|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIM / 1AFO5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIM
/
1AFO5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér fotografie 5
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
6
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
5 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Jiné zdroje, rozšiřování znalostí z různých oborů (umělec nadšenec, diletant), znalosti pomáhají hledat nová řešení. Příprava diplomové práce časový a technický scénář, koncepční rozvrh a vlastní samostatné zvolení a uchopení tématu, první skicovité materiály i teoretické texty a základní literatura. Tříbení vyjadřovacích schopností, vytváření a obhajoba názorů a stanovisek, kritická reflexe aktuální umělecké scény, výstavního provozu i vlastní práce.
|
Požadavky na studenta
|
- 70% účast na výuce
- referát (zasvěcený souvislý ústní projev aspoň 10 minut)
- příprava na výuku a aktivní účast ve výuce
- absolvování v rámci ateliéru pořádané dílny
|
Obsah
|
1. moje identita a integrita na cestě k bakalářské práci
2. jiné zdroje - ze světa přírody, filozofie, výroby, vědy, společenských komunit, virtuálních
světů, mediálních a informačních struktur.
3. technická, vědecká, policejní fotografie.
4. názorová stabilita a progresivní otevřenost
5. vernakulární fotografie
6. změna komunikace na přelomu 20 - 21 stol?
7. současná fotografie - technologický vývoj záznamových médií a nástup komunikačních
technologií a jejich zhodnocení v uměleckém procesu (OPVVV)
8. otevřené umělecké dílo
9. polemicko-kritický seminář, osobní zkušenosti z výstavního provozu a jejich rozbor
10. tvůrčí dílna s externistou tvorba portfolií
11. tvůrčí dílna s externistou tvorba portfolií
12.-13. tvůrčí dílna s externistou konzultace návrhů diplomových projektů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Císař, K. Co je to fotografie?. d. Praha : Herrmann & synové, 2004. ISBN 80-239-5169-6.
-
Základní:
Eco, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997. ISBN 80-7198-173-7.
-
Doporučená:
POSPĚCH, T. (ed.). Česká fotografie 1938-2000 v recenzích, textech, dokumentech.. Hranice: Dost, 2010. ISBN 978-80-87407-01-1.
-
Doporučená:
BIRGUS, V., MLČOCH, J. Česká fotografie 20. století : průvodce. Praha : KANT, 2005. ISBN 80-86217-89-2.
-
Doporučená:
Eco, U. - Rorty, R. - Culler, J. - Brooke-Roseová, C.:. Interpretácia a nadinterpretácia, Bratislava, vydavateľstvo Archa, 1995.. Bratislava, 1995.
-
Doporučená:
Batchen, G. Obraz a diseminace: Za novou historii pro fotografii. Praha, AMU, 2016.
-
Doporučená:
Eco, U. Poetika otevřeného uměleckého díla, in:. Opus Musicum, č. 5, s. 129-144. 1990. ISBN 0862-8505.
-
Doporučená:
Sztompka, P. Vizuální sociologie: fotografie jako výzkumná metoda. SLON, Praha, 2007. ISBN 978-80-86429-77-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
3
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Účast na výuce
|
104
|
Samostudium
|
40
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
20
|
Studium sekundární literatury
|
20
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
2
|
Zpracování podkladů na výuku
|
6
|
Celkem
|
245
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- povědomí o filozofických, etických, sociologických, psychologických a jiných aspektech
ovlivňujících vlastní tvorbu nebo nutných k recepci jiných děl
- základní orientace ve fotografii i mimo svět umění a reklamy
- "znalost" dobrých principů pomáhajících v základní orientaci
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- schopnost v daných limitech samostatně zvládnout celý pracovně tvůrčí proces vzniku díla
- schopnost přijímat zhodnocovat nové vlivy z přírody, z různých oborů lidské činnosti i z
různých komunit
- schopnost kritické reflexe okolního světa a umění i své vlastní práce
- schopnost přemýšlet nad kontexty a nacházet nové vztahy
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIA12 - Projekt výzkumu / výzkumná zpráva |
IIA13 - Případová studie / kazuistika |
IIA4 - Příprava na vyučování |
IC17 - Sebereflexe ústní |
IIA5 - Portfolio |
Systematické a dlouhodobé hodnocení studenta (um. obory) |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
D4 - Nácvik a vytváření dovedností výtvarných a grafických |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
G5 - Kritické myšlení |
Práce s uměleckým dílem |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|