|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KSE / 1MRRK
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KSE
/
1MRRK
|
Academic Year
|
2024/2025
|
Academic Year
|
2024/2025
|
Title
|
Motivation, performance management and c
|
Form of course completion
|
Exam
|
Form of course completion
|
Exam
|
Long Title
|
Motivation, performance management and career development
|
Accredited / Credits
|
Yes,
5
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Tutorial
2
[Hours/Week]
Seminar
2
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
YES
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
YES
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
0
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Periodicity |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Substituted course
|
KSE/1MRPV
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem výuky je seznámit studující se základy teorií motivace a jejich aplikací do oblasti pracovního jednání, pracovního výkonu jak vlastního, ostatních kolegů. Kromě vnitřních motivačních předpokladů se naučí rozlišovat možnosti využívání stimulačních prostředků v podmínkách rozmanitých prostředí, identifikovat demotivátory, orientovat se v eliminačních opatřeních a jejich cíleném využívání. Studující tak získá základy pro rozvoj dovedností uplatnitelných v organizacích.
Pro lepší pochopení komplexnosti tématu studující prezentují dosažené výsledky učení v rámci sdružené ústní závěrečná komisionální zkouška (spolu s předměty KSE/1FKSR a KSE/1PERP) formou přípravy a obhajoby případové studie.
|
Requirements on student
|
Pro úspěšné zvládnutí předmětu musí studující splnit následující požadavky:
- aktivní účast na seminářích a cvičeních (minimální účast 80%)
- zpracování a argumentační prezentace autoanalýzy motivačních předpokladů s ohledem na vlastní osobní rozvoj
Zakončení předmětu probíhá formou praktické ústní sdružené komisionální zkoušky - příprava a obhajoba zadané případové studie - společně s předměty Firemní kultura a strategie řízení firmy (KSE/1FKSR) a Personální procesy - základy personalistiky (KSE/1PERP)
|
Content
|
- Charakteristika motivace, motivační teorie
- Performance management - řízení pracovního výkonu, koncepce motivace pracovního jednání, principy účinné pracovní motivace. motivace a koncepce řízení
- Spokojenost jako předpoklad výkonu
- Osobnostní motivační předpoklady - motivační osobnostní typologie, osobnostní předpoklady, diagnostika
- Situační faktory
- Demotivační faktory
- Ovlivňování pracovní motivace
- Metody zjišťování motivovanosti a spokojenosti
- Stimulace pracovního výkonu - vliv pracovních podmínek a prostředí, charakteristik práce, hmotné stimulace.
- Stimulace pracovního výkonu - vliv lidských činitelů a interpersonálních vazeb: pracovní skupina, superior, diagnostika
- Individuální prezentace
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
-
Guarantors:
Mgr. Lucie Dokoupilová, Ph.D., MBA ,
-
Tutorial lecturer:
Mgr. Lucie Dokoupilová, Ph.D., MBA (25%),
Ing. Bc. Jiří Gavenda, MBA (15%),
Mgr. Bc. Lucie Gavendová (15%),
Mgr. Bc. Šárka Hermanová (15%),
Ing. Kamil Košťál, MBA (15%),
Mgr. Zuzana Wojewodová (15%),
-
Seminar lecturer:
Mgr. Lucie Dokoupilová, Ph.D., MBA (100%),
|
Literature
|
-
Basic:
FORSYTH, P. Jak motivovat svůj tým. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2128-6.
-
Basic:
BEDRNOVÁ, E., PAUKNEROVÁ, D. Management osobního rozvoje duševní hygiena, sebeřízení, efektivní životní styl. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-726-1381-6.
-
Basic:
KUČERA, D. Moderní psychologie Hlavní obory a témata současné psychologické vědy. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4621-0.
-
Basic:
URBAN, J. Motivace a odměňování pracovníků - Co musíte vědět, abyste ze svých spolupracovníků dostali to nejlepší. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-9599-2.
-
Basic:
MASLOW, A.H. Motivace a osobnost. Praha: Portál, 2021. ISBN 978-80-262-1728-2.
-
Basic:
ŠNÝDROVÁ, I., DEPOO, L., URBANCOVÁ, H., ŠNÝDROVÁ, M., JEŽKOVÁ PETRŮ, G. Motivace pracovního jednání. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2021. ISBN 978-80-883-3021-9.
