|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRE / 0ITT1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRE
/
0ITT1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Terapeutické techniky v ERG 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
28
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
14 / 18
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRE/EKLO1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KRE/IPET1 nebo KRE/IPE1K nebo KRE/0IIP1 nebo KRE/1IPE1 a UAN/ANAR2 nebo UAN/0IAN2 a UAN/ANRE2 nebo UAN/0IAE2 a KRE/REPE2 nebo KRE/0IRP2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KRE/EKE2K, KRE/EKLO2, KRE/ODBE1, KRE/ODB1K, KRE/0IEK2, KRE/0IOS1, KRE/0ITT2, KRE/4EKL2, KRE/4ODB1
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický s cílem získání znalostmi a dovednostmi aplikovat základní terapeutické techniky - měkké techniky, PIR,AGR, základy tejpování a facilitace pomocí míčků. Studenti jsou schopni vyšetřit pacienta, navrhnout plán terapie u jednotlivých postižení a aplikovat teoretické znalosti v praxi.
|
Požadavky na studenta
|
100% účast na praktických cvičeních.
|
Obsah
|
1. Terapie funkčních poruch pohybového aparátu - měkké techniky, PIR, AGR
2. Měkké techniky - kůže, podkoží,
3. Měkké techniky - fascie
4. PIR jednotlivých svalů hlavy a krku
5. PIR jednotlivých svalů hlavy a krku
6. PIR svalů pletence ramenního
7. PIR svalů pletence ramenního
8. PIR svalů horní končetiny
9. AGR jednotlivých svalů pletence ramenního
10.AGR svalů HK
11. Autoterapie
12.-14. Základy Bazální stimulace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Poděbradská Radana. Komplexní kineziologický rozbor: Funkční poruchy pohybového systému. Grada Publishing a.s., 2018. ISBN 9788027108749.
-
Základní:
Karel Lewit. Manipulační léčba v myoskeletální medicíně. Sdělovací technika, 2015. ISBN 9788086645049.
-
Základní:
Eva Rychlíková. Manuální medicína: průvodce diagnostikou a léčbou vertebrogenních poruch. Maxdorf, 2016. ISBN 9788073454746.
-
Základní:
Kobrová Jitka, Válka Robert. Terapeutické využití tejpování. Grada Publishing a.s., 2017. ISBN 9788027196920.
-
Rozšiřující:
Ergoterapie v klinických oborech 1
(Dabrowská M.)
-
Rozšiřující:
Dobeš, M., Michková, M. Učební text k základnímu kurzu diagnostiky a terapie funkčních poruch pohybového aparátu (Měkké a mobilizační techniky).. Domiga, 1997. ISBN 80-902222-1-8.
-
Doporučená:
Dabrowská, M. Ergoterapie v klinických oborech. [Skriptum]. Ostrava, 2011. ISBN 978-80-7464-050-6.
-
Doporučená:
Véle, F. Kineziologie. Přehled klinické kineziologie a patokineziologie pro diagnostiku a terapii poruch pohybové soustavy. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-837-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
10
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
14
|
Účast na výuce
|
84
|
Celkem
|
128
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Student umí provádět ergoterapeutické vyšetření zaměřené na analýzu aktivit pacienta, hodnocení senzomotoriky, mobility a lokomoce. Má obecné znalosti z oblasti anatomie, fyziologie, kineziologie a ergoterapie. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- student má znalosti a praktické dovednosti k aplikaci metod v klinické oblasti.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dovede prakticky aplikovat metody na základě diagnostiky v dané klinické oblasti.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC6 - Ústní zkouška |
IC9 - Praktická zkouška (prezentace profesních dovedností pěveckých, instrumentálních, sbormistrovských, pracovně-technických, výtvarných apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
C2 - Demonstrace předmětů/jevů/procesů |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
D7 - Nácvik a vytváření dalších profesních dovedností (lékařských, právních aj.) |
|
|
|
|