|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KSE / 1PPRD
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KSE
/
1PPRD
|
Academic Year
|
2024/2025
|
Academic Year
|
2024/2025
|
Title
|
Practical PR workshop
|
Form of course completion
|
Exam
|
Form of course completion
|
Exam
|
Accredited / Credits
|
Yes,
6
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Lecture
1
[Hours/Week]
Tutorial
2
[Hours/Week]
Seminar
1
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
YES
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
YES
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
0
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Praktická PR dílna patří mezi klíčové praktické předměty v tematickém bloku PR a komunikace. Dílnu povedou ve spolupráci s akademikem experti z praxe, kteří pracují na manažerských pozicích v rámci PR, komunikace, příp. marketingu, nebo jako tiskoví mluvčí. Cílem předmětu je aplikace dosavadních znalostí a dovednostní osvojených v rámci předchozích tematických bloků HR a PA v souvislosti s IN a OUT komunikací organizace, a to i v krizových situacích. Současně budou posilovány dovednosti pro samotnou oblast PR a komunikace v prezentační rovině v nepřímé provazbě na marketing.
|
Requirements on student
|
Aktivní účast na výuce (docházka minimálně 85%)
Průběžné včasné plnění zadaných úkolů (cvičení a seminář povedou převážně odborníci z praxe a výuka bude občas probíhat společně se studujícími SP Žurnalistika)
Příprava a obhajoba vlastního tiskového produktu při praktické zkoušce.
Zakončení předmětu probíhá formou praktické sdružené komisionální zkoušky - tvorba a prezentace vlastního tiskového produktu - společně s předměty IN a OUT komunikace, základy krizové komunikace (KSE/1IOKO) a Prezentační dovednosti a komunikační strategie (KSE/1PDKS).
|
Content
|
1. PR a jeho vztah k dalším součástím marketingového mixu
2. Potřeby zadavatele a cílení
3. Marketingový výzkum a výzkum trhu
4. PR a jeho vztah k médiím
5. Tiskový mluvčí a jeho role
6. Tisková konference - nácvik
7. Tisková konference - exkurze
8. Specifika PR různých průmyslových odvětví
9. PR veřejných institucí, vztah průmyslu a veřejné sféry (lobby)
10. Lobbování - analýza mediálních výstupů a vztahů průmyslu a politických institucí
11. Public affairs
12. Interní PR, firemní identita, firemní kultura
13. Greenwashing a jiné "washingy"
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
-
Guarantors:
Mgr. BcA. Miroslav Vlček, Ph.D. ,
-
Lecturer:
Mgr. BcA. Miroslav Vlček, Ph.D. (100%),
-
Tutorial lecturer:
Mgr. Adam Soustružník (35%),
Mgr. Šárka Swiderová (35%),
Mgr. BcA. Miroslav Vlček, Ph.D. (30%),
-
Seminar lecturer:
Mgr. Pavlína Tassanyi (80%),
Mgr. BcA. Miroslav Vlček, Ph.D. (20%),
|
Literature
|
-
Basic:
STOKES, Rob. eMarketing: The essential guide to marketing in a digital world.. Quirk Education Pty, 2013. ISBN 978-0-620-56515-8.
-
Basic:
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě : ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019. ISBN 9788075550842.
-
Basic:
Bačuvčík, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
-
Basic:
Škarabelová, Simona. Marketing ve veřejném sektorou. Brno: MU, 2007.
-
Basic:
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. ISBN 8024702541.
-
Extending:
SMITH, P. R. Moderní marketing. Praha: Computer Press, 2000.
-
Recommended:
ŠKARABELOVÁ, Simona - NESHYBOVÁ, Jarmila. Ekonomika kultury a masmédií. Brno: Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4267-4.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Being present in classes
|
52
|
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks)
|
39
|
Other
|
18
|
Preparation for an exam
|
5
|
Presentation (of works, projects, etc.)
|
6
|
Total
|
120
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Studující interpretují základní problematiku PR a komunikace a jejich vazby na další organizační segmenty. Aplikují komunikační strategie pro OUT a IN komunikaci organizace. Ovládají teoretická východiska pro přípravu oficiálních komunikačních produktů. |
Skills - skills resulting from the course: |
Studující demonstrují sérii kompetencí (rešeršní, jazykové, technologické aj.) potřebných pro uplatnění v rámci PR a komunikace, např. na pozici tiskových mluvčí. |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC10 - Presentation in lessons (individual or group) |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IC9 - Practical examination (presentation of professional skills such as singing, instrumental, choirmaster, occupational-technical, fine-art, etc.) |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
B3- Lecture based on problem exposition |
B2 - Productive work with text/image/educational source |
D1 - Practice and creation of communication/language skills |
D3 - Practice and creation of technical and working skills |
D7 - Practice and creation of other professional skills (medical, legal, etc.) |
|
|
|
|