|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 8PRJ6
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
8PRJ6
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praktický jazyk 6-F
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Praktický jazyk 6
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět navazuje na práci s texty probíranými v KRO/1PRJ3, KRO/1PRJ4 a KRO/1PRJ5 a poskytuje studentům základní orientaci v problematice vztahu mezi stylistickým charakterem daného textu a gramaticko - syntaktickými jevy. Rozvíjejí se tak znalosti prvků formálních a neformálních sdělení a pěstují se dovednosti spojené s produkcí delších souvisle psaných textů včetně logické struktury argumentu. Dále se navazuje na ústní dovednosti získané v předmětu KRO/1PRJ5, které se uplatňují zejména v rámci cvičení zaměřeného na techniky užívané při vyjednávání.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky:
Účast na hodinách: minimálně 80 %.
Příprava na hodiny podle pokynů vyučujícího.
Zpracování průběžných úkolů.
Prezentace jednoho referátu na libovolné předem domluvené téma (termín prezentace bude dohodnut na začátku semestru).
U zápočtu, která probíhá kombinovanou formou, je vyžadována znalost probraných témat a odpovídající slovní zásoby. Student dále prokáže schopnost smysluplně reagovat ve francouzštině, vyjádřit svůj vlastní názor o daných otázkách a obhájit své stanovisko.
Míra úspěšnosti je stanovena na 70 %.
|
Obsah
|
Nous travaillerons de différentes manieres (discussions, jeux de rôles, débats, présentations, vidéos, podcasts, études et analyses de textes?) sur des themes de société. Par exemple :
Le cinéma, les séries, le théâtre Les mutations du monde du travail L'évolution de la population française L'éducation aux médias : entre populisme et radicalisation L'évolution des relations interpersonnelles Les pathologies psychologiques, la folie L'évolution de la famille française L'art de résister, l'art engagé La fureur de lire La faim de consommation La médicalisation de la société Les sciences et les technologies Les fake news, l'infox La gastronomie et l'alimentation La mémoire Les relations amoureuses La famille en péril La guerre et les conflits La consommation, le consumérisme La recherche du bonheur La mode, la haute-couture Le pouvoir de l'imagination Les genres et leur évolution La fete et les célébrations Le pouvoir de l'argent Personnages francophones inspirants Les émotions Le monde des sens La naissance, la vie et la mort
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
E. Heu, J.J. Mabilat. Édito : méthode de français : niveau C1. .
-
Rozšiřující:
SIMONET, R. Comment réussir un exposé oral. Paris, 2000.
-
Rozšiřující:
GIRODET, J. Dictionnaire Bordas des pieges et difficultés de la langue française. Paris, 2001.
-
Rozšiřující:
FRANCOIS, F. Pratiques de l'oral: dialogue, jeu et variation des figures du sens. Paris, 1993. ISBN 9782091204161.
-
Rozšiřující:
NIOBEY, G. Répertoire analogique. Paris, 1997.
-
Rozšiřující:
FAYET. 10 méthodes clefs pour communiquer a l'écrit comme a l'oral. Paris, 2000.
-
Doporučená:
DUBOYS FRESNEY, L. Atlas des Français - pratiques, passions, idées, préjugés. Paris: Autrement, 2012. ISBN 9782746755574.
-
Doporučená:
DESCAYRAC, C. Lire la presse pour.. résumer, commenter et débattre. Paris, 1993.
-
Doporučená:
JOULE, V. Petit traité de manipulation a l'usage des honnetes gens. Grenoble, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
15
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
1
|
Semestrální práce
|
15
|
Samostudium
|
3
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student rozumí mluvenému i psanému projevu s náročnějším stylistickým nastavením. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student je schopný vést diskusi, představit prezentaci i napsat strukturovaný text s náročnějším stylistickým nastavením. Texty s těmito charakteristikami dokáže shrnout a interpretovat. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IIA4 - Příprava na vyučování |
IIB16 - Esej / úvaha / polemika |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
E4 - Didaktické hry |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
G5 - Kritické myšlení |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
|
|
|
|