Browse IS/STAG - Portál OSU

Skip to page content
Website OSU
Portal title page OSU
Anonymous user Login Česky
Browse IS/STAG
Login Česky
  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
Vítejte
Browse IS/STAG
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivals
Alumni Club
University portal

1st level navigation

  • Vítejte
  • Browse IS/STAG
  • Applicant
  • Graduate
  • University portal
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses, selected item
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a  Course

Print/export:  Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.

Courses found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Export to xls
  Abbreviation unit / Course abbreviation Title Variant
Item shown in detail - course CJP/1PSFT  CJP / 1PSFT Presentation Skills for Teachers Show course Presentation Skills for Teachers 2023/2024

Course info CJP / 1PSFT : Course description

  • Course description , selected item
  • Study programmes, wherein the course is included
  • List of students course
  • Timetable course
  • Examination datesexaminations course
  • Timetable events course
  • Permissions for Course
Department/Unit / Abbreviation CJP / 1PSFT Academic Year 2023/2024
Academic Year 2023/2024
Title Presentation Skills for Teachers Form of course completion Exam
Form of course completion Exam
Accredited / Credits Yes, 6 Cred. Type of completion Combined
Type of completion Combined
Time requirements practical class 2 [Hours/Week] Course credit prior to examination No
Course credit prior to examination No
Automatic acceptance of credit before examination No
Included in study average YES
Language of instruction English
Occ/max Status A Status A Status B Status B Status C Status C Automatic acceptance of credit before examination No
Summer semester 0 / - 0 / - 0 / - Included in study average YES
Winter semester 0 / - 0 / - 0 / - Repeated registration NO
Repeated registration NO
Timetable Yes Semester taught Winter semester
Semester taught Winter semester
Minimum (B + C) students not determined Optional course Yes
Optional course Yes
Language of instruction English Internship duration 0
No. of hours of on-premise lessons Evaluation scale A|B|C|D|E|F
Periodicity every year
Specification periodicity Fundamental theoretical course No
Fundamental course No
Fundamental theoretical course No
Evaluation scale A|B|C|D|E|F
Substituted course None
Preclusive courses N/A
Prerequisite courses N/A
Informally recommended courses N/A
Courses depending on this Course N/A
Histogram of students' grades over the years: Graphic PNG ,  XLS
Course objectives:
Předmět je vyučován v angličtině a je zaměřen na systematické zlepšování prezentačních dovedností. Sylabus cvičení je zaměřen na teoretickou část prezentačních dovedností, tj. jak postupovat již při samotném výběru tématu, přes náplň obsahové stránky, až po formální úpravu a správné načasování prezentace. Studenti si své poznatky ověřují formou praktických cvičení a prezentacemi na vybrané téma. Dozví se jak pracovat s hlasem, jak využívat řeč těla, jak předcházet nervozitě, jak reagovat na dotazy z řad posluchačů a žáků v publiku a jak vést rozhovor či diskusi s ohledem na jejich potřeby. Naučí se pracovat s informacemi, organizovat je a následně prezentovat, naučí se používat nezbytné základní fráze používané při prezentacích, ale také tomu, jak vytvářet a jak pracovat s přehlednými tabulkami, grafy, obrázky a odkazy běžně užívanými při prezentacích. Nezbytnou součástí je také práce s audiovizuální technikou při samotném prezentování.

Studijní materiály (doplňkové studijní materiály, rozšiřující studijní materiály, odkazy na studijní materiály, zadání seminárních prací, zadání korespondenčních úkolů apod.) naleznete v e-kurzu v LMS Moodle s názvem předmětu. Klíč k přihlášení do kurzu bude studentům sdělen při prvním prezenčním setkání. V tomto prostředí (Moodle) budete také výstupy (seminární práce, korespondenční úkoly apod.) odevzdávat.
Komunikace mezi vyučujícím a studenty bude probíhat emailově (používejte výhradně studentský e-mail), případné konzultace či on-line setkání probíhají v prostředí MS Teams, v týmu s názvem předmětu. Ten bude studentům v případě nutnosti také sdělen při prvním prezenčním setkání, případně formou hromadného e-mailu.


