|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPD / PROVY
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPD
/
PROVY
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do projektové výuky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KPD/ODID nebo KPD/ZDPX nebo KPD/3ZOD
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na osvojení základů práce ve výuce prostřednictvím projektů, zejména praktickou formou. Studenti se naučí formulovat cíle projektu, plánovat a monitorovat jeho průběh, seznámí se s možnostmi hodnocení výsledků práce. Předmět navazuje na obecnou didaktiku, kdy prohlubuje zejména praktické dovednosti studentů a jejich znalosti.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti jako seminární práci samostatně vypracují návrh vlastního výukového projektu (téma, cíle, průběh,výstupy, hodnocení). Aktivně se na základě samostudia literatury zapojí do diskuse o předkládaných projektech a budou schopni reflektovat jejich klady a zápory a navrhovat možná řešení nedostatků.
|
Obsah
|
. Projektové vyučování a jeho význam pro současné školství. 2. Integrovaná tematická výuka - inspirace pro tvorbu výukových projektů. 3. Organizace a typy projektů. 4. Téma, cíle, klíčové učivo, motivace při tvorbě projektu. 5. Učební úlohy, výukové metody, organizační formy, hodnocení projektů. 6. Projektová výuka - její výhody a nevýhody.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KOVALÍKOVÁ, S. Integrovaná tématická výuka. Kroměříž : Spirála, 1995. ISBN 80-901873-1-7.
-
Základní:
VALENTA, J. a kol. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha : Artama, 1993. ISBN 80-7068-066-0.
-
Základní:
KAŠOVÁ, J. Škola trochu jinak. Projektové vyučování v teorii a praxi. Kroměříž : Iuventa, 1995.
-
Doporučená:
HAVLÍNOVÁ, M. Jak měnit a rozvíjet vlastní školu. Praha : Strom, 1994. ISBN 80-901662-2-9.
-
Doporučená:
VYBIRAL, M. Od zkušenosti k poznání. Plzeň : Pedagogické centrum, 1996. ISBN 80-7178-998-4.
-
Doporučená:
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-966-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
15
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
21
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
20
|
Samostudium
|
25
|
Semestrální práce
|
25
|
Účast na výuce
|
13
|
Celkem
|
119
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
porozumění teoretickým východiskům projektového vyučování, významu principů integrovaného vyučování - schopnost kriticky posoudit současné kurikulární reformy ve vztahu k možnostem integrace učebních obsahů - dovednost aplikovat teoretické znalosti a porozumění v přípravě projektu integrované tematické výuky nebo výukového projektu - dovednost písemně zpracovat a v semináři prezentovat výše popsaný projekt, reflektovat jeho realizovatelnost v podmínkách školské praxe - dovednost pracovat ve skupinách
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody dovednostně-praktické |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Projektová výuka |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|