|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 7PFLT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
7PFLT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Práce s francouzským literárním textem-F
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Práce s francouzským literárním textem
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
3 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem seminářů je na základě práce s francouzským literárním textem prohloubit povědomí studentů o základní problematice teorie literatury. Zvláštní důraz je kladen na praktickou aplikaci získaných poznatků při samostatné analýze literárních textů a tvůrčím psaní.
|
Požadavky na studenta
|
Účast je povinná minimálně z 80%. Na každý ze seminářů se student připraví podle pokynů vyučujícího. Zápočet je diskusí o seminární práci (analýza prozaického, dramatického nebo poetického textu, ve francouzštině, 5-10 NS), kterou student vypracuje na základě konzultací s vyučujícím.
Student na zahraničním pobytu vykoná zkoušku po návratu.
|
Obsah
|
1. Prose, poésie: Motifs et themes. 2. Prose, poésie: Personnage. 3. Prose, poésie: Espace-temps. 4. Prose, poésie: Narrateur. 5. Prose, poésie: Style- rythme. 6. Prose, poésie: Style- changements de sens. 7. Théâtre : Généralités. 8. Théâtre : Personnage. 9. Théâtre : Espace-temps. 10. Théâtre : Langue, style, dialogue. 11. Théâtre : Narrateur, didascalies. 12. Théâtre : Mise en scene. 13. Zápočtový pohovor.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
WARREN, A., WELLEK, R. La théorie littéraire. Paris, 1971. ISBN 978-2020020367.
-
Základní:
HAMAN, A. Úvod do studia literatury a interpretace díla. Praha, 2004. ISBN 80-86022-57-9.
-
Rozšiřující:
MAINGUENEAU, D. Éléments de linguistique pour le texte littéraire.. Paris, 2001.
-
Rozšiřující:
DUPRIEZ, B. Gradus : Les procédés littéraires (Dictionnaire). Paris, 2003. ISBN 978-2264037091.
-
Rozšiřující:
DESSONS, G. Introduction a l´analyse du poeme. Paris, 2016. ISBN 978-2200613815.
-
Rozšiřující:
GARDES-TAMINE, J. La stylistique. Paris, 2010. ISBN 9782200249304.
-
Rozšiřující:
COUPRIE, A. Le théatre: Texte, dramaturgie, histoire. Paris, 1999. ISBN 978-2091906775.
-
Rozšiřující:
DUCROS, D. Lecture et analyse du poeme. Paris, 1996. ISBN 9782200014759.
-
Rozšiřující:
FROMILHAGUE, C. Les figures de style. Paris, 2015. ISBN 978-2200602895.
-
Rozšiřující:
BERGEZ, D. L´explication de texte littéraire. Paris, 2016. ISBN 978-2200613839.
-
Doporučená:
GOLDENSTEIN, J.-P. Entrées en littérature. Paris, 1992. ISBN 9782010156557.
-
Doporučená:
VASSEVIERE, J., TOURSEL, N. Littérature : 150 textes théoriques et critiques. Paris, 2015. ISBN 9782200601331.
-
Doporučená:
VASSEVIERE, J. et al. Manuel d´analyse des textes - Histoire littéraire et poétique. Paris, 2014. ISBN 9782200289744.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
26
|
Samostudium
|
10
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na zápočet
|
8
|
Semestrální práce
|
20
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student prohloubí své poznatky z teorie prózy a poezie i nástroje pro jejich analýzu. Získá základní znalosti v oblasti teorie divadla a dramatu, analýzy dramatických textů a základního rozboru divadelní inscenace. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže vysvětlit hlavní přístupy a pojmy spojené s problematikou analýzy literárního textu/ dramatu/ inscenace. Tyto přístupy a pojmy samostatně používá při rozboru textů a základním rozboru inscenace. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIB18 - Analýza uměleckého díla |
IIB25 - Seminární práce / referát |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B1 - Diskuse |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
E1 - Metody heuristické, badatelské, výzkumné |
G5 - Kritické myšlení |
|
|
|
|