Requirements on student
Aktivita ve výuce: Studenti plní dílčí úkoly při nácviku prezentačních dovedností již během samotné výuky a zapojují se do aktivit během výuky. Studenti se také doma průběžně připravují na výuku dle zadání vyučujícího. Je nutná minimálně 80% aktivní účast ve výuce.
Prezentace ve výuce: Student si připraví prezentaci na předem vybrané oborové téma v rozsahu 15-20 minut.
Studenti jsou hodnoceni podle stupnice:
91 - 100 A (1)
81 - 90 B (1,5)
71 - 80 C (2)
61 - 70 D (2,5)
51 - 60 E (3)
0 - 50 F (4)



Content
1. Preparing your presentation
2. Equipment for presentations
3. Structuring your presentation
4. Making transitions within your presentation
5. Using descriptive language
6. Introducing your presentation
7. Delivering your message
8. Referring to charts, graphs, diagrams, pictures and short videos
9. Using visual aids
10. Concluding
11. Handling questions
12. Bringing it alive


Activities
Fields of study


Guarantors and lecturers
  • Guarantors: Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D. (100%), 
  • Tutorial lecturer: Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D. (100%), 
Literature
  • Basic: McIntosh C. Cambridge Advanced Learner?s Dictionary. Cambridge: CUP, 2013. ISBN 9781107035157.
  • Basic: Grussendorf, M. English for Presentations. Oxford: OUP, 2008. ISBN 0-19-457936-0.
  • Basic: Finkelstein, E. & Samsonov, P. PowerPoint for Teachers: Dynamic Presentations and Interactive Classroom Projects. Jossey-Bass, 2007. ISBN 9780787997175.
  • Basic: Hughes, J. & Mallett, A. Successful Presentations. Oxford: OUP, 2012. ISBN 978-0-19-476835-1.
  • Recommended: Ayto, J. From the horse?s mouth. Oxford Dictionary of English Idioms. Oxford: OUP, 2009. ISBN 978-0-019954379-3.
  • Recommended: Biber, D. & Conrad S. & Leech G. Longman Student Grammar of Spoken and Written English. Harlow, Essex: Pearson Education Limited, 2003. ISBN 0-582-237262.
  • Recommended: Oxford Advanced Learner?s Dictionary. Oxford: OUP, 2010. ISBN 978-0-19-479879-2.
  • Recommended: Bradbury, A. Successful presentation skills. Philadelphia: Kogan Page, 2006. ISBN 978-0749445607.
  • Recommended: Davies, G. The presentation coach: bare knuckle brilliance for every presenter. Chichester: Capstone, 2010. ISBN 9780857080448.
  • On-line library catalogues
Time requirements
All forms of study
Activities Time requirements for activity [h]
Being present in classes 26
Homework for lessons 20
Self-tutoring 20
Preparation for an exam 8
Hand-out completion for the lesson 13
Scientific text studying in a foreign language 20
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks) 13
Total 120

Prerequisites

Learning outcomes

Knowledge - knowledge resulting from the course:
Student prokáže znalost
- gramatických jevů nezbytných při prezentování různých tematických okruhů;
- slovní zásoby nezbytné při prezentování různých tematických okruhů;
- postupů při tvorbě prezentace;
- nástrojů nezbytných k formální úpravě prezentace (software a formální úprava, správné načasování atp.);
- formálních jazykových prostředků při verbální komunikaci.
Skills - skills resulting from the course:
Student dokáže:
- správně zvolit a používat gramatické jevy nezbytné při prezentování tématu;
- správně zvolit a používat vhodnou slovní zásobu vztahující se ke zvolenému tématu;
- správně postupovat při tvorbě prezentace od samotného výběru tématu, přes obsahovou a formální stránku, až po její vlastní prezentování;
- používat adekvátní nástroje nezbytné při tvorbě prezentace (vhodné aplikace a software, např. PowerPoint);
- aktivně užívat správnou slovní zásobu při následné diskusi vztahující se k vlastní prezentaci.

Assessment methods

Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means:
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.)
IC10 - Presentation in lessons (individual or group)
IC17 - Oral self-reflection

Teaching methods

Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge:
B1 - Discussion
A3 - Reproductive work with text/image/educational source
B2 - Productive work with text/image/educational source
B4- Socratic dialogue
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing
D1 - Practice and creation of communication/language skills
G2 - Self-study, controlled study
 

Facilities

  • Counselling and Career Centre
  • Pyramida Centre
  • Halls of Residence
  • University Library
  • University e-shop
  • International Office

Prospective students

  • Why study at the UO
  • E-application
  • Study Degree Programme
  • Study Exchange Programme
  • Study PhD Programme
  • How to Apply
  • Contacts for admissions

Students

  • Academic Calendar
  • University ID Cards
  • Students with special needs
  • Student documents and regulations

Alumni

  • Alumni Registration
  • Alumni Portal
  • Alumni Photogallery

Student App

  • For Android
  • For iOS