|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPD / PREDO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPD
/
PREDO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Prezentační dovednosti v komunikaci
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti si osvojují znalosti o komunikaci, které se učí samostatně využívat při přípravě prezentací. Přitom využívají různé materiální prostředky. Získávají praktické dovednosti z oblasti verbální i neverbální komunikace, učí se zaujmout a přesvědčit posluchače (žáky). Praktická orientace předmětu umožňuje nácvik přípravy i vlastní prezentace, kdy okamžitě probíhá zpětná vazba od vyučujícího i studentů.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti se při účasti na cvičení aktivně zapojují do diskuse a jednotlivých aktivit trénujících efektivní komunikační a prezentační dovednosti. Na základě studia literatury připraví samostatně prezentaci, jejímž cílem bude seznámit ostatní studenty s tématem souvisejícím s některým z aprobačních předmětů. Prezentace bude využívat libovolné materiálně didaktické prostředky. Tuto prezentaci studenti přede všemi předvedou a následně také sami písemně zhodnotí.
|
Obsah
|
1. Interpersonální komunikace a její typy, struktura a obsah. Interakce. 2. Pedagogická komunikace a její specifika. 3. Prezentace - možnosti, přínos a efektivita. 4. PowerPoint a jeho využití při prezentaci. 5. Prezentační kompetence ve škole. 6. Jazyková stránka mluveného projevu při prezentaci. 7. Neverbální komunikace při prezentaci. 8. Materiální didaktické prostředky, organizační formy a efektivita prezentace ve škole. 9. Komunikační bariéry při prezentaci. 10. Nácvik základních prezentačních dovedností. 11. Tvorba prezentací ve skupinách. 12. Reflexe a hodnocení prezentací studentů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
TEGZE, O. Neverbální komunikace. Praha : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-429-X.
-
Základní:
HIERHOLD, E. Rétorika a prezentace. Praha : Grada, 2008. ISBN 80-247-0782-9.
-
Základní:
KOEGEL, T. J. Špičková prezentace: jak zaujmout a přesvědčit posluchače. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-1813-9.
-
Základní:
DEVITO, J.A. Základy mezilidské komunikace. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-988-8.
-
Doporučená:
SVATOŠ, T. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikce: teoretická minima a praktické náměty. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7248-292-0.
-
Doporučená:
ATKINSON, C. Působivé prezentace v PowerPointu 2007. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-262-0083-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
20
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
15
|
Studium pramenů
|
45
|
Semestrální práce
|
45
|
Celkem
|
151
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- schopnost využít teoretické znalosti o interpersonální komunikaci v praxi - dovednost vhodně zpracovat prezentaci v PowerPoint - schopnost udržet kontakt s posluchači v průběhu prezentace - schopnost efektivně využít materiální didaktické prostředky a organizační formy při prezentaci - schopnost zohledňovat při tvorbě prezentací specifika školního prostředí - dovednost využívat adekvátní jazykové prostředky při prezentaci - schopnost reflexe vlastních prezentačních dovedností
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody dovednostně-praktické |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
Prezentace (statická projekce) |
|
|
|
|