|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIM / 1AFO2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIM
/
1AFO2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér fotografie 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
8
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
6
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Osvojení nových oborových znalostí a otvírání světa. Seznamování s kontexty současného umění. Pěstování intuice. Osvojení základů fotografické vyprávění. Upřímnost i ovládnutí cílené obrazové manipulace. Pochopení významů světla a stínu ve fotografickém obraze. Osvojení základů ikonologie.
|
Požadavky na studenta
|
- 70% účast na výuce
- referát (zasvěcený souvislý ústní projev aspoň 10 minut)
- příprava na výuku a aktivní účast ve výuce
- absolvování v rámci ateliéru pořádané dílny
|
Obsah
|
1. psychologie umění
2. prostý záměr
3. fotografie jako mystifikační médium
4. fotografická informace přijímaná a šířená skrze technologie a její estetická a umělecká
hodnota
5. virtuální prostředí a komunikace v našem století
6. fotografie a virtuální svět nových realit
7. fotografie mezi médii
8. odborník na gesto - koncentrace na jednotlivé gesto (50 fotografií "téhož")
9. polemicko-kritický seminář, osobní zkušenosti z výstavního provozu a jejich rozbor
10.-11. tématická tvůrčí dílna s externistou věnovaná tvorbě portfolia
12.-13. ateliérová prezentace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Manguel, A. Čtení obrazů. O čem přemýšlíme, když se díváme na umění?. Brno: Host, 2008. ISBN 978-80-7294-274-9.
-
Základní:
SKOPEC, R. Dějiny fotografie v obrazech od nejstarších dob do dnešku. Praha, 1963. ISBN cnb000157035.
-
Základní:
ECO, U. Dějiny krásy. Praha, Argo, 2005. ISBN 80-7203-677-7.
-
Základní:
Tomáš Pospiszyl. Konec Programů, in: Karel Císař-Terezie Petišková (eds.), Dějiny umění 12, s. 151-190.. Praha, 2002. ISBN 80-7176-765-4.
-
Základní:
HALL, J. Slovník námětů a symbolů ve výtvarném umění. Praha : Mladá fronta, 1991. ISBN 80-204-0205-5.
-
Základní:
BARTHES, Roland. Světlá komora: Poznámka k fotografii. Praha, 2005. ISBN 80-86603-28-8.
-
Základní:
Hobsbawm, E.J. 1968, Magnum ve světě. [Praha] : The Prague Tribune, 1998. ISBN 80-238-2072-9.
-
Rozšiřující:
ZEMÁNEK, J. (ed.). Divočina - příroda, duše, jazyk (sb.). Praha: Kant, 2003. ISBN 80-86217-82-5.
-
Doporučená:
MORAVEC, V. Média v tekutých časech. Praha: Academia, 2016. ISBN 978-80-200-2572-2.
-
Doporučená:
ECO, U. Meze interpretace. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0740-9.
-
Doporučená:
PETŘÍČEK, M. Myšlení obrazem: Průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé. Praha: Herrmann & synové, 2009. ISBN 978-80-87054-18-5.
-
Doporučená:
LYOTARD, Jean-François. O postmodernismu: postmoderno vysvětlované dětem, postmoderní situace. Praha, 1993. ISBN 80-7007-047-1.
-
Doporučená:
VOJTĚCHOVSKÝ, M. a VOSTRÝ, J. Obraz a příběh: scéničnost ve výtvarném a dramatickém umění. V Praze: KANT pro AMU, 2008. ISBN 978-80-86970-86-8.
-
Doporučená:
KULKA, J. Psychologie umění. Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2329-7.
-
Doporučená:
HUYGHE, R. Řeč obrazů ve světle psychologie umění. Praha, 1995. ISBN cnb000134811.
-
Doporučená:
ECO, U. Skeptikové a těšitelé. Praha: Argo, 2007. ISBN 80-205-0472-9.
-
Doporučená:
BAXANDALL, M. Stíny a světlo. Umění a vizuální zkušenost. Brno, 2003.
-
Doporučená:
Dufek, A. Světlo, stín a objekt v české fotografi i třicátých let.. Galerie hlavního města Prahy, Praha /katalog/, 1988. ISBN cnb000045925.
-
Doporučená:
Šmok, J. Umělé světlo ve fotografii. Praha : SNTL, 1978. ISBN cnb000155773.
-
Doporučená:
Benjamin, W. Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, in: Dílo a jeho zdroj.. Praha, 1979. ISBN cnb000126254.
-
Doporučená:
WIGAN, Mark. Vizuální myšlení - Umění ilustrace. Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2970-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
2
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
1
|
Domácí příprava na výuku
|
40
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Zpracování podkladů na výuku
|
5
|
Studium sekundární literatury
|
10
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
20
|
Účast na výuce
|
104
|
Samostudium
|
40
|
Celkem
|
242
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- seznámení se základy psychologie a sociologie ve vztahu k fotografické práci
- seznámení se základy estetiky ve vztahu k fotografické práci
- seznámení se základy ikonologie
- znalost základů fotografické narace
- seznamení s kontexty současného umění
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- schopnost kritické analýzy obrazu
- schopnost vyprávět pomocí fotografických obrazů
- samostatné tvůrčí zvládnutí fotografického zadání
- schopnost základně zpracovat vlastní portfolio
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IIA5 - Portfolio |
IIB16 - Esej / úvaha / polemika |
IIB18 - Analýza uměleckého díla |
Zápočet |
Systematické a dlouhodobé hodnocení studenta (um. obory) |
Průběžná analýza výkonů studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
A2 - Odborný referát |
B1 - Diskuse |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
D4 - Nácvik a vytváření dovedností výtvarných a grafických |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Práce s uměleckým dílem |
|
|
|
|