|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPA / BPLO2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPA
/
BPLO2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hra s předmětem a loutkou 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 25
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka volně navazuje na předmět BPLO. Pro zápis předmětu BPLO 2 však není podmínkou absolvování předmětu BPLO. Výuka BPLO 2 bude koncipována jako tvořivá dílna. Studenti se prakticky setkají s přípravou loutkového divadelního představení a výběrem vhodné předlohy pro loutkové divadlo. Setkají se s principy a možnostmi loutkového divadla a jeho využití v pedagogické praxi. Teoretická část bude obsahovat vymezení pojmů z oblasti loutkového divadla: knižní divadlo, stínové divadlo, kuchyňské divadlo, kufříkové divadlo, rodinné loutkové divadlo, papírové divadlo, iluzivní a neiluzivní vodění atd. V praktické části studenti vyberou krátkou literární předlohu, ve které obhájí potenciál pro loutkové zpracování. Následně text dramatizují a připraví krátké loutkové představení pro děti.
|
Požadavky na studenta
|
- Aktivní účast studenta v seminářích (0-20bodů) - Aktivní zapojování do her a cvičení a snaha o hru s loutkou (0-20bodů) - základní orientace v divadelní terminologii týkající se loutkového divadla (0-10 bodů) - Výběr a dramatizace textu pro loutkové divadlo (0-20 bodů) - Vytvoření krátkého loutkového představení (aktovky) s vybraným typem loutek (0-30 bodů)
|
Obsah
|
1. Vymezení pojmů knižní divadlo, stínové divadlo, kuchyňské divadlo, kufříkové divadlo, rodinné loutkové divadlo, papírové divadlo, iluzivní a neiluzivní vodění atd. 2. Vnímání potenciálu lit. textu pro loutkové zpracování. 3. Výběr literární předlohy pro loutkové zpracování. 5. Dramatizace textu. 6. Příprava krátkého loutkové představení a obhájení vybraného typu loutek.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|