|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / 2DID2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
2DID2
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Didaktika 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KPV/2DID1 a KPV/2DID1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohlubování, rozvíjení a upevňování učitelských dovednosti potřebných pro organizování a řízení vyučování předmětu Praktické činnosti a technického vzdělávání žáků základní školy, včetně využití informačních technologií ve vyučování.
|
Požadavky na studenta
|
80% úspěšnost v písemném testu před ústní zkouškou. Správné odpovědi na 2 ze 3 zvolených otázek. Zpracování vzorových písemných příprav na jednotlivé výstupy. Účelné a funkční zpracování učební pomůcky.
Hodnocení: 91-100 bodů: hodnocení A - 1 81-90 bodů: hodnocení B - 1,5 71-80 bodů: hodnocení C - 2 61-70 bodů: hodnocení D - 2,5 51-60 bodů: hodnocení E - 3 0-50 bodů: hodnocení F - 4
|
Obsah
|
1. Přednáška: Plánování učiva , konstrukce učiva , mezipředmětové vazby. 2. Přednáška: Vymezování vzdělávacích cílů, taxonomie úloh. 3. Přednáška: Etapy vytváření motorických dovedností. Změny v činnostech žáků v průběhu vytváření jejich senzomotorických dovedností. 4. Přednáška: Materiální didaktické prostředky a jejich funkce ve vyučování. 5. Přednáška: Poznatky, znalosti, vědomosti, učení a jeho fáze, korekce v učebním procesu 6. Přednáška: Vyučovací metody a jejich uplatnění v jednotlivých etapách vyučování.
l. Cvičení: Seznámení s pedagogickou dokumentaci, didaktická analýza tématických celků a obsahu učiva 8.a 9. roč. Stanovení úkolů jednotlivým studentům s cílem jejich didaktického zpracování a praktického předvedení. Určení obsahového zaměření učební pomůcky pro technickou výchovu . 2. - 5. Cvičení : Praktické předvedení vedení výuky jednotlivými studenty, rozbor, hodnocení a návrhy na zdokonalení. 6. Cvičení : Prezentace učební pomůcky s popisem jejího funkčního a didaktického zpracování.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Václav Tvarůžka, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PaedDr. Jan Šubert, Ph.D. (100%),
Mgr. Václav Tvarůžka, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
PaedDr. Jan Šubert, Ph.D. (100%),
Mgr. Václav Tvarůžka, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Mošna, F. Didaktika technické výchovy. Praha, 1992. ISBN 80-7066-608-0.
-
Základní:
Turek, I. Didaktika technických predmetov. Bratislava, 1990. ISBN 978-80-8087-652-6.
-
Základní:
Pařízek, V. Obsah vyučování. Praha, 1998.
-
Základní:
Kolektiv. Praktické činnosti - Práce s počítačem pro 6. - 9. ZŠ. Praha, 1997. ISBN 978-80-200-2755-9.
-
Základní:
Lokšová, I., Lokša, J. Tvořivé vyučování. Praha, 2003. ISBN 80-247-0374-2.
-
Základní:
Černochová, J. a kol. Využití počítače při vyučování. Praha, 1998. ISBN 80-7178-272-6.
-
Základní:
Jeřábek, J. a kol. Vzdělávací program Základní škola. Praha, 1996. ISBN 978-80-244-2494-1.
-
Rozšiřující:
Štech, S., Kučera, M. Alternativní didaktické postupy. Praha, 1991. ISBN 978-80-262-0368-1.
-
Rozšiřující:
Lerner, I. J. Didaktické základy metod výuky. Praha, 1986. ISBN cnb000018815.
-
Rozšiřující:
Maňák, J. Nárys didaktiky. Brno, 1990. ISBN 80-210-1124-6.
-
Rozšiřující:
Škára, I. Úvod do teorie technického vzdělávání a technické výchovy žáků ZŠ. Brno, 1993. ISBN 80-210-0743-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Studium pramenů
|
25
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
25
|
Příprava na zkoušku
|
25
|
Celkem
|
100
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- znalost odborné technické terminologie, - znalost pedagogické terminologie, - znalost bezpečnostních norem a hygieny, - dovednost číst technickou dokumentaci, - schopnost využívat základní technologické operace, - kompetence tvořivě pracovat - analyzovat - řešit problémy, - kompetence technologické, - znalost fyzikálních a technologických vlastností materiálů
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Dotazník |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody dovednostně-praktické |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Pracovní činnosti (dílny) |
|
|
|
|