|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPA / 55PX1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPA
/
55PX1
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Akademický rok
|
2022/2023
|
Název
|
Pedagogické problémy školní praxe 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
9
[HOD/SEM]
Cvičení
30
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPA/55PX2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětů 5PPX1, 5PPX2 a 5EM1 je tvorba, realizace a reflexe Modelu akčního výzkumu v reálných podmínkách souvislé pedagogické praxe. Cílem je aplikace znalostí předmětů pedagogické složky studia při reflektovaném procesu akčního výzkumného šetření vybraných jevů a procesů pedagogické praxe. Student vybírá téma a formuluje spolu s vyučujícím pedagogický problém, který koresponduje s okruhy a otázkami ke státní závěrečné zkoušce z pedagogiky a psychologie. Provádí teoretickou analýzu klíčových pojmů a teorií. Formuluje cíle akčního výzkumného šetření, volí výzkumné metody, tvoří či modifikuje výzkumné techniky, přípravuje plán výzkumného šetření a podméínky k jeho realizaci. Písemné zpracování výše uvedených úkolů je doplňujícím podkladem k SZZ z pedagogiky a psychologie.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování Ukázkového portfolia
1. Obstarejte si Standard k státním závěrečným zkouškám.
2. Prostudujte témata okruhů k SZZ z pedagogiky a psychologie.
3. Vyberte si, pro Vás, zajímavé, téma a pokuste se formulovat problémovou otázku.
4. Podle klíčových pojmů z problémové otázky zadejte zpracování odborné
rešerše.
5. Po studiu odborné literatury a porozumění vybrané pedagogické problematice
zpracujte pojmovou mapu k problémové otázce.
6. Formulujte cíle diagnostického /výzkumného šetření a popište jeho postup
7.Vyberte vhodné výzkumné/diagnostické metody a techniky
konkretizujte typ vybrané metody (např. zúčastněné, strukturované nebo volné
pozorování, individuální a skupinový rozhovor řízený, strukturovaný); cíle
metod, zpracujte konkrétní techniku (u pozorování pozorovací arch, u
rozhovoru klíčové otázky, konkrétní podobu dotazníku atp.)
8.Písemně zpracujte teorii k vybranému pedagogickému problému (k pojmům z pojmové mapy) - 10-15 stran; porovnejte přístupy několika autorů ( v textu uvádějte odkazy na tyto autory)
9.Navrhněte postup (včetně časového plánu) diagnostiky a řešení pedagogického problému v průběhu souvislé projektové a souvislé profesní praxe 9.semestr studia).
Každý student MUSÍ MÍT SCHVÁLENÉ ZADÁNÍ pedagogického problému.
Nutná je vstupní individuální konzultace.
FORMA odevzdání:
Odevzdávání prací je možné pouze přes Portál-Výuka - Seminární práce. Práce poslané mailem nebudou vyučujícím akceptovány.
TERMÍN odevzdání:
Řádný:15.6.
Mezní: 30.6.
Opravný: 31.7.
Ve výjimečném případě nasazení předmětu do ZS termín odevzdání sem.práce: 20.2. daného akademického roku; v případě konání SZZ v lednu odevzdání 10.12. daného akademického roku.
Písemné hodnocení odevzdané práce vyučujícím nejdříve po 14 dnech od odevzdání.
E-mailové nebo osobní konzultace budou probíhat do 30.6. daného akademického roku. V období od 1.7. - 31.8. nebudou osobní a e-mailové konzultace probíhat. Informace o udělení zápočtu poskytne pouze elektronický index.
|
Obsah
|
Formulace problému / problémové otázky. Název okruhu Institucionálního standardu k státní závěrečné zkoušce z pedagogiky, k němuž se pedagogický problém váže. Přehledná mapa pojmů a souvislostí, které budou předmětem studia, následného zpracování teoretických východisek a realizace výzkumného / diagnostického šetření vybraného pedagogického problému v pedagogické praxi. Zpracování teoretických východisek vybraného pedagogického problému (10-15 stran) - konspekt k základním pojmům z pojmové mapy. (Základní definiční vymezení, komparativní analýza teoretických přístupů, dodržování citační normy.) Výběr a popis výzkumných / diagnostických metod a technik (min.dvě výzkumné metody). Návrh průběhu výzkumného / diagnostického šetření. Rešerše odborné literatury (min. 10 odborných zdrojů pro zpracování teoretických východisek vybraného pedagogického problému).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
individuální vzhledem k řešenému pedagogickému problému.
-
Doporučená:
Individuální vzhledem k řešenému pedagogickému problému..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
20
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
25
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Semestrální práce
|
10
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
1.fáze projektivní teoretická a metodologická MRVAV:-dovednost jasně a srozumitelně formulovat pedagogický problém v podobě otázky-dovednost zpracovat rešerši z tematicky relevantních odborných zdrojů-dovednost orientovat se v různorodých odborných zdrojích (monografie, články z odborných periodik, příspěvky ve sbornících z vědeckých konferencí, odborné internetové stránky, aj.)-způsobilost porozumět studované literatuře k vybranému pedagogickému problému-způsobilost analyzovat problémovou otázku, určit klíčové a kontextově blízké teoretické pojmy -zachytit grafickou reprezentaci a vnitřní vztahy jednotlivých pojmů v pojmové mapě-uvědomit si význam pojmové mapy, která reprezentuje momentální stav individuálního porozumění danému problémovému tématu, potřebu její průběžné rekonstrukce-dovednost písemně vypracovat teoretický konspekt ke klíčovým pojmům pojmové mapy a prokázat tak způsobilost kriticky komparovat relevantní teoretické přístupy (z několika odborných zdrojů); text logicky strukturovat a zpracovat odpovídajícím odborným jazykem -formulovat cíle výzkumného šetření (řešení pedagogického problému), vybrat odpovídající výzkumné metody, určit jejich druhy, modifikovat nebo vytvořit výzkumný nástroj; zpracovat harmonogram postupu realizace výzkumného šetření |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Slovní hodnocení |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální výuka |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|