|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
KPD / 7PVOZ
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KPD
/
7PVOZ
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Using Professional Resources
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Form of course completion
|
Pre-Exam Credit
|
Accredited / Credits
|
Yes,
3
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
practical class
1
[Hours/Week]
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Course credit prior to examination
|
No
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
NO
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Included in study average
|
NO
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
S|N |
Periodicity |
every year
|
Specification periodicity |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními principy práce s odbornými zdroji. Student získává příležitost seznámit se s nástroji, které jsou využívány vědeckými pracovníky při psaní vědeckého textu. Nabyté znalosti a dovednosti zúročí při psaní diplomové práce, pro jejíž zpracování využije na základě klíčových slov provedenou rešerši a projekt publikačního výstupu.
|
Requirements on student
|
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) - student individuálně představí projekt své diplomové práce, její stručná teoretická východiska a klíčová slova. Popíše, které databáze a další prostředky pro přípravu projektu využíval a jak konkrétně s nimi pracoval.
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) - student se zapojuje do ústního hodnocení projektů diplomových prací, doporučuje jiná možná řešení či změny v projektech diplomových prací, konstruktivně kritizuje.
IIB17 - Analýza odborného textu (výtah / kompilace / komparace) - student provede výtah vybraného článku publikovaného v zahraničním periodiku v anglickém jazyce.
IIB25 - Seminární práce / referát - student sestaví abstrakt diplomové práce, vyhledané definice základních pojmů a klíčová slova, přehled vyhledaných zdrojů, které k tématu diplomové práce vyhledal, a osnovu odborného článku vycházejícího ze struktury práce.
|
Content
|
1. Elektronické nástroje pro práci se zdroji, citace.
Software pro podporu práce se zdroji (MS WORD, Mendeley), generování citací, citační normy.
2. Rešerše jako podpora při práci se zdroji.
Výběr vhodných klíčových slov v rámci pedagogické terminologie, zadávání rešerší, práce s rešeršními výstupy. Český pedagogický tezaurus.
3. Pedagogické encyklopedie a slovníky.
Zpracování hesel a jejich citace. Vyhledávání v tištěných a online encyklopediích a slovnících (Pedagogická encyklopedie, Pedagogický slovník, International Encyclopedia of Education, Oxford Research Encyclopedias, Oxford Dictionary of Education, A Brief Critical Dictionary of Education).
4. Elektronické informační zdroje.
Databáze (ERIC, ERIH, EDS-EBSCO, SCOPUS, WEB OF SCIENCE, GOOGLE SCHOLAR). Publikace mezinárodních studií (OECD, Eurydice), zjištění ČŠI.
5. Informace poskytované organizacemi a asociacemi sdružujícími pedagogy v ČR.
Organizace zaměřené na výzkum v ČR (ČAPV, ČPdS), asociace sdružující pedagogické pracovníky a pracovníky s dětmi a mládeží, Pedagogická komora. Periodika a sborníky z konferencí pořádaných těmito organizacemi.
6. Mezinárodní organizace sdružující pedagogy a jimi vydávané publikace.
Organizace orientované na výzkum a profesní rozvoj pedagogů (EERA, ILA, IARTEM apod.). Publikační výstupy těchto organizací. Konference a konferenční sborníky (tištěné, elektronické).
7. Sociální sítě jako nástroj vyhledávání odborných zdrojů.
Práce se sítěmi Academia.edu a ResearchGate. Budování tematicky zaměřených sítí, vyhledávání zdrojů.
8. Struktura vědecké publikace.
Monografie, časopisecké články, příspěvky v konferenčních sbornících. Osnova článku a příspěvku.
9. Výzkumné studie.
Vzorové příklady výzkumných studií publikovaných v domácích a zahraničních časopisech. Překlady textů pro parafráze a citace. Diskuse výzkumných zjištění.
10. Projekt publikačního výstupu.
Tematicky zvolená klíčová slova. Rešerše. Abstrakt a anotace. Projekt výzkumu.
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Basic:
FINK, A. Conducting research literature reviews: from the internet to paper. (4. vyd.).. Los Angeles: SAGE Publications, 2014. ISBN 9781544318479.
-
Basic:
TICHÁ, L., et al. Jak psát vysokoškolské závěrečné práce. Praha: Ústřední knihovna ČVUT, 2009. ISBN cnb000465232.
-
Basic:
PAPÍK, R. Strategie vyhledávání informací a elektronické informační zdroje. Praha: Velryba, 2011. ISBN 978-80-7399-338-2.
