|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
CJP / 4ANG1
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
CJP
/
4ANG1
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
English Language 1
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
3
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
practical class
2
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
94 / 125
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
Yes
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
CJP/4ANG2
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Předmět upevňuje jazykové znalosti a komunikační dovednosti osvojené na konci středoškolského vzdělávání. Cílová (výstupní) úroveň předmětu odpovídá stupni B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Cílem předmětu je neustálé prohlubování znalostí jazykových prostředků a slovní zásoby tak, aby studenti srozumitelně a přiměřeně gramaticky správně komunikovali v běžných situacích, a to ústní i písemnou formou. Předmět rovněž prohlubuje znalosti studentů týkající se anglicky mluvících zemí v Evropě i ve světě a upevňuje tak vědomí existence rozlišných kultur a společností.
|
Requirements on student
|
Didaktický test: Vědomostní test na základě doporučené literatury. K získání zápočtu je nutná minimálně 60% úspěšnost v testu.
Aktivita ve výuce: Aktivní účast, docházka 80 %.
|
Content
|
1. Introduction.
2. Working out meaning from context
3. Pronouns
4. Adjectives
5. Adjective suffixes
6. Writing an essay (Describing a place)
7. Transport and travelling
8. Present tenses, action and non-action verbs
9. Shops and services
10. Possessives
11. Revision
12. Credit test
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
-
Guarantors:
Mgr. Slavomíra Klimszová, Ph.D. (100%),
-
Tutorial lecturer:
Mgr. Tereza Guziurová, Ph.D. (25%),
Mgr. Slavomíra Klimszová, Ph.D. (25%),
Kimberly Anne Stroková, M.A. (100%),
Mgr. Michaela Trnová, Ph.D. (25%),
Mgr. Renata Vysloužilová (25%),
|
Literature
|
-
Basic:
OXENDEN, C., LATHAM-KOENIG, C., BOYLE, M. English File Intermediate Plus Third Edition: Student's Book. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 9780194558112.
-
Basic:
OXENDEN, C., LATHAM-KOENIG, C., BOYLE, M. English File Intermediate Plus Third Edition: Workbook with key. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 978094518246.
-
Basic:
MURPHY, R. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. 4th ed.. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 80-85850-53-2.
-
Basic:
SWAN, M., WALTER, C. Oxford English grammar course: intermediate : a grammar practice book for intermediate and upper-intermediate students of English : with answers.. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 9780194420822.
-
Basic:
REDMAN, S., GAIRNS, R. Test your English vocabulary in use: pre-intermediate and intermediate. Third edition.. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. ISBN 978-0-521-14990-7.
-
Recommended:
HASHEMI, L., Murphy, R. English grammar in use: supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-1-107-61641-7.
-
Recommended:
GAIRNS, R., REDMAN, S. Idioms and phrasal verbs: intermediate. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 9780194620123.
-
Recommended:
Oxford advanced learner's dictionary of current English. Ninth edition. New York: Oxford University Press, 2015. ISBN 9780194798792.
-
Recommended:
Oxford Learner's Dictionary of Academic English. New York: Oxford University Press, 2014. ISBN 9780194333504.
-
Recommended:
GAIRNS, R., REDMAN, S. Oxford word skills: Intermediate. Oxford: Oxford University Press, 2008. ISBN 9780194620079.
-
Recommended:
SWAN, M. Practical English usage. Fourth edition. Oxford University Press, 2016. ISBN 9780194202435.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Self-tutoring
|
20
|
Being present in classes
|
26
|
Homework for lessons
|
15
|
Preparation for test
|
15
|
Continuous tasks completion (incl. correspondence tasks)
|
15
|
Total
|
91
|
|
Prerequisites
|
Competences - students are expected to possess the following competences before the course commences to finish it successfully: |
Pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá znalost anglického jazyka na úrovni A2.2 / B1. |
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
Student prokáže znalost
- gramatických jevů (přítomné časy, zájmena, přídavná jména, přípony přídavných jmen)
- slovní zásoby k osvojovaným tematickým okruhům (např. dovolená a cestování, na letišti, nákupy a móda) |
Skills - skills resulting from the course: |
Student dokáže
- porozumět hlavním bodům a myšlenkám slyšeného textu na známé téma
- ve vyslechnutém textu vyhledat konkrétní informace
- v mluveném projevu na odpovídající jazykové úrovni identifikovat jednotlivé mluvčí, jejich postoje a názory
- porozumět rodilým mluvčím i mluvčím, jejichž rodným jazykem není angličtina, pokud hovoří srozumitelně a na jemu známé téma
- vyjádřit srozumitelně svůj názor na známé téma, sdělit svůj názor na známé téma, obhájit své myšlenky a stanoviska, přičemž používá vhodnou slovní zásobu
- v rámci známých tematických okruhů zahájit, udržet a ukončit konverzaci
- pomocí své slovní zásoby se vyjádřit v rámci běžných situací
- porozumět hlavním bodům a myšlenkám článku na téma, které je mu blízké
- v textu vyhledat konkrétní informace
- odvodit význam neznámých slov z kontextu nebo na základě znalosti tvoření slov
- pracovat se slovníky, vč. výkladového slovníku
- využívat média, např. internet,
- napsat souvislý text týkající se známých témat
- využívat slovník, vč. výkladového, a to především při práci na méně známém tématu |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IC8 - Didactic test |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
A3 - Reproductive work with text/image/educational source |
B2 - Productive work with text/image/educational source |
D1 - Practice and creation of communication/language skills |
E2 - Situational methods |
E3 - Staging and simulation methods |
G2 - Self-study, controlled study |
|
|
|
|