|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPD / E-MCE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPD
/
E-MCE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Multicultural Education
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
3 / 20
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
The contact among cultures has been a part of each culture´s existence and has belonged to the reality of people´s everyday life. Multiculturalism as a political concept has brought its consequences also to the field of education. The area of multicultural education has changed into intercultural and transcultural, it appears in various activities realized during instruction. In this course, students will understand the terms related to multicultural education , they will reflect their own experience of the activities they participate in and thus they will build up their transcultural consciuousness and become more interculturally literate.
|
Požadavky na studenta
|
Comparative essay
|
Obsah
|
Multiculturalism as a political and educational concept. Multicultural - intercultural - transcultural education (basic terms - identity, acculturation, assimilation, integration). Concept of global culture. Dialogue between religions. The idea of intercultural literacy. Intercultural communication and its features. Concept of multicultural education in Czech curricular documents. Minorities in the Czech republic and in the region of Ostrava. Romany people (Gipsies) and specifities of their life in the Czech Republic. Practice of education of Romanies in Czech educational environment. Practical activities to support multicultural consciousness. Concepts of multicultural education in various countries.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BENNETT, C. I. Comprehensive Multicultural Education : Theory and Practice. Boston : Allyn and Bacon, 1999. ISBN 0-205-28324-1.
-
Základní:
LECLERCQ, J. M. Facets of Interculturality in Education. Strasbourgh : Council of Europe, 2003. ISBN 978-80-247-5834-3.
-
Základní:
FEATHERSTONE, M. (ed.). Global Culture : Nationalism, Globalization and Modernity. London : SAGE Publications Ltd., 1991. ISBN 0-80393-822-1.
-
Základní:
BANKS, J. A., BANKS McGEE, Ch. A. (eds.). Handbook of Research on Multicultural Education (2. vyd.). San Francisco : Jossey-Bass, 2004. ISBN 0-7879-5915-4.
-
Základní:
SEN, A. Identity and Violence : The Illusion of Destiny. London : Penguin Books, 2006. ISBN 978-0-674-03613-0.
-
Základní:
VanDRIEL, B. (ed.). Intercultural Education: Formerly European Journal of Intercultural Studies. Amsterdam : Routladge Taylor and Francis Group, 2006.
-
Základní:
MISTRÍK, E., HAAPANEN, S., HEIKKINEN, H., JAZUDEK, R., ONDRUŠKOVÁ, N., RÄSÄNEN, R. Kultúra a multikultúrna výchova - Culture and Multicultural Education. Bratislava : Iris, 1999. ISBN 80-88778-81-6.
-
Základní:
SINGELIS, T. M. (ed.). Teaching about Culture, Ethnicity and Diversity : Exercises and Planned Activities. Thousand Oaks : SAGE Publications, Inc., 1998. ISBN 9780631228011.
-
Základní:
ROSMAN, A., RUBEL P.G. The Tapestry of Culture : An Introduction to Cultural Anthropology. New York : McGraw-Hill, Inc., 1995. ISBN cnb000518930.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
40
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Zpracování podkladů na výuku
|
25
|
Exkurze
|
4
|
Semestrální práce
|
50
|
Účast na výuce
|
26
|
Celkem
|
180
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
The course is provided by the Department of Education and Adult Education for Erasmus students, especially for those studying teacher education programmes. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student gains: Knowledge of basic terms related to the topic. Knowledge of relations between cultures. Ability to create and effectively organize activities focused on intercultural literacy. Ability to act properly in direct contact with people from abroad. Competency to communicate and cooperate with the others in global environment. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Forma kontroly absolvování předmětu je zápočet. Výsledek zápočtu je buď a)"započteno", nebo "nezapočteno". |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIB25 - Seminární práce / referát |
Rozhovor |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
G2 - Samostudium, řízené studium |
Prezentace (statická projekce) |
B1 - Diskuse |
A1 - Přednáška |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|