-
Basic:
MACHI, L. A., & McEVOY, B. The literature review: six steps to success. Thousand Oaks: Corwin, 2012. ISBN 9781452240886.
-
Extending:
BORENSTEIN, M., HEDGES, L. V., HIGGINS, J. P. T., & ROTHSTEIN, H. R. Introduction to metaanalysis. New York, NY: Wiley, 2009.
-
Extending:
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Extending:
Matoušová, M. Rešerše: úvod do teorie a organizace rešeršních služeb. Praha: ÚVTEI, 1988. ISBN 8087723228.
-
Extending:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
Recommended:
RANDOLPH, J. J. A guide to writing the dissertation literature review. Practical Assessment, Research & Evaluation, 14, 1-13.. 2009.
-
Recommended:
JESSON, J. K., MATHESON, L., & LACEY, F. M. Doing Your Literature Review: Traditional and Systematic Techniques. London: SAGE Publications, 2011. ISBN 978-1-84860-154-3.
-
Recommended:
COOPER, H. M. Editorial. Psychological Bulletin, 129, 3-9.. 2003. ISBN 0033-2909.
-
Recommended:
ROJON, C., McDOWALL, A., & SAUNDERS, M. N. K. On the experience of conducting a Systematic Review in Industrial, Work, and Organizational Psychology: Yes, it is worthwhile. Journal of Personnel Psychology, 10(3), 133-138.. 2011. ISBN 1866-5888.
-
Recommended:
PAPÍK, R. Rešeršní strategie a rešeršní služby I. Duha, 27(4).. 2013. ISBN 1804-4256.
-
Recommended:
PETTICREW, M., & ROBERTS, H. Systematic Reviews in the Social Sciences: A Practical Guide.. Oxford: Blackwell Publishing, 2006. ISBN 978-1-4051-2110-1.
-
Recommended:
COOPER, H. M., HEDGES, L. V., & VALENTINE, J. C. The handbook of research synthesis and metaanalysis (2. vyd.).. New York: Russell Sage Foundation, 2009. ISBN 978-1-84860-730-9.
-
Recommended:
BAUMEISTER, R. F. Writing a literature review. In M. J. Prinstein & M. D. Patterson (Eds.), The portable mentor: Expert guide to a successful career in psychology (119-132; 2. vyd.).. New York: Springer Science + Business Media, 2013. ISBN 978-1-4614-3993-6.
-
On-line library catalogues
|
Time requirements
|
All forms of study
|
Activities
|
Time requirements for activity [h]
|
Consultation of work with the teacher/tutor (incl. electronic)
|
5
|
Being present in classes
|
13
|
Presentation (of works, projects, etc.)
|
2
|
Scientific text studying in the Czech language
|
30
|
Scientific text studying in a foreign language
|
20
|
Semestral work
|
20
|
Total
|
90
|
|
Prerequisites
|
Competences - students are expected to possess the following competences before the course commences to finish it successfully: |
Nejsou. |
|
Learning outcomes
|
Knowledge - knowledge resulting from the course: |
- databází odborných publikací;
- základních funkcí odborně zaměřených sociálních sítí;
- vybraných organizací působících na poli pedagogiky;
- struktury odborného textu. |
Skills - skills resulting from the course: |
- formulovat klíčová slova pro vyhledávání zdrojů v databázích;
- provést rešerši;
- využívat pro práci se zdroji vhodný software;
- vyhledávat články v konferenčních sbornících;
- pracovat s cizojazyčnými tištěnými i online publikacemi;
- využívat pro základní orientaci v terminologii pedagogické encyklopedie a slovníky;
- pracovat s výstupy plošných výzkumných šetření;
- navazovat kontakty pro získávání zdrojů na vybraných profesně orientovaných sociálních sítích;
- sestavit osnovu publikačního výstupu včetně abstraktu a anotace;
- diskutovat výzkumná zjištění. |
|
Assessment methods
|
Knowledge - knowledge achieved by taking this course are verified by the following means: |
IC10 - Presentation in lessons (individual or group) |
IC11 - Activity in lessons (in discussion, group work, etc.) |
IIB17 - Analysis of a professional text (summary / compilation / comparison) |
IIB25 - Seminar work / report |
|
Teaching methods
|
Knowledge - the following training methods are used to achieve the required knowledge: |
B1 - Discussion |
B2 - Productive work with text/image/educational source |
B3- Lecture based on problem exposition |
B5 - Method of written works (final written test, reflective diaries, etc.) |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
C5 - Static and dynamic projection/presentation |
D8 - Production methods - professional and artistic creation |
|
|
|
|