|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / 77DP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
77DP2
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Didaktika odborných předmětů 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
26 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojit si dovednost formulovat cíle výuky, didakticky analyzovat učivo a vybrat didaktické prostředky vhodné pro realizaci výuky. Po absolvování předmětu by měl student umět posoudit vhodnost výběru daných vyučovacích metod a metod hodnocení, organizačních forem a činností žáků. Student by měl být schopen odborného hodnocení výsledků výuky a sebereflexe vlastní činnosti.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast na seminářích
prezentace tematického plánu učiva
ústní zkouška
|
Obsah
|
1. Organizační formy výuky v odborných předmětech, členění organizačních forem
2. Vyučovací hodina jako forma hromadného vyučování, didaktické požadavky na vyučovací hodinu
3. Skupinové a kooperativní vyučování, diferencované vyučování, exkurze, integrované formy výuky, školní a
mimoškolní vyučování
4. Učební úlohy, praktická tvorba učebních úloh a pracovních listů
5. Materiálně didaktické prostředky a jejich funkce při výuce odborných předmětů, didaktická technika, využití ICT
ve výuce odborných předmětů
6. Učebnice funkce, didaktické atributy
7. Vyučovací metody v odborných předmětech, klasifikace vyučovacích metod a jejich využití
8. Hodnocení a klasifikace žáků ve výuce odborných předmětů sumativní a formativní hodnocení, funkce, zásady a
kritéria hodnocení
9. Didaktický test vlastnosti a kritéria
10. Plánování výchovně vzdělávací práce na střední odborné škole, příprava učitele na vyučování, tematický plán
učiva, kroky přípravy na výuku, chyby v přípravě na vyučování
11. Motivace ve výuce
12. Evaluace ve výuce
13. Sebereflexe učitele
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KRPÁLEK,P., KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ,K. Didaktika ekonomických předmětů. VŠE. Praha, 2012. ISBN 978-80-245-1909-8.
-
Základní:
FRIEDMANN,Z., PECINA,P. Didaktika odborných předmětů technického charakteru.. Brno. Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6300-6.
-
Základní:
VANĚČEK,D. Didaktika technických odborných předmětů. ČVUT. Praha, 2016. ISBN 978-80-01-05991-3.
-
Základní:
Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání
(MŠMT)
-
Základní:
ČADÍLEK,M., PECINA,P. Teorie a praxe tvorby školních vzdělávacích programů. NÚOV. Praha, 2008.
-
Doporučená:
KRÁLOVÁ,A. Didaktika základu ekonomiky. VŠE. Praha, 2013. ISBN 978-80-7373-062-8.
-
Doporučená:
SLAVÍK,J., JANÍK,T.,NAJVAR,P.,KNECHT,P. Transdisciplinární didaktika. Brno. Masarykova univerzita, 2017. ISBN 80-239-2209-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
20
|
Zpracování podkladů na výuku
|
40
|
Samostudium
|
40
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Příprava na zkoušku
|
70
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
30
|
Celkem
|
210
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student vysvětlí a klasifikuje organizační formy výuky;
klasifikuje a popíše didaktické metody;
klasifikuje a vysvětlí funkci materiálních didaktických prostředků;
vysvětlí funkci učebnic;
zná funkci hodnocení a klasifikace žáků ve výuce odborných předmětů.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje výchovně vzdělávací práci na střední odborné škole;
odborně rozhoduje o výběru vyučovacích metod a organizačních forem;
odborně rozhoduje o výběru didaktických prostředků pro realizaci výuky;
navrhuje didaktický test;
hodnotí výsledky výuky;
je schopen sebereflexe vlastní činnosti.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B1 - Diskuse |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
D6 - Nácvik a vytváření dovedností sociálních |
E4 - Didaktické hry |
E3 - Metody inscenační a simulační |
G2 - Samostudium, řízené studium |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Projekce (statická, dynamická) |
|
|
|
|