|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIM / 1ATP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIM
/
1ATP2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliérová praxe 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
5 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Koncepční práce - od spontaneity k soustředění. Soustředěnost na autorský výstup (umělecký i komerční), který je plně pod vědomou kontrolou.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní přístup ke studiu v průběhu semestru, plnění zadaných dílčích úkolů, pravidelná příprava a tvorba, odevzdání práce na konci semestru.
|
Obsah
|
Předpoklady vlastní koncepční práce stojící na rozvíjení znalostí technologie fotografie a povědomí o současné umělecké scéně.
1. Fotografie jako médium sebevyjádření
2. Formulace autorského záměru
3. Význam rešerše, vstup do uměleckého prostoru
4. Hledání cesty
5. Volba vizuálního jazyka a použité techniky, práce s různými formáty kamer a další technikou
6. Role diváka - víme o něm, myslíme na něj?
7. Hranice fotografie, pohyblivý obraz
8. Komplikace jako prostor pro kreaci
9. Řešení vzniklých limitů a jejich překonání
10. Příprava portfolia, hledání nových možností
11. Projekce jednotlivých prací, otevřená diskuze, kritika prostorem k osobnímu růstu
12. Diskuze nad knihami Johna Bergera
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BERGER, John. Způsoby vidění. Praha: Labyrint, 2016.
-
Doporučená:
LUCIE-SMITH, E. Artoday: současné světové umění. Praha : Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
-
Doporučená:
Bogdanowicz, P. Czlowiek i sztuka.. Wydawnictwo szkolne i pedagogiczne, Warszawa, 1992.
-
Doporučená:
FLUSSER, V. Do universa technických obrazů. Praha: OSVU, 2001. ISBN 80-238-7569-8.
-
Doporučená:
FREEMAN, M. Dobrá fotografie: objevte tajemství úspěšných snímků.. Zoner Press, 2012. ISBN 978-80-7413-179-0.
-
Doporučená:
Bell, D. Kulturní rozpory kapitalismu. Praha: SLON, 1999.
-
Doporučená:
ROOKMAAKER, H.R. Moderní umění a smrt kultury. Praha: Návrat domů, 1996. ISBN 80-85495-49-X.
-
Doporučená:
LUCIE-SMITH, E. Movements in Art since 1945.. Thames and Hudson, London, 1992. ISBN 9780500201978.
-
Doporučená:
Flusser, V. O filosofii fotografie. Praha: Hynek, 1994.
-
Doporučená:
SONTAG,S. O fotografii [z anglického originálu přeložil Pavel Vančát]. Praha: Paseka; Barrister & Principal, 2002. ISBN 80-7185-471-9.
-
Doporučená:
BERGER, John. O pohledu. Praha: Agite/Fra, 2009.
-
Doporučená:
Třeštík, T. Osobnosti současné české reklamní a módní fotografie.. ATEMI, Praha, 2002. ISBN 80-238-8197-3.
-
Doporučená:
Flusser, V. Příběh ďábla.. Gema Art, Pha, 1997.
-
Doporučená:
TOSCANI, O. Reklama je navoněná zdechlina. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-82-3.
-
Doporučená:
Frankl, H. Reklamní fotografie.. Praha, 1948. ISBN cnb000671037.
-
Doporučená:
BENJAMIN, L. Velká kniha fotografování aktů: praktické postupy a umělecká inspirace.. Brno: Computer Press, 2010.
-
Doporučená:
Vitamin Ph: New Perspectives in Photography. London: Phaidon, 2006.
-
Doporučená:
Freund, S. Vzpomínka z dětství Leonarda da Vinci.. Orbis, Praha, 1991.
-
Doporučená:
PERKINS, M. 500 póz pro svatební fotografie: inspirace profesionálních fotografů.. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 9788025131138.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Příprava na zápočet
|
14
|
Samostudium
|
5
|
Zpracování podkladů na výuku
|
5
|
Semestrální práce
|
23
|
Účast na výuce
|
27
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
12
|
Celkem
|
96
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
- znalosti v rozsahu předmětu Ateliérová praxe 1 (KIM/1ATP1) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- znalost možností užití fotografie pro vizuální komunikaci |
- znalost oblastí užití fotografie, včetně znalosti postupů a technologií |
- znalost svého média i v kontextu jiných médií |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- dovednost se učit a využívat technologické i teoretické podněty z vlastního oboru i z oborů jiných |
- dovednost porozumět vizuální i etické stránce mediální komunikace |
- dovednost samostatné tvůrčí práce na základě zadání |
- dovednost vytvoření rešeršního základu na dané téma |
- schopnost pracovat v celém spektru žánrů i jejich přesahů |
- ovládnutí základů práce s pohyblivým obrazem a zvukovým záznamem, schopnost vykročení z média |
- schopnost zodpovědně se rozhodovat při práci a nakládání s obrazem |
- ovládnutí celého pracovně tvůrčího procesu vzniku fotografických obrazů libovolnou cestou a na libovolném typu přístroje |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Rozhovor |
Zápočet |
IIC27 - Tvorba uměleckého díla (hudební kompozice, výtvarná a literární / literárně dramatická tvorba) |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
Systematické a dlouhodobé hodnocení studenta (um. obory) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace |
Experiment |
Grafické a výtvarné činnosti |
Výuka podporovaná počítačem |
A1 - Přednáška |
Projekce (statická, dynamická) |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
D4 - Nácvik a vytváření dovedností výtvarných a grafických |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
Práce s uměleckým dílem |
|
|
|
|