|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KSE / 1PDKS
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KSE
/
1PDKS
|
Academic Year
|
2024/2025
|
Academic Year
|
2024/2025
|
Title
|
Presentation skills and communication st
|
Form of course completion
|
Exam
|
Form of course completion
|
Exam
|
Long Title
|
Presentation skills and communication strategies
|
Accredited / Credits
|
Yes,
4
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Tutorial
2
[Hours/Week]
Seminar
1
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
YES
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
YES
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
0
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem výuky je osvojení dovedností potřebných pro úspěšnou profesní komunikaci, vysvětlení základních komunikačních a prezentačních principů, zlepšení předpokladů pro efektivní prezentaci a profesionální projev. Studující budou připraveni na další rozvoj v oblasti komunikačních a prezentačních dovedností. Důraz je také kladen na komunikační strategie, jejich definování a správnou volbu, pro dosažení předem stanovených cílů. Předmět by studujícím měl pomoci v orientaci mezi nástroji komunikačního mediálního mixu a navazujících marketingových strategií, zvolit vhodnou formu prezentace, zohlednit cíl, cílovou skupinu, účel prezentace, časový rozsah a další faktory.
|
Requirements on student
|
Pro úspěšné zvládnutí kurzu musí studující splnit následující požadavky:
- aktivní účast v seminářích
- prokázat schopnost vytvořit samostatnou prezentaci na zvolené téma, obsahující volbu kreativních marketingových komunikačních strategií, včetně zapojení sociálních sítí.
- prokázat schopnost prezentovat a obhájit si svou práci před publikem,
- minimální účast 80%.
Zakončení předmětu probíhá formou praktické sdružené komisionální zkoušky - tvorba a prezentace vlastního tiskového produktu - společně s předměty IN a OUT komunikace, základy krizové komunikace (KSE/1IOKO) a Praktická PR dílna (KSE/1PPRD).
|
Content
|
- Efektivní a profesionální komunikace, rozvoj rétorických a prezentačních dovedností
- Specifika cílových skupin, public relations, media relations
- Tvorba efektivní prezentace ,práce s textem
- Stres, emoce, empatie a asertivita v prezentačních dovednostech
- Mediální trénink, reakce na dotazy a námitky
- Schopnost práce s časem
- Moderace mediálních a PR eventů
- Marketingové strategie, Search Engine Marketing a Content marketing
- Využití sociálních sítí, guerilla marketing a virální marketing
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
GOLEMAN, D. Emoční inteligence. Praha: Metafora, 2011. ISBN 978-80-7359-334-6.
-
Basic:
LOŠŤÁKOVÁ, O. Empatická a asertivní komunikace. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-2227-1.
-
Basic:
HUBBARD, R. L. Komunikace. Praha: New Era, 2018. ISBN 978-87-7968-952-7.
-
Basic:
ZIMBARDO, P.G. Luciferův Efekt. Praha: Academia, 2021. ISBN 978-80-200-3281-2.
-
Basic:
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Basic:
TAHAL, R. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-9868-9.
-
Basic:
CHALUPA, B. Mentální slovník. Praha: Littera, 2015. ISBN 978-80-85763-83-6.
-
Basic:
KAHNEMANN, D. Myšlení, rychlé a pomalé. Praha: Jan Melvil Publishing, 2012. ISBN 978-80-87270-42-4.
-
Basic:
LE BON, G. Psychologie davu. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1028-3.
-
Basic:
PEASE, A., PEASE, B. Řeč těla. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-921-7.
-
Basic:
ALASKO, C. Řekni to jinak. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1164-8.
-
Basic:
NAVARRO, J. Tajemství řeči těla - Gesta, která prozradí více než slova. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-2477-0.
-
Basic:
BASU, R. Zakázané přesvědčovací techniky. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3722-5.
-
Basic:
KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-271-0954-8.
-
Recommended:
SÁLOVÁ, A., VESELÁ, Z., RAKOVÁ, M. Copywriting: pište texty, které prodávají. Brno: Computer Press, 2020. ISBN 978-80-251-5017-7.
-
Recommended:
JANOUCH, V. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.
-
Recommended:
GRUBER, D. Konec manipulace. Praha: Gruber TDP, 2015. ISBN 978-80-85625-06-6.
-
Recommended:
GIL, C. Konec marketingu: ovládněte trh prostřednictvím svých zákazníků na sociálních sítích. Praha: Grada Publishing, 2021. ISBN 978-80-271-1296-8.
-
Recommended:
JACHTCHENKO, W. Manipulativní rétorika. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-2205-9.
-
Recommended:
HRKAL, M. Odprezentuj. Praha: BizBooks, 2018. ISBN 978-80-265-0810-6.
-
Recommended:
YOUNG, M. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka & Co., 2018. ISBN 978-80-256-2159-2.
-
Recommended:
DOMBROVSKÁ, M. Pravidla pozitivního sobectví. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5188-7.
-
Recommended:
GALLO, C. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse. Jak si získat každé publikum. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4389-9.
-
Recommended:
ŠPAČKOVÁ, A. Trénink techniky řeči - Naučte se mluvit barevně. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5578-6.
-
Recommended:
LEDDEN, E. Úspěšná prezentace. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-247-2912-1.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Preparation for an exam
|
6
|
Hand-out completion for the lesson
|
14
|
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks)
|
13
|
Being present in classes
|
40
|
Other
|
10
|
Scientific text studying in the Czech language
|
10
|
Presentation (of works, projects, etc.)
|
7
|
Homework for lessons
|
10
|
Consultation of work with the teacher/tutor (incl. electronic)
|
10
|
Total
|
120
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Studující ovládá komunikační a prezentační strategie. Aplikuje kritický přístup k myšlenkám a tezím, porovnává teorii marketingu s praktickou realizací marketingové prezentace. |
Skills - skills resulting from the course: |
Studující je schopen sdělit myšlenku efektivně a výstižně, připravit prezentaci, s důrazem na si osvojuje prezentační dovednosti, schopnost sdělit myšlenku efektivně a výstižně. Demonstruje své rétorické kompetence, komunikační dovednosti marketingových strategií. Ovládá prezentační didaktickou techniku.
V seminářích aplikuje individuální a týmovou diskusi, zaujímá stanoviska, která je schopen argumentovat a působit tak na okolí. |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC10 - Presentation in lessons (individual or group) |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IC17 - Oral self-reflection |
IC9 - Practical examination (presentation of professional skills such as singing, instrumental, choirmaster, occupational-technical, fine-art, etc.) |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
C2 - Demontration of obejcts/phenomena/processes |
D1 - Practice and creation of communication/language skills |
B1 - Discussion |
A1 - Lecture |
C1 - Observation of objects/phenomena/processes |
D6 - Practice and creation of social skills |
G1 - Group and cooperative learning |
C5 - Static and dynamic projection/presentation |
A3 - Reproductive work with text/image/educational source |
E3 - Staging and simulation methods |
|
|
|
|