|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRU / ERCR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRU
/
ERCR2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ruština pro cestovní ruch 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KRU/ERCR1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cvičení navazuje na předmět Ruština pro cestovní ruch 1 a poskytuje studentům faktografické znalosti z oblasti historie, kultury a reálií Ruska a Česka a současně jim umožňuje osvojení příslušné slovní zásoby v ruštině. S ohledem na předpokládané profesní zaměření studentů je u nich kladen důraz na nácvik samostatného výkladu textu v ruštině (v ústní i písemné formě) a získání základních dovedností a návyků v práci se slovníky. Semináře podporují u studentů praktické zvládnutí ruské gramatiky a odstraňování chyb vyvolaných česko-ruskou interferencí.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet získá student za 80 % účast ve výuce, připravení prezentace zadané turistické destinace v Rusku a za absolvování obsáhlého písemného testu, kterým se prověří zvládnutí odborné terminologie, schopnosti tvořit souvislý ruský text a znalost faktografie.
|
Obsah
|
1. Divadlo, balet a hudba. Struktura definice v ruštině. 2. Osobní doprava. Shodný a neshodný přívlastek v ruském a českém odborném textu. 3. Ubytovací služby. Použití spojek "takže" a "tože". 4. Hlavní turistické oblasti ČR. Podstatná jména "turizm" a "turistika", přídavná jména "turistskij" a "turističeskij". 5. Překlad zkratek a zkratkových slov v oblasti cestovního ruchu. 6. Památky Prahy. Specifika ohýbání slov přejatých do ruštiny z jiných jazyků. 7. Památky Ostravy. Specifika ohýbání slov přejatých z ruštiny.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
aktuální český a ruský tisk a internetové stránky
-
Základní:
Francová, E. Cestovní ruch. Olomouc, 2003. ISBN 80-244-0719-1.
-
Základní:
Vysloužilová, E. - Machalová, E. Cvičebnice překladu pro rusisty II. Cestovní ruch. Turistika. Olomouc, 2003. ISBN 9788024407005.
-
Základní:
Solovjova, Je. Guide-interpreter. Moskva, 2002.
-
Základní:
Příruční mluvnice ruštiny I. Hláskosloví a tvarosloví. Praha, 1976. ISBN cnb000471734.
-
Základní:
Bauer, J. a kol. Příruční mluvnice ruštiny II. Praha, 1978.
-
Základní:
Izotova, M. A., Matjuchina, Ju. A. Putěšestvjem po Rossii. Moskva, 2007.
-
Základní:
Vavrečka, M. Ruština pro oblast cestovního ruchu. Ostrava, 2000. ISBN 9788070425633.
-
Základní:
Celunová, J. - Tvrdíková, S. Ruština v hotelnictví, lázeňství a turismu. Praha, 2003. ISBN 80-86578-20-8.
-
Základní:
Turistické příručky.
-
Základní:
Hrdinová, E. M. - Vilímek, V. a kol. Úvod do teorie, praxe a didaktiky tlumočení. Mezi Skyllou vědy a Charybdou praxe. Ostrava, 2008.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostudium
|
10
|
Příprava na test
|
20
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
2
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
16
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
10
|
Studium sekundární literatury
|
8
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
8
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student si osvojuje znalosti z oblasti historie, reálií a kultury Česka a Ruska. Osvojuje si ruský terminologický základ pro cestovní ruch. Osvojuje si schopnost tvorby průvodcovských textů v ruském jazyce. Samostatně pracuje s učebními texty a se zadanou literaturou a získává schopnost vyhledávat v pramenech a pracovat s překladovým a výkladovým slovníkem. Připravuje prezentaci zadané turistické destinace v Rusku, kterou prezentuje před skupinou. Na závěr zpracovává písemný test zaměřený na získané znalosti a dovednosti. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
Esej |
Písemná zkouška |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Slovní hodnocení |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Prezentace (statická projekce) |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|