|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
CJP / 1PSFT
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
CJP
/
1PSFT
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Presentation Skills for Teachers
|
Form of course completion
|
Exam
|
Form of course completion
|
Exam
|
Accredited / Credits
|
Yes,
6
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
practical class
2
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
YES
|
Language of instruction
|
English
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
YES
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Semester taught
|
Winter semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
English
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Předmět je vyučován v angličtině a je zaměřen na systematické zlepšování prezentačních dovedností. Sylabus cvičení je zaměřen na teoretickou část prezentačních dovedností, tj. jak postupovat již při samotném výběru tématu, přes náplň obsahové stránky, až po formální úpravu a správné načasování prezentace. Studenti si své poznatky ověřují formou praktických cvičení a prezentacemi na vybrané téma. Dozví se jak pracovat s hlasem, jak využívat řeč těla, jak předcházet nervozitě, jak reagovat na dotazy z řad posluchačů a žáků v publiku a jak vést rozhovor či diskusi s ohledem na jejich potřeby. Naučí se pracovat s informacemi, organizovat je a následně prezentovat, naučí se používat nezbytné základní fráze používané při prezentacích, ale také tomu, jak vytvářet a jak pracovat s přehlednými tabulkami, grafy, obrázky a odkazy běžně užívanými při prezentacích. Nezbytnou součástí je také práce s audiovizuální technikou při samotném prezentování.
Studijní materiály (doplňkové studijní materiály, rozšiřující studijní materiály, odkazy na studijní materiály, zadání seminárních prací, zadání korespondenčních úkolů apod.) naleznete v e-kurzu v LMS Moodle s názvem předmětu. Klíč k přihlášení do kurzu bude studentům sdělen při prvním prezenčním setkání. V tomto prostředí (Moodle) budete také výstupy (seminární práce, korespondenční úkoly apod.) odevzdávat.
Komunikace mezi vyučujícím a studenty bude probíhat emailově (používejte výhradně studentský e-mail), případné konzultace či on-line setkání probíhají v prostředí MS Teams, v týmu s názvem předmětu. Ten bude studentům v případě nutnosti také sdělen při prvním prezenčním setkání, případně formou hromadného e-mailu.
|
Requirements on student
|
Aktivita ve výuce: Studenti plní dílčí úkoly při nácviku prezentačních dovedností již během samotné výuky a zapojují se do aktivit během výuky. Studenti se také doma průběžně připravují na výuku dle zadání vyučujícího. Je nutná minimálně 80% aktivní účast ve výuce.
Prezentace ve výuce: Student si připraví prezentaci na předem vybrané oborové téma v rozsahu 15-20 minut.
Studenti jsou hodnoceni podle stupnice:
91 - 100 A (1)
81 - 90 B (1,5)
71 - 80 C (2)
61 - 70 D (2,5)
51 - 60 E (3)
0 - 50 F (4)
|
Content
|
1. Preparing your presentation
2. Equipment for presentations
3. Structuring your presentation
4. Making transitions within your presentation
5. Using descriptive language
6. Introducing your presentation
7. Delivering your message
8. Referring to charts, graphs, diagrams, pictures and short videos
9. Using visual aids
10. Concluding
11. Handling questions
12. Bringing it alive
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
McIntosh C. Cambridge Advanced Learner?s Dictionary. Cambridge: CUP, 2013. ISBN 9781107035157.
-
Basic:
Grussendorf, M. English for Presentations. Oxford: OUP, 2008. ISBN 0-19-457936-0.
-
Basic:
Finkelstein, E. & Samsonov, P. PowerPoint for Teachers: Dynamic Presentations and Interactive Classroom Projects. Jossey-Bass, 2007. ISBN 9780787997175.
-
Basic:
Hughes, J. & Mallett, A. Successful Presentations. Oxford: OUP, 2012. ISBN 978-0-19-476835-1.
-
Recommended:
Ayto, J. From the horse?s mouth. Oxford Dictionary of English Idioms. Oxford: OUP, 2009. ISBN 978-0-019954379-3.
-
Recommended:
Biber, D. & Conrad S. & Leech G. Longman Student Grammar of Spoken and Written English. Harlow, Essex: Pearson Education Limited, 2003. ISBN 0-582-237262.
-
Recommended:
Oxford Advanced Learner?s Dictionary. Oxford: OUP, 2010. ISBN 978-0-19-479879-2.
-
Recommended:
Bradbury, A. Successful presentation skills. Philadelphia: Kogan Page, 2006. ISBN 978-0749445607.
-
Recommended:
Davies, G. The presentation coach: bare knuckle brilliance for every presenter. Chichester: Capstone, 2010. ISBN 9780857080448.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Being present in classes
|
26
|
Homework for lessons
|
20
|
Self-tutoring
|
20
|
Preparation for an exam
|
8
|
Hand-out completion for the lesson
|
13
|
Scientific text studying in a foreign language
|
20
|
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks)
|
13
|
Total
|
120
|
|
Prerequisites
|
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Student prokáže znalost
- gramatických jevů nezbytných při prezentování různých tematických okruhů;
- slovní zásoby nezbytné při prezentování různých tematických okruhů;
- postupů při tvorbě prezentace;
- nástrojů nezbytných k formální úpravě prezentace (software a formální úprava, správné načasování atp.);
- formálních jazykových prostředků při verbální komunikaci.
|
Skills - skills resulting from the course: |
Student dokáže:
- správně zvolit a používat gramatické jevy nezbytné při prezentování tématu;
- správně zvolit a používat vhodnou slovní zásobu vztahující se ke zvolenému tématu;
- správně postupovat při tvorbě prezentace od samotného výběru tématu, přes obsahovou a formální stránku, až po její vlastní prezentování;
- používat adekvátní nástroje nezbytné při tvorbě prezentace (vhodné aplikace a software, např. PowerPoint);
- aktivně užívat správnou slovní zásobu při následné diskusi vztahující se k vlastní prezentaci.
|
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IC10 - Presentation in lessons (individual or group) |
IC17 - Oral self-reflection |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
B1 - Discussion |
A3 - Reproductive work with text/image/educational source |
B2 - Productive work with text/image/educational source |
B4- Socratic dialogue |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
D1 - Practice and creation of communication/language skills |
G2 - Self-study, controlled study |
|
|
|
|