|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIM / 2AFO7
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIM
/
2AFO7
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér fotografie 7
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
6
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Pochopení konzervačních mechanismů obrazů jako nástrojů moci a jejich tvůrčí překonávání. Reakce na mísení reality a fikce (filter bubbles) a ujasnění pojmů mimo jejich přímé rozhraní. Jeden svět a v něm světy pravidel fantazie, logiky, techniky (přirozený svět).
|
Požadavky na studenta
|
- 75% účast na výuce
- referát (zasvěcený souvislý ústní projev aspoň 15 minut)
- příprava na výuku a aktivní účast ve výuce
- absolvování v rámci ateliéru pořádané dílny
- aktivní a přínosná účast na přípravě výstavy
|
Obsah
|
1. tradiční, živý, rigidní, netradiční, supermarket, archiv
2. zavinutí mediálního světa, technologické, intuitivní, fantazijní řetězce
3. fotograf archivář
4. kde je tady umění
5. dílna s externistou
6. dílna s externistou
7. kompletní příprava a realizace ateliérové výstavy, včetně tiskových materiálů
8. kompletní příprava a realizace ateliérové výstavy, včetně tiskových materiálů
9. kompletní příprava a realizace ateliérové výstavy, včetně tiskových materiálů
10. kompletní příprava a realizace ateliérové výstavy, včetně tiskových materiálů
11.-13. polemicko-kritický seminář, osobní zkušenosti z výstavního provozu a jejich rozbor
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Michal Kalhous, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Lukáš Bártl, Ph.D. (40%),
Mgr. Michal Kalhous, Ph.D. (60%),
-
Cvičící:
Mgr. Lukáš Bártl, Ph.D. (50%),
Mgr. Michal Kalhous, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Daniel Grúň. Archív umelca - paralelná inštitúcia alebo prostriedok seba-historizácie?, Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny 11, s. 64-83. Praha, 2011. ISBN 1802-8918.
-
Doporučená:
Frizot, M. A new history of photography. Könemann, Kolín nad Rýnem, 1998. ISBN 3-8290-1328-0.
-
Doporučená:
DELEUZE, G, GUATTARI, F. Co je filosofie?. Praha, 2001. ISBN 80-7298-030-0.
-
Doporučená:
ALDRICH, V. C. Filozófia umenia. Bratislava : SVKL, 1966.
-
Doporučená:
LARUELLE, F. Koncept nefotografie.. Praha: Fotograf 07, 2012. ISBN 978-80-260-3816-0.
-
Doporučená:
HOGENOVÁ, A. Kvalita života a tělesnost.. Praha:Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0457-4.
-
Doporučená:
Flusser, V. Moc obrazu. Výtvarné umění, Praha, 3-4/96.. Praha, 1966. ISBN 0862-9927.
-
Doporučená:
LYOTARD, J.F. O postmodernismu. Praha, 1993. ISBN 80-7007-047-1.
-
Doporučená:
Žižek,S. Podkova nade dveřmi, Výbor z textů.. Praha, 2010. ISBN 978-80-87108-10-9.
-
Doporučená:
HALL, J. Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění. Praha : Mladá fronta, 1991. ISBN 80-204-0205-5.
-
Doporučená:
DERRIDA, J. Texty k dekonstrukci. Práce z let 1967-72. Bratislava, 1993. ISBN 80-7115-046-0.
-
Doporučená:
Charlotte Cotton. The Photograph as Contemporary Art.. London-New York, 2011. ISBN 9780500204016.
-
Doporučená:
Postman, N. Ubavit se k smrti. Praha: Mladá fronta 1999.. ISBN 80-204-0747-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
3
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
2
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
25
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
2
|
Účast na výuce
|
104
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
20
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
3
|
Studium sekundární literatury
|
10
|
Zpracování podkladů na výuku
|
10
|
Samostudium
|
35
|
Celkem
|
214
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- základní znalost kurátorské přípravy výstavy
- znalost produkce výstavy
- znalost možností instalačních přístupů
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- schopnost odolat uzamykání v "řádu fungování"
- schopnost kritického čtení obrazů ale i kritického nahlížení systémů (např. filter bubbles)
- schopnost uchopení většího celku obrazů a jejich provázaná instalace
- schopnost formulovat srozumitelně záměr a názor v psaném textu k výstavě
|
- schopnost být kritický a zdravě se s kritikou vyrovnávat |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozhovor |
Slovní hodnocení |
Systematické a dlouhodobé hodnocení studenta (um. obory) |
Systematické pozorování studenta |
Zápočet |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IA3 - Umělecká improvizace (hudební, výtvarná, literární, dramatická, herecká) |
IIA4 - Příprava na vyučování |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
IIB25 - Seminární práce / referát |
IIB16 - Esej / úvaha / polemika |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Experiment |
Grafické a výtvarné činnosti |
Individuální výuka |
Metody dovednostně-praktické |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Prezentace (statická projekce) |
Skupinová a kooperativní výuka |
A1 - Přednáška |
D4 - Nácvik a vytváření dovedností výtvarných a grafických |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
G5 - Kritické myšlení |
Práce s uměleckým dílem |
|
|
|
|