|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
CJP / 5FFA
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
CJP
/
5FFA
|
Academic Year
|
2022/2023
|
Academic Year
|
2022/2023
|
Title
|
English Phonetics and Phonology
|
Form of course completion
|
Exam
|
Form of course completion
|
Exam
|
Accredited / Credits
|
Yes,
4
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Tutorial
2
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
YES
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / 55
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Included in study average
|
YES
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
- znalost artikulačního systému , osvojení si anglických samohlásek a souhlásek, transkripčních znaků, orientace v druzích výslovnosti napříč kulturami - rozvoj a zdokonalení výslovnosti s cílem vytvořit model pro správnou výslovnost anglického jazyka mj. u žáků mladšího školního věku - znalost a schopnost aplikace specifik anglického hláskosloví ve výuce na 1. st. ZŠ
|
Requirements on student
|
Docházka:
K úspěšnému absolvování předmětu je nutná minimálně 80% účast ve výuce.
Didaktický test:
Didaktický test obsahuje tři části, přičemž první dvě části testu jsou zaměřeny na praktickou znalost transkripce mezinárodní transkripční abecedou IPA a správnou výslovnost koncovek (-s/-es a -d/-ed). Třetí část je zaměřena na znalost základních pojmů s důrazem na propojení pojmů s praktickými příklady.
První část testu obsahuje dvě cvičení, která jsou zaměřena na transkripci slovní zásoby, především slova a slovní spojení, se kterými se mohou žáci setkat během základního vzdělávání, a slova, ve kterých se mluvčí dopouští chyb (např. butcher's, event, Christmas pudding). Nutná je minimálně 60% úspěšnost v této části testu.
Druhá část je zaměřena na výslovnost koncovek (-s/-es, -d/-ed). Správná výslovnost množného čísla podstatných jmen, přivlastnění, 3. osoby jednotného čísla v přítomném čase prostém i minulého času u pravidelných sloves je klíčová, proto je nutná minimálně 80% úspěšnost v této části testu.
Třetí část je zaměřena na základní terminologii (viz seznam pojmů, který je studentům dán k dispozici na začátku semestru) a praktické příklady ilustrující odborné termíny. Nutná je minimálně 60% úspěšnost v této části testu.
Ústní část:
Podmínkou pro připuštění k ústní části zkoušky je úspěšné splnění všech částí didaktického testu.
Studenti přečtou text z učebnice anglického jazyka pro základní školy. Následuje rozbor textu s ohledem na správnou a přirozenou výslovnost.
Student předloží portfolio, které obsahuje minimálně 10 aktivit pro výuku výslovnosti na 1. stupni ZŠ, a to včetně metodických pokynů pro učitele. Posuzuje se jazyková a věcná správnost a adekvátnost z hlediska cílové skupiny žáků mladšího školního věku.
Hodnocení:
A Student dosáhl 91-100 % ve všech částech didaktického testu. Student čte anglický text bezchybně, dbá na správnou a přirozenou výslovnost. Student předloží portfolio aktivit, které jsou zpracovány správně po jazykové i obsahové stránce vzhledem k cílové skupině žáků 1. stupně základní školy.
B Student dosáhl 81-90 % ve všech částech didaktického testu. Student čte anglický text bezchybně, dbá na správnou a přirozenou výslovnost. Student předloží portfolio aktivit, které jsou zpracovány správně po jazykové i obsahové stránce vzhledem k cílové skupině žáků 1. stupně základní školy.
C Student dosáhl 71-80 % v první a druhé části didaktického testu a minimálně 80 % ve třetí části testu. Student čte anglický text pouze s ojedinělými chybami ve výslovnosti, přičemž tyto chyby neztěžují porozumění. Student předloží portfolio aktivit, které jsou většinou zpracovány správně po jazykové i obsahové stránce vzhledem k cílové skupině žáků 1. stupně základní školy.
D Student dosáhl 61-70% v první a druhé části didaktického testu a minimálně 80 % ve třetí části testu. Student čte anglický text s ojedinělými chybami, které již však ztěžují porozumění. Student předloží portfolio aktivit, které jsou většinou zpracovány správně po jazykové i obsahové stránce vzhledem k cílové skupině žáků 1. stupně základní školy.
E Student dosáhl minimálně 60 % v první a druhé části didaktického testu a minimálně 80 % ve třetí části testu. Student čte anglický text s chybami, které ztěžují porozumění. Student předloží portfolio aktivit, z nichž některé nejsou vhodné pro cílovou skupinu žáků 1. stupně základní školy, příp. mají jazykové nedostatky.
F Student nedosáhl 60 % v první a druhé části didaktického testu a 80 % ve třetí části testu. Student čte anglický text s chybami, které brání porozumění. Student předloží portfolio aktivit, které většinou nejsou vhodné pro cílovou skupinu žáků 1. stupně základní školy a mají jazykové nedostatky.
Studenti jsou hodnoceni podle stupnice:
91 - 100 A (1)
81 - 90 B (1,5)
71 - 80 C (2)
61 - 70 D (2,5)
51 - 60 E (3)
0 - 50 F (4)
|
Content
|
Teaching pronunciation - introduction, key terms, varieties of English, world Englishes.
The importance of phonetic transcription, training transcription, using phonetic charts.
Mastering sounds - vowels, training intelligible pronunciation.
Mastering sounds - diphtongs, training intelligible pronunciation.
Mastering sounds - consonants, consonant clusters, training intelligible pronunciation.
Teaching pronunciation to young learners - selecting appropriate activities and materials.
Differences between pronunciation and spelling - implications for teaching spelling.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
PLAVKA, R. Aspects of English pronunciation. Havlíčkův Brod: Fragment, 1997. ISBN 80-7200-093-4.
-
Basic:
HANCOCK, M. English Pronunciation in Use. Cambridge: CUP, 2003. ISBN 0-521-00185-4.
-
Recommended:
SLATTERY, M., WILLIS, J. English for Primary Teachers. Oxford: OUP, 2003. ISBN 0-19-437563-3.
-
Recommended:
KAVKA, S. Mluvená a psaná forma současné angličtiny. Ostrava: OU, 1993. ISBN 80-7042-022-7.
-
Recommended:
KLIMSZOVÁ, S., CINDLEROVÁ, I., TRNOVÁ, M. The Role of Phonetics in Primary School. Ostrava: Ostravská univerzita, 2016. ISBN 978-80-7335-283-7.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Being present in classes
|
26
|
Preparation for an exam
|
35
|
Scientific text studying in a foreign language
|
30
|
Self-tutoring
|
30
|
Total
|
121
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Ovládá základní terminologii oboru. Osvojuje si znalost artikulačního systému, anglických samohlásek a souhlásek, transkripčních znaků. Orientuje se v druzích výslovnosti napříč kulturami. Nacvičuje výslovnost s cílem vytvořit model pro správnou výslovnost anglického jazyka mj. u žáků mladšího školního věku Aplikuje specifika anglického hláskosloví ve výuce na 1. st. ZŠ. |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
Oral examination |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
Ability and practical skills |
Group and co-operative tutoring |
Language/communication skills training |
Working with text (coursebook, book) |
|
|
|
|