úkoly na konkrétní zadané téma týkající se komunikace.
|
Content
|
1. Vymezení lidské komunikace
2. Funkce komunikování a motivace ke komunikaci
3. Neverbální komunikace
4. Dialog
5. Techniky aktivního naslouchání
6. Argumentace
7. Kritika a řečnické triky
8. Umění přesvědčivého projevu a prezentační dovednosti
9. Skupinová komunikace
10. Skupinové rozhodování
11.Vedení porady a facilitování skupinové diskuse
12. Asertivní komunikace
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
SCHULZ VON THUN, F. Jak spolu komunikujeme? Překonávání nesnází při dorozumívání. Praha: Grada Publishing, 1995. ISBN 80-247-0832-9.
-
Basic:
WATZLAWICK, P., BAVELAS, J. B., JACKSON, D. D. Pragmatika lidské komunikace: interakční vzorce, patologie a paradoxy. Brno: Newton Books, 2011. ISBN 978-80-87325-00-1.
-
Basic:
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-387-1.
-
Basic:
HAYES, N. Psychologie týmové práce: strategie efektivního vedení týmů. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-983-6.
-
Basic:
PLAMÍNEK, J. Řešení konfliktů a umění rozhodovat. Praha: Argo, 1994. ISBN 80-85794-14-4.
-
Basic:
ŠTĚPANÍK, J. Umění jednat s lidmi. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0844-2.
-
Recommended:
SCHNEIDEROVÁ, A., SCHNEIDER, M. Komunikační dovednosti: učební text pro distanční studium. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008. ISBN 978-80-7368-268-2.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Being present in classes
|
26
|
Consultation of work with the teacher/tutor (incl. electronic)
|
10
|
Homework for lessons
|
13
|
Scientific text studying in the Czech language
|
15
|
Other
|
18
|
Hand-out completion for the lesson
|
14
|
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks)
|
14
|
Presentation (of works, projects, etc.)
|
10
|
Total
|
120
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Studující ovládají principy individuální a skupinové komunikace a skupinového rozhodování. |
Skills - skills resulting from the course: |
Studující aplikují dovednosti argumentace, konstruktivní kritiky. Umí ocenit kritiku příchozí. Aktivně aplikují techniky naslouchání. Umí připravit a řídit dílčí činnosti při řízení porad, mítinků, konferencí, využívají efektivní prezentace. Ovládají asertivní techniky jednání.
|
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC10 - Presentation in lessons (individual or group) |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IIA4 - Preparation for lessons |
IC17 - Oral self-reflection |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
B1 - Discussion |
A4 - Interview (asking questions when encoding and repeating the subject matter) |
B4- Socratic dialogue |
C4 - Instruction |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
G1 - Group and cooperative learning |
|
|
|
|