|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIK / FPPRO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIK
/
FPPRO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Programování
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je navázat na znalosti studentů v oblasti návrhu algoritmů a základů strukturovaného programování a aplikovat je v oblasti tzv. dětských programovacích jazyků. Vývojovým prostředím bude Scratch, který je vhodný pro práci s žáky na základní škole. Náplní výuky budou datové a programové koncepty a možnosti jejich představení žákům druhého stupně základní školy. Studenti se seznámi s učebními materiály pro žáky a naučí se s nimi pracovat. Přednášky přinesou základní teoretické poznatky, v rámci cvičení budou studenti objevovat další prvky a zákonitosti v oblasti algoritmizace a programování.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast na výuce - samostudium - samostatné vypracování průběžně zadaných korespondenčních úkolů - příprava na zkoušku
|
Obsah
|
1. Algoritmus, programování, programovací jazyk, proč se učíme programovat, co všechno může programování naučit 2. Vývojové prostředí Scratch. Popis prostředí, ovládání, verze pro různá zařízení. 3. Tvorba a spouštění scénářů 4. Opakování s pevným počtem, opakování s podmínkou 5. Nové bloky (podprogramy) 6. Paralelnost, interaktivita, zadávání vstupů 7. Více postav, komunikace mezi postavami 8. Souřadnice 9. Rozhodování s číselnými podmínkami 10. Procedury a parametry 11. Proměnné 12. Výrazy 13. Opakování
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
WIRTH, N. Algoritmy a štruktúry údajov. Bratislava, 1987. ISBN 80-7007-040-4.
-
Základní:
CANTÚ, M. Myslíme v jazyku Delphi 7. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-247-0694-6.
-
Základní:
Benton, L, Hoyles, C, Kalas, I and Noss, R. UCL ScratchMaths Curriculum. UCL, London, 2017.
-
Základní:
Jan Krejsa. Výuka základů programování v prostředí Scratch. České Budějovice, 2014.
-
Základní:
Nagyová, I. Základy programování. Ostrava: Repronis, 2008. ISBN 978-80-7368-275-0.
-
Rozšiřující:
International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology
(Stewart Marshall)
-
Doporučená:
Prokop, Jiří. Algoritmy v jazyku C a C++-- 2.. Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3929-8.
-
Doporučená:
Dickins, R. Coding for Beginners Using Scratch. 2015. ISBN 9781409599357.
-
Doporučená:
Jon Woodcock, Steve Setford. Coding in Scratch: Games Workbook. Londýn, 2016. ISBN 1210-096X.
-
Doporučená:
Virius, M. Jazyky C a C++-- kompletní průvodce - 2.. Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3917-5.
-
Doporučená:
Herout, P. Učebnice jazyka C - 1. díl. Kopp, 2009. ISBN 978-80-8232-383-8.
-
Doporučená:
Herout, P. Učebnice jazyka C - 2. díl. Kopp, 2008. ISBN 978-80-7232-367-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostatné vypracování úkolů ze studijní opory
|
20
|
Samostudium
|
10
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
26
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
5
|
Příprava na zápočet
|
15
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
20
|
Celkem
|
152
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student získá: - praktickou znalost dalších datových struktur programovacího jazyka, - dovednost ovládání nástroje Scratch - znalost dynamických datových typů a abstraktních datových typů, - znalost vyhledávacích a řadicích algoritmů, - základní informaci o složitosti algoritmů.
|
Student získá: -znalost základů jednoho programovacího jazyka, -znalost principů objektového návrhu aplikací a objektového programování, -schopnost vytvářet jednoduché třídy, -dovednost vytvářet aplikační programy, -kompetence - řešit problémy, -kompetence - informační technologie.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
Písemná zkouška |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Slovní hodnocení |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Demonstrace |
Individuální výuka |
Instruktáž |
Metody dovednostně-praktické |
Metody e-learningu (tutoriál,, elektronické výukové materiály) |
Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Prezentace (statická projekce) |
Projekce (statická, dynamická) |
Výuka podporovaná počítačem |
|
|
|
|