|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KSE / 1PRPT
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KSE
/
1PRPT
|
Academic Year
|
2024/2025
|
Academic Year
|
2024/2025
|
Title
|
Internship - initial introduction to the
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Long Title
|
Internship - initial introduction to the labour market
|
Accredited / Credits
|
Yes,
4
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Tutorial
3
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
0
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem předmětu je nabídnout studujícím náhled na prostředí trhu práce, který jim nabízí řadu pracovních příležitostí a možností uplatnění. Studující budou mít možnost seznámit se především s fungováním firem v komerčním sektoru, ale i organizací a institucí kulturního, neziskového a veřejného sektoru. Seznámení s pracovním trhem se uskuteční formou exkurzí, návštěv, autorských video/audio záznamů, propagačních materiálů a diskuzních setkání se zástupci těchto společností. Studující získají orientační přehled o pracovních možnostech a budou mít šanci navazovat první pracovní kontakty. Předmět si klade za cíl propojit studující s reálnými potřebami trhu práce.
|
Requirements on student
|
Pro úspěšné zvládnutí předmětu musí studující splnit následující požadavky:
- aktivní účast na exkurzích a setkáních se zástupci firem
- v rámci realizovaných exkurzí je nutné předložení a prezentace deníku praxe, složeného z rešerše informací z podkladů a dostupných materiálů o firmě (instituci, organizaci) názorů na absolvování samotné exkurze či diskuze se zástupcem firmy (instituce, organizace) a výhledu, či možnosti zapojení se do budoucí spolupráce s podobnou firmou (institucí, organizací). V případě mimořádné situace je možné pracovat rovněž s nahranými záznamy.
|
Content
|
- Úvod do problematiky systému praxí, organizační zajištění, legislativní rámec praxí, základní pokyny: práva a povinnosti praktikanta.
- Exkurze do firem, institucí, organizací, diskuze s jejich zástupci (komerční sektor, kulturní instituce, vzdělávací a výzkumné instituce, státní sektor, neziskový sektor), které nabízí studujícím možnost uplatnění. Případně samostudium podkladů a dostupných materiálů těchto firem, institucí, organizací. Terénní akce se budou střídat s rozbory. Harmonogram bude vždy aktualizován dle situace a možností firem, institucí a organizací.
- Diskuze k proběhlým exkurzím a prezentace deníků praxe jednotlivých studentů.
- Prezentace deníků praxe jednotlivých studentů a instruktáž k následujícím praxí pro další semestr.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
BĚLOHLÁVEK, F. Jak vybrat správného člověka na správné místo - Úspěšný personální výběr. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5768-1.
-
Basic:
BROŽOVÁ DOUBKOVÁ, A., THELENOVÁ, K. Odborná praxe a supervize. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2010. ISBN 978-80-7372-687-4.
-
Basic:
HAGER, P., LEE, A., REICH, A. (ed.). Practice, Learning and Chance: Practice-Theory Perspectives on Professional Learning. Heidelberg: Springer, 2012. ISBN 978-94-007-4773-9.
-
Basic:
HAVRDOVÁ, Z., HAJNÝ M. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
-
Basic:
FLETCHER-WOOD H. Responzivní výuka: Kognitivní vědy a formativní hodnocení v praxi. Praha: Universum, 2021. ISBN 978-80-242-7152-1.
-
Basic:
BAŠTECKÁ, B., ČERMÁKOVÁ, V., KINKOR, M. Týmová supervize. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0940-9.
-
Recommended:
TEGZE, J. Jak hledat zaměstnance v 21. století: techniky moderního recruitmentu. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-0551-9.
-
Recommended:
VASKA, L., BROZMANOVÁ GREGOROVÁ, A. , VRŤOVÁ, J. Modely supervízie organizácie ? výzkumné reflexie. Banská Bystrica: Belianum, 2020. ISBN 978-80-557-1806-4.
-
Recommended:
KAHÁKOVÁ, J. a kol. Průvodce odborným praktickým vzděláváním v sociální práci. Ostrava: tiskmorava.cz, 2010. ISBN 978-80-7368-468-6.
-
Recommended:
HORÁK, M. Supervize. Praha: Asociace poskytovatelů sociálních služeb, 2022. ISBN 978-80-88361-21-3.
-
Recommended:
TROUSIL, M., JAŠÍKOVÁ, V. Úvod do tvorby odborných prací.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. ISBN 978-80-7435-542-4.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
On-the-job training
|
20
|
Presentation (of works, projects, etc.)
|
10
|
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks)
|
20
|
Field trip
|
50
|
Total
|
100
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Studeující v předmětu srovnává teorii s praktickou realizací učiva, vytváří si základní osu možného pracovního zařazení po absolutoriu. Mapuje si pracovní trh, pracovní činnosti v různých oborech, možnost svého působení v celé škále možností zaměstnání. |
Skills - skills resulting from the course: |
Studující pracuje týmově, kooperuje, diskutuje, zaujímá a argumentuje stanoviska na základě kritické analýzy. Prohlubuje své kompetence, selfmanagementu a managementu. Prezentuje a rozvíjí svou profilaci do možného budoucího zaměstnání. |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IIA1 - Report/Record from professional practice, excursion |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
B1 - Discussion |
F6 - Excursion |
G2 - Self-study, controlled study |
C5 - Static and dynamic projection/presentation |
B5 - Method of written works (final written test, reflective diaries, etc.) |
|
|
|
|