|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 1SBP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
1SBP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář k bakalářské práci 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
61 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je prohloubit a upřesnit představu o tvorbě teoretické a výzkumné části bakalářské práce, s důrazem na metodologické poznatky v konkrétní aplikaci na určitá témata. Student/ka podněty ke zkvalitnění bakalářské práce. Důraz je také kladen na časový harmonogram projektu.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná účast na seminářích. Samostatné písemné zpracování rámcového projektu bakalářské práce: téma, jeho základní teoretické zařazení ve světle současných poznatků, vymezení zkoumaného problému, klíčové pojmy, plánované metody, charakteristika předpokládaného zkoumaného souboru. Prezentace v semináři, obhajoba v diskusi.
|
Obsah
|
1.-2. Zásady pro zpracování bakalářských prací na FF OU.
3.-4. Zásady vědeckého výzkumu v psychologii.
5.-6. Formulace problému. Formulace hypotéz a výzkumných otázek.
7.-8. Metody použité ve výzkumu.
9.-10. Časový plán výzkumu.
11.-12. Prezentace konkrétních rámcových projektů bakalářské práce a jejich hodnocení (6 hodin).
13. Závěrečné hodnocení kurzu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KATUŠČÁK, DUŠAN, BARBORA DROBÍKOVÁ A RICHARD PAPÍK. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce. Nitra: Enigma. 2008.
-
Základní:
Publication manual of the American Psychological Association: the official guide to APA Style. Washigton: American Psychological Association, 2020. ISBN 978-1433832161.
-
Doporučená:
MEŠKO, Dušan, Dušan KATUŠČÁK a Ján FINDRA. Akademická příručka. Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-8063-219-7.
-
Doporučená:
FLICK, Uwe. Introducing research methodology: thinking your way through your research project. Thousand Oaks: SAGE Publishing, 2020. ISBN 9781526496942.
-
Doporučená:
FOLTÝNEK, Tomáš. Jak se vyhnout plagiátorství: příručka pro studenty. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2020. ISBN 978-80-246-4789-0.
-
Doporučená:
KRČ, Miroslav. Metodologie vědecké práce. Brno: Petr Brázda, 2019. ISBN 978-80-87387-65-8.
-
Doporučená:
ŠIROKÝ, Jan. Psaní a prezentace odborných textů. Praha: Leges, 2019. ISBN 978-80-7502-340-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
2
|
Samostudium
|
13
|
Domácí příprava na výuku
|
24
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
25
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Před zahájením studia předmětu by měli studenti disponovat jazykovou a počítačovou gramotností, nezbytnou k vytváření kvalitního psaného projevu. Dále by měli studenti prokazovat schopnost aktivně vyhledávat literární zdroje v bibliografických databázích, dokázat se zorientovat v odborné literatuře a samostatně posuzovat odborný význam vyhledaných poznatků. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student rozvine a doplní základní poznatky z oblasti psychologické výzkumné metodologie v aplikaci na konkrétní téma. Seznámí se se zásadami zpracování bakalářské práce. Orientuje se ve vlastních možnostech a mezích zkoumání daného tématu, seznámí se zdroji možných obtíží při realizaci práce. Reflektuje kritické připomínky a využívá podněty ke zkvalitnění vlastní práce, diskutuje a případně obhajuje vlastní stanoviska. Předmět rozvíjí primárně teoretické a výzkumné kompetence, dále organizační kompetence (příprava a organizace výzkumu) a do jisté míry i kompetence komunikační. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
|
|
|
|