Prohlížení - Portál OSU

Přeskočit na obsah stránky
Webové stránky OSU
Vstupní stránka portálu OSU
Nepřihlášený uživatel Přihlásit English
Prohlížení
Přihlásit English
  • Vítejte
  • Prohlížení
  • Uchazeč
  • Absolvent
  • Univerzitní portál
Vítejte
Prohlížení
Informace pro uchazečeE-PřihláškaECTS příjezdy
Klub absolventů
Univerzitní portál

Navigace první úrovně

  • Vítejte
  • Prohlížení
  • Uchazeč
  • Absolvent
  • Univerzitní portál
Vzhledem k dlouhotrvající nečinnosti došlo k odpojení uživatele z portálu.
Klikněte, prosím, na tento odkaz pro obnovení připojení k portálu
(k odpojení dochází až po 240-ti minutách nečinnosti. Pozor, na mobilních zařízeních k němu může dojít podstatně dříve).

Prohlížení (S025)

Nápověda portletu

Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG

  • Programy a specializace
  • Předměty, vybraná položka
  • Pracoviště
  • Učitelé
  • Studenti
  • Zkouškové termíny
  • Rozvrhové akce
  • Kvalifikační práce
  • Předzápis. kroužky
  • Místnosti
  • Místnosti - celoročně
  • Volné míst - semestr
  • Volné míst - rok
  • Klauzurní práce
  • Průnik časů
  •  
  • Úvodní stránka
  • Kalendář
  • Nápověda

Najít  Předmět

Tisk/export:  Tento odkaz můžete zkopírovat a použít například jako záložku prohlížeče pro zobrazení aktuální pozice v Prohlížení IS/STAG.

Nalezené předměty, počet: 1

Stránkování výsledků vyhledávání

Nalezeno 1 záznamů Export do Xls
  Zkratka pracoviště / Zkratka předmětu Název Varianta
Položka zobrazena v detailu... - předmět SPG/WNSPR  SPG / WNSPR Souvislá speciálně pedagogická praxe Zobrazit předmět Souvislá speciálně pedagogická praxe 2023/2024

Informace o předmětu SPG / WNSPR : Popis předmětu

  • Popis předmětu , vybraná položka
  • Studijní programy, do kterých je předmět zařazen
  • Seznam studentů předmětu
  • Rozvrh předmětu
  • Termínyzkoušek předmětu
  • Rozvrhové akce předmětu
  • Oprávnění u předmětu
Pracoviště / Zkratka SPG / WNSPR Akademický rok 2023/2024
Akademický rok 2023/2024
Název Souvislá speciálně pedagogická praxe Způsob zakončení Zápočet
Způsob zakončení Zápočet
Akreditováno / Kredity Ano, 6 Kred. Forma zakončení Kombinovaná
Forma zakončení Kombinovaná
Rozsah hodin Cvičení 4 [TYD/SEM] Zápočet před zkouškou Ne
Zápočet před zkouškou Ne
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou Ne
Počítán do průměru NE
Vyučovací jazyk Čeština
Obs/max Status A Status A Status B Status B Status C Status C Automatické uznávání zápočtu před zkouškou Ne
Letní semestr 0 / - 0 / 0 0 / 0 Počítán do průměru NE
Zimní semestr 0 / - 0 / - 0 / - Opakovaný zápis NE
Opakovaný zápis NE
Rozvrh Ano Vyučovaný semestr Letní semestr
Vyučovaný semestr Letní semestr
Minimum (B + C) studentů nestanoveno Volně zapisovatelný předmět Ano
Volně zapisovatelný předmět Ano
Vyučovací jazyk Čeština Počet dnů praxe 0
Počet hodin kontaktní výuky Hodnotící stupnice S|N
Periodicita každý rok
Periodicita upřesnění Základní teoretický předmět Ne
Profilující předmět Ne
Základní teoretický předmět Ne
Hodnotící stupnice S|N
Nahrazovaný předmět Žádný
Vyloučené předměty Nejsou definovány
Podmiňující předměty Nejsou definovány
Předměty informativně doporučené Nejsou definovány
Předměty,které předmět podmiňuje Nejsou definovány
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky: Obrázek PNG ,  XLS
Cíle předmětu (anotace):
Souvislá 4 týdenní praxe, kterou student vykonává : 1.ve školách nebo školských zařízeních, v nichž jsou integrováni žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, 2. ve školách nebo školských zařízeních pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Seznamuje se s diagnostickými a reedukačními postupy v daném zařízení a získává praktické dovednosti v aplikaci podpůrných opatření u žáků se SVP.

Požadavky na studenta
Portfolio dle požadavků vyučujících.



Studenti jsou hodnoceni následovně:
51 - 100 b započteno
0 - 50 b nezapočteno



Obsah
1.diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka (shromáždění údajů o žákovi včetně anamnézy osobní a rodinné), analýza získaných údajů (podkladů pro speciální vzdělávání apod.) a jejich vyhodnocení za účelem (individuálního plánu podpory) IPP pro předměty speciálně pedagogické péče
2.náslechy ve vyučovacích hodinách za účelem zkvalitnění péče o žáky se SVP
3.vytýčení hlavních problémů žáka, stanovení IPP (individuálního plánu podpory)
4.vytváření kompenzačních nebo motivačních programů pro žáky se SVP
5.individuální práce se žákem s ohledem na konkrétní zdravotní postižení či znevýhodnění (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti - reedukační, kompenzační, stimulační)
6.skupinová práce se žáky se SVP (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti - reedukační, kompenzační, stimulační)
7.konzultace s pedagogickými pracovníky školy (školními poradenskými pracovníky, třídními učiteli ad.), příp. práce dle požadavků školy (školského zařízení)


Aktivity
Studijní opory


Garanti a vyučující
  • Garanti: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., MBA (100%), 
  • Cvičící: PhDr. Petr Adamus, Ph.D. (20%),  Mgr. Igor Hampl, Ph.D. (20%),  doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., MBA (20%),  Mgr. Iva Klugová, Ph.D. (20%),  PaedDr. Renata Kovářová, Ph.D. (20%), 
Literatura
  • Doporučená: BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha : PdF UK, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5.
  • Doporučená: Legislativní dokumenty garantující inkluzivní vzdělávání.
  • Doporučená: KUCHARSKÁ, A, MRÁZKOVÁ, J., WOLFOVÁ , R.,TOMICKÁ, V. Školní speciální pedagog. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0497-8.
  • Doporučená: Úmluva o právech dítěte, Školský zákon, Charta rodičů, Dlouhodobý záměr, Memorandum o celoživotním učení, Přehled probírané látky.
  • Doporučená: Vyhláška č. 27/2016 Sb..
  • Doporučená: Vyhláška č. 72/2005..
  • Doporučená: Vyhláška č. 73/2005..
  • Doporučená: Vyhláška 72/2005 ve znění pozdějších předpisů.
  • Doporučená: Vyhláška 73/2005 ve znění pozdějších předpisů.
  • Doporučená: Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
  • On-line katalogy knihoven
Časová náročnost
Všechny formy studia
Aktivity Časová náročnost aktivity [h]
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy) 40
Semestrální práce 30
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů) 30
Samostudium 40
Domácí příprava na výuku 40
Celkem 180

Předpoklady

Výsledky učení

Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti:
Získává praktické dovednosti při edukaci žáků se SVP.
Rozvíjí edukační strategie speciálního pedagoga ve vztahu k integrativnímu a inkluzivnímu vzdělávání.
Orientuje se v legislativním a kurikulárním rámci edukace žáků s SVP.

Hodnoticí metody

Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami:
Průběžná analýza výkonů studenta
Rozbor portfolia studenta

Vyučovací metody

Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody:
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody dovednostně-praktické
Pozorování
 

Univerzitní zázemí

  • Poradenské a kariérní centrum
  • Centrum Pyramida
  • Vysokoškolské koleje
  • Kartové centrum
  • Univerzitní knihovna
  • Univerzitní obchod a knihkupectví
  • Centrum marketingu, komunikace a popularizace
  • Centrum mezinárodní spolupráce

Uchazeč

  • E-přihláška
  • Vyber si obor
  • Přijímací řízení
  • Výsledky přijímacího řízení
  • Doktorské studium
  • Proč studovat na OU
  • Den otevřených dveří
  • Uchazeč se specifickými potřebami
  • Kontakty pro uchazeče

Student

  • Harmonogram AR
  • Studium a stáže v zahraničí
  • Stipendia
  • Poplatky za studium
  • Studijní předpisy
  • Studentské organizace
  • Kontakty pro studenty

Absolvent

  • Registrace
  • Absolventský portál
  • Absolventská fotogalerie

Aplikace

  • Pro Android
  • Pro iOS