-
Basic:
PLAMÍNEK, J. Sebepoznání, sebeřízení a stres - Praktický atlas sebezvládání - 3.doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4751-4.
-
Extending:
CLEAR, J. Atomové návyky - Jak si budovat dobré návyky a zbavovat se těch špatných. Brno: Jan Melvil Publishing, 2020. ISBN 978-80-755-5098-9.
-
Extending:
BURKEMAN, O. Čtyři tisíce týdnů - Time management pro smrtelníky. Brno: Jan Melvil Publishing, 2022. ISBN 978-80-755-5161-0.
-
Extending:
DOMBROVKSÁ, M., ŠIDLICHOVSKÁ, Z. Informační detox Jak si zjednodušit život v digitální době. Praha: Grada Publishing, 2021. ISBN 978-80-271-4082-4.
-
Extending:
ALLEN, D. Mít vše hotovo Umění produktivity bez stresu. Brno: Jan Melvil Publishing, 2016. ISBN 978-80-755-5001-9.
-
Recommended:
HOSPODÁŘOVÁ, I. Kreativní management v praxi. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-173-71.
-
Recommended:
BLAŽEK, L. Management Organizování, rozhodování, ovlivňování - 2., rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4429-2.
-
Recommended:
KMECOVÁ, I., KAJANOVÁ, A. Motivace a stimulace zaměstnanců v podniku. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2018. ISBN 978-80-746-8201-8.
-
Recommended:
JANSEN, J. Nevím, co chci, ale rozhodně ne tohle Praktický průvodce na cestu k povolání vašich snů. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-726-1448-6.
-
Recommended:
ARMSTRONG, M., TAYLOR, S. Řízení lidských zdrojů. Moderní pojetí a postupy. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
-
Recommended:
MENDLÍKOVÁ, O. Umění motivace - Návody a tipy pro pracovní i rodinný život. Praha: Grada Publishing, 2021. ISBN 978-80-271-3005-4.
-
Recommended:
URBAN, J. Vezměte život do svých rukou - Life management pro každý den. Praha: Management Press, 2020. ISBN 978-80-726-1574-2.
-
Recommended:
TEMPLAR, R. Whether it´s at work or in their relationships, as parents or managing their money, the Rules have described how happy and successful people behave for over 25 years. The Rules of Everything contains the top 100 rules from the bestselling Rules books, as voted for by readers, so you can follow the common-sense advice on how to be happier and more successful. Pearson Business, 2022. ISBN 978-1-292-43212-0.
-
Recommended:
COVEY, S.M.R. 8. návyk - Od efektivnosti k výjimečnosti. Praha: Management Press, 2015. ISBN 978-80-726-1359-5.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Being present in classes
|
39
|
Homework for lessons
|
20
|
Preparation for an exam
|
20
|
Semestral work
|
9
|
Scientific text studying in the Czech language
|
20
|
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks)
|
12
|
Total
|
120
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Studující ovládá teorie motivace a orientuje se v Performance Managementu. Je schopen vysvětlit a popsat vliv demotivátorů na pracovní výkon a aplikuje strategie uplatnění stimulačních prostředků. |
Skills - skills resulting from the course: |
Studující cíleně využívá motivační teorie při selfmanagementu a současně je schopen aplikovat stimulační prostředky v podmínkách organizace při zapojení do týmové spolupráce. Identifikuje demotivátory a je schopen cíleně využívat eliminační strategie. Studující uplatňuje své psychosociální kompetence a rozvíjí dovednost autodiagnostiky, sebereflexe a sebeprezentace. |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IIB24 - Written self-reflection / reflective diary |
IC10 - Presentation in lessons (individual or group) |
IC6 - Oral examiantion |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
B3- Lecture based on problem exposition |
A4 - Interview (asking questions when encoding and repeating the subject matter) |
B2 - Productive work with text/image/educational source |
B4- Socratic dialogue |
B1 - Discussion |
B7 - Peer groups |
C5 - Static and dynamic projection/presentation |
E3 - Staging and simulation methods |
G1 - Group and cooperative learning |
G5 - Critical thinking |
|
|
|
|