|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIM / 2AFO9
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIM
/
2AFO9
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér fotografie 9
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
6
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlubší uvědomění si procesu uměleckému výzkumu jako uchopení přítomnosti, jako zdroji témat, důležitosti hloubky porozumění konkrétnímu problému, hledání informačních a inspiračních zdrojů, dohledávání přesných detailů i obecných souvislostí, výzkumu jako procesu založeném na neustálém sebevzdělávání a jeho aplikování. Cílem je zpřesnění tématu závěrečné práce a její započetí. Téma si každý student hledá sám, definováním vlastních zájmů, autentických problémů, na základě své neopakovatelné citlivosti.
|
Požadavky na studenta
|
- 75% účast na výuce
- referát (zasvěcený souvislý ústní projev aspoň 15 minut)
- příprava na výuku a aktivní účast ve výuce
- zpracování rešerší a jejich prezentace
- absolvování v rámci ateliéru pořádané dílny
|
Obsah
|
1. Výzkum uměním?
2. Definování vlastního zájmu, vlastní citlivosti, vlastních autentických problémů, vlastní kongruence
3. Témata závěrečných prací, komplexní příprava, ateliérová podpora
4. Rešerše ke zvoleným tématům, teoretické, obrazové, případně jiné
5. Referáty a prezentace ke zvoleným tématům
6. Dílna s externistou, portfolio rewiev
7. Témata závěrečných prací, komplexní příprava, ateliérová podpora
8. Referáty a prezentace ke zvoleným tématům
9. Kdo je tady umělec?
10. Konzultace s ateliérovým hostem
11. Polemicko-kritický seminář, osobní zkušenosti z výstavního provozu a jejich rozbor
12. Rešerše ke zvoleným tématům, teoretické, obrazové, případně jiné
13. Portfolia
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Michal Kalhous, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Lukáš Bártl, Ph.D. (40%),
Mgr. Michal Kalhous, Ph.D. (60%),
-
Cvičící:
Mgr. Lukáš Bártl, Ph.D. (50%),
Mgr. Michal Kalhous, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Maria Lind. Obrat ke spolupráci, Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 1-2, s. 38-63.. 2007.
-
Základní:
Claire Bishop. Řízení reality. Spolupráce a participace v současném umění, Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 1-2, s. 8-36.. 2007. ISBN 1802-8918.
-
Základní:
GROYS, Boris. Umění ve věku biopolitiky - Od uměleckého díla k dokumentaci umění. In: Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny. Praha: Vědecko-výzkumné pracoviště Akademie výtvarných umění, 2008. ISBN 1802-8918.
-
Základní:
Jeff Wall. "Známky lhostejnosti". Aspekty fotografie (jako) konceptuálního umění, Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 12, s. 58-86.. ISBN 1802-8918.
-
Doporučená:
Baudrillard, J. Amerika. Dauphin, Pha, 2000.
-
Doporučená:
ALBERRO, Alexander a Blake STIMSON. Conceptual art ? A critical anthology. Cambridge, Mass.: MIT Press, 1999. ISBN 80-262-01173-5.
-
Doporučená:
ALDRICH, V. C. Filozófia umenia. Bratislava : SVKL, 1966.
-
Doporučená:
Monet, D. Monet, Dominique, Multimedia (Le multimédia).. Kziaznica, Katowice, 1999. ISBN 83-7132-345-X.
-
Doporučená:
DERRIDA, J. Texty k dekonstrukci. Práce z let 1967-72. Bratislava, 1993. ISBN 80-7115-046-0.
-
Doporučená:
Charlotte Cotton. The Photograph as Contemporary Art.. London-New York, 2011. ISBN 9780500204016.
-
Doporučená:
SVATOŇOVÁ, Kateřina. 2? D, aneb Prostor (ve) filmu v kontextu literatury a výtvarného umění. Praha: Casablanca, 2008. ISBN 978-80-903756-8-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostudium
|
50
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
30
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
30
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
15
|
Zpracování podkladů na výuku
|
15
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
3
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
2
|
Účast na výuce
|
104
|
Domácí příprava na výuku
|
45
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
2
|
Celkem
|
296
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- znalost sekundární primární a literatury, týkající se vlastního tématu závěrečné práce
- znalost výtvarně (literárně) uměleckého kontextu týkajícího se zvoleného tématu závěrečné práce
- znalost-orientace v primární i sekundární literatuře týkající se zvoleného tématu závěrečné práce |
- znalost vlastních schopností, kvalit i limitů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- schopnost přesvědčivě a kongruentně mluvit o svých projektech |
- schopnost pro svůj výzkum použít čtení, psaní, pozorování, přemýšlení, shromažďování, fotografování, natáčení, editování, rozpravu, telefonování, instalování, tedy v podstatě cokoli co dělám bytostně a plně |
- schopnost objevování vlastních témat
- schopnost zpřesňování vlastního uměleckého jazyka
- schopnost použití adekvátních postupů a technologií
- schopnost orientace a ukotvení v současnosti |
- schopnost využít vlastních kvalit i limitů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor portfolia studenta |
Rozhovor |
Slovní hodnocení |
Systematické a dlouhodobé hodnocení studenta (um. obory) |
Systematické pozorování studenta |
Zápočet |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC17 - Sebereflexe ústní |
IIA12 - Projekt výzkumu / výzkumná zpráva |
IIA13 - Případová studie / kazuistika |
IIC27 - Tvorba uměleckého díla (hudební kompozice, výtvarná a literární / literárně dramatická tvorba) |
IIB15 - Rešerše / konspekt |
IIB18 - Analýza uměleckého díla |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Experiment |
Grafické a výtvarné činnosti |
Individuální výuka |
Metody dovednostně-praktické |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Prezentace (statická projekce) |
Projektová výuka |
Skupinová a kooperativní výuka |
A1 - Přednáška |
A2 - Odborný referát |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
D8 - Produkční metody - tvorba odborná, umělecká |
G5 - Kritické myšlení |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
|
|
|
|