Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je seznámit studenty se základními etapami vývoje francouzské předválečné kinematografie a tehdejšího způsobu filmového vyjadřování. Slovní výklad doprovodí projekce francouzských klasických filmů v původní verzi. Tento předmět chce poskytnout studentům orientaci v oblasti filmového umění a vést je k zamyšlení nad rolí filmu v historii umění a společnosti i vzájemných vazeb mezi filmem a literaturou.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je ukončen zápočtem, který je posluchači udělen za min. 80% účast ve cvičeních a za zpracování písemné práce ve francouzském jazyce v rozsahu 5 NS na téma vztahující se k obsahu předmětu.
Student na zahraničním pobytu vykoná zkoušku po návratu.
|
Obsah
|
Histoire du cinéma français 1 - 1895-1945
La naissance du cinématographe : 1. Les freres Lumiere, Georges Mélies. 2. Le succes de Pathé et Gaumont ; l´industrialisation de la production. cinématographique.
L'âge d'or du cinéma muet : 3. Louis Feuillade. 4. Jean Vigo et l´avantgarde. 5. Marcel L´Herbier. 6. René Clair. 7. Les Russes émigrés en France. 8. Abel Gance.
L´Arrivée du son, le réalisme poétique : 9. Julien Duvivier. 10. Marcel Carné. 11. Jean Renoir. 12. Marcel Pagnol. 13. Les vedettes, les documentaires, l´animation.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostudium
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Účast na výuce
|
26
|
Četba beletrie v cizím jazyce
|
24
|
Semestrální práce
|
20
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student je obeznámen s hlavními milníky vývoje filmu, po stránce techniky i režie. Student rozumí práci s pohybem a časem charakteristickými pro film.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže vysvětlit hlavní druhy technického i režijního pokroku v období počátků filmu. Na příkladu filmové sekvence či scény umí vyložit, jaké scénické a filmové postupy jsou pro ni charakteristické. Student dokáže rozdělit filmový záznam na sekvence, u nichž je schopen objasnit specifika záběrů, kamery a režie.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIB18 - Analýza uměleckého díla |
IIB25 - Seminární práce / referát |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
G5 - Kritické myšlení